Mjukvaruproblem , mediamarkt tar inte ansvar?

Permalänk

Mjukvaruproblem , mediamarkt tar inte ansvar?

Hej!
Köpte ett par lg multiroom högtalare för ca 6-7 månader sedan. Dessa fungerar väldigt dåligt och ibland hittas dem inte och då får man springa till högtalarna och lägga till dem igen.
Detta händer dagligen då jag orkade använda dem. Ibland när man ska lyssna på musik så är alla högtalare borta efter inte ha använt dem på ett tag.
Även när man lyssnar på musik kan en högtalare falla bort.
Detta är ett mjukvaruproblem , då det inte är första gången LG släpper halvfärdiga produkter.

Nåväl har mailat med LG sen dag ett iallfall och dem har lovat släppa ny mjukvara gång på gång, vilket dem också gjort, men det har inte blivit bättre.
Bad LG att få reklamera högtalarna i senaste mailet då dem i princip är obrukbara, och det är ganska dyra produkter. Samanlagd har jag lagd ner ca 6000 kr för högtalare som agerar bokstöd.
Har felsökt med hjälp av lg support, har köpt accesspunkt då de trodde det vart dålig mottagning, har bra wifi i hela lägenheten nu.
Har ändrat kanal på wifi osv.

Nåväl i senaste mailet till LG så ville jag som sagt reklamera dem och de hänvisar till inköpsstället vilket är mediamarkt.
Ringer mediamarkt och dem säger "såklart vi reklamerar dem om de inte fungerar".
Efter jobb igår kör man dem 5 milen till närmaste media markt och får svaret "Vi kan skicka dem på lagning" , jaha OK, men produkten i säger är det inget fel på utan det är mjukvaran.

Detta är konstaterat om man läser om deras app i google play, jag är inte den enda som har dessa problem.
Jag säger att jag vill inte skicka på lagning utan jag vill byta ut systemet. Mediamarkt säger vi kan tyvärr inte ta ansvar för mjukvaran då "produkten" dvs högtalaren har bra ljud och inte är trasig.

Vart ska jag vända mig?
Media markt hänvisar till LG , LG hänvisar till media markt.
Jag har väntat 7 månader för en fungerande mjukvara, nu är jag trött på detta.
Någon måste ju ta sitt ansvar för att jag ska få en fungerande produkt.
Förstår media markts syn på det hela men anser att jag har köpt produkten av dem och de borde ta problemet vidare med LG, inte att jag ska behöva göra detta.
Har jag fel?

Ursäkt om något är otydligt eller fel formulerat , sambon sover i rummet bredvid och skriker om jag skriver för mkt

EDIT ;
Allt löst.
Netonnet tog emot utan tjafs och godkände min reklamation drog av 200 kr för kartong saknades men helt Ok
Efter möte med mediamarkts servicechef löste det sig på mediamarkt med.
Vill ge en stor eloge till båda personerna som jag snackade med som hanterade det väldigt bra.
Antagligen bara fel person jag pratade med första gången.
Slutet gott iallfall och jag blir kvar som kund hos dem båda

Permalänk
Avstängd

vägra lämna mediamarkt tills de tagit tillbaka dem.. informera gärna andra kunder om hur usla de är..

Permalänk
Medlem

MM har tre försök på sig att försöka laga, detta enligt konsumentköplagen. Låt dem skicka skiten på lagning ett par gånger, blir det inte bättre så kan det bli aktuellt med byte av vara eller retur.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag säger som @breakman. Hade själv mjukvaruproblem med en Lenovo. Skickade den till dem för lagning ett par gånger och bad sedan om att häva köpet, då de inte kunde fixa problemet, vilket gick utmärkt. Antagligen behöver du göra likadant. Media Markt är ansvariga för hela produkten, även dess mjukvara, så tillvida att mjukvaran är en del av produkten. Dock har de rätt att försöka åtgärda problemet.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Skrivet av breakman:

MM har tre försök på sig att försöka laga, detta enligt konsumentköplagen. Låt dem skicka skiten på lagning ett par gånger, blir det inte bättre så kan det bli aktuellt med byte av vara eller retur.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta sa det OM det konstaterar ett hårdvarufel.
Annars kommer jag bara få tillbaka dem och då gäller inte de här tre gånger.
Ska ringa någon högre upp på media markt idag.

Permalänk
Skrivet av LaoLao:

Jag säger som @breakman. Hade själv mjukvaruproblem med en Lenovo. Skickade den till dem för lagning ett par gånger och bad sedan om att häva köpet, då de inte kunde fixa problemet, vilket gick utmärkt. Antagligen behöver du göra likadant. Media Markt är ansvariga för hela produkten, även dess mjukvara, så tillvida att mjukvaran är en del av produkten. Dock har de rätt att försöka åtgärda problemet.

Hej!
Jo det anser jag också.
Har du någon källa man kan visa media markt?

Stod och diskuterade lungt och sansat med dem en timme iår och kom ingenvart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absinthe66:

Detta sa det OM det konstaterar ett hårdvarufel.
Annars kommer jag bara få tillbaka dem och då gäller inte de här tre gånger.
Ska ringa någon högre upp på media markt idag.

Bara för att säljaren på mediamarkt säger det så betyder inte det att det är sant.

Permalänk
Skrivet av Jaevel:

Bara för att säljaren på mediamarkt säger det så betyder inte det att det är sant.

Nej naturligtvis inte, men vet inte riktigt hur jag skall gå till väga.
Har nu mailet min konsumentvägledare i min kommun samt ska ta och ringa mediamarkt efter dem öppnat nu kl 10.
Enda jag vill är ha ett fungerande system.
Hade nöjt mig med tillgodokvitto, vill inte ha pengarna tillbaka.

Edit:
Såhär står det på mediamarkt hemsida
"Garanti gäller inte för fel av mindre betydelse och som saknar relevans för produktens funktionalitet." Detta är dock ett stort problem då produkten inte fungerar som den skall

Samt detta "Mjukvarufel orsakade av kunden eller fel orsakade genom justering av systeminställningar, installation av mjukvara, drivrutiner och ytterligare hårdvaror eller liknande skall inte berättiga en kunds anspråk."
Det är dock inte jag som gjort fel utan tillverkaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absinthe66:

Hej!
Jo det anser jag också.
Har du någon källa man kan visa media markt?

Stod och diskuterade lungt och sansat med dem en timme iår och kom ingenvart.

Tyvärr ingen källa men varför skulle mjukvaran inte vara en del av produkten? Isåfall skulle den ju kunna säljas utan mjukvara (vilket den givetvis inte kan). Man kan jämföra det med en kaffemaskin vars mjukvara inte kan mäta upp rätt mängd vatten till respektive kapsel. Skulle de inte godkänna en reklamation av det heller? Jag menar, hårdvaran fungerar ju. Den öppnar kapseln, kokar vattnet och häller ner det i en kopp.

Nä, jag anser det vara båg att de kan bortse från kass mjukvara.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Skrivet av LaoLao:

Tyvärr ingen källa men varför skulle mjukvaran inte vara en del av produkten? Isåfall skulle den ju kunna säljas utan mjukvara (vilket den givetvis inte kan). Man kan jämföra det med en kaffemaskin vars mjukvara inte kan mäta upp rätt mängd vatten till respektive kapsel. Skulle de inte godkänna en reklamation av det heller? Jag menar, hårdvaran fungerar ju. Den öppnar kapseln, kokar vattnet och häller ner det i en kopp.

Nä, jag anser det vara båg att de kan bortse från kass mjukvara.

Exakt min tanke , men mediamarkt resonerade som såhär "produkten fungerar i sig, det är bra ljud , högtalaren är en bra produkt om du kopplar in via t.ex bluetooth" .
Mitt svar vart , ja men det jag använder den till är den inte bra.

Nej ska gå till botten av det här.

Permalänk
Avstängd

om produkten endast fungerar i en viss typ av hus bör de ju informera om detta.. självklart ska du stå på dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absinthe66:

Exakt min tanke , men mediamarkt resonerade som såhär "produkten fungerar i sig, det är bra ljud , högtalaren är en bra produkt om du kopplar in via t.ex bluetooth" .
Mitt svar vart , ja men det jag använder den till är den inte bra.

Nej ska gå till botten av det här.

Från konsumentköplagen:

Fel på varan

Vad som avses med fel

16 § Varan skall i fråga om art, mängd, kvalitet, andra egenskaper och förpackning stämma överens med vad som följer av avtalet. Den skall vara åtföljd av de anvisningar som behövs för dess installation, montering, användning, förvaring och skötsel.

Om inte annat följer av avtalet, skall varan

1. vara ägnad för de ändamål för vilka varor av samma slag i allmänhet används,
2. vara ägnad för det särskilda ändamål för vilket köparen avsåg att varan skulle användas, om säljaren vid köpet måste ha insett detta särskilda ändamål,
3. stämma överens med den beskrivning som säljaren har lämnat och ha de egenskaper som säljaren har hänvisat till genom att lägga fram prov eller modell, och
4. vara förpackad på vanligt eller annars försvarligt sätt, om förpackning behövs för att bevara eller skydda varan.

Varan skall anses felaktig,

1. om den avviker från vad som föreskrivs i första eller andra stycket,
2. om säljaren före köpet har underlåtit att upplysa köparen om ett sådant förhållande rörande varans egenskaper eller användning som han kände till eller borde ha känt till och som köparen med fog kunde räkna med att bli upplyst om, under förutsättning att underlåtenheten kan antas ha inverkat på köpet eller,
3. om varan i något annat avseende avviker från vad köparen med fog kunnat förutsätta. Lag (2002:587).

Dold text

Ett självklart fel. Det är irrelevant om det är hård- eller mjukvaran som orsakar felet. Som andra tidigare har skrivit så kommer du nog att få skicka in dem på lagning.

Ett potentiellt problem kan vara att det är lite halvsvårt att återskapa felet, eller att det uppkommer efter en ganska lång tid. Var noga med att beskriva vad som händer och när det händer. Du får inte ge dem utrymme att kunna skylla på din uppsättning hemma med wifi och allt.

Permalänk
Medlem

@Absinthe66 Ja, du får nog ligga i. Så okej, högtalarna har både bluetooth och wifi? Om högtalarna funkar med bluetooth men inte wifi är det bara att modifiera kaffemaskinsliknelsen lite. Den kan mäta upp cappuccino rätt men inte latte macchiato. Då går det inte att säga: "Vadå, du kan göra latte maccchiato, kaffet blir gott. Maskinen fungerar."

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk

Som jag skrev tidigare har jag mailat min konsumentrådgivare i kommunen, hon har semster till den 30/7 , inte så värst lång tid kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absinthe66:

Edit:
Såhär står det på mediamarkt hemsida
"Garanti gäller inte för fel av mindre betydelse och som saknar relevans för produktens funktionalitet." Detta är dock ett stort problem då produkten inte fungerar som den skall

Samt detta "Mjukvarufel orsakade av kunden eller fel orsakade genom justering av systeminställningar, installation av mjukvara, drivrutiner och ytterligare hårdvaror eller liknande skall inte berättiga en kunds anspråk."
Det är dock inte jag som gjort fel utan tillverkaren.

Garantier kan aldrig ett sämre konsumentskydd är konsumentköplagen. Gör inte ett garantianspråk, utan gör en reklamation i så fall!
Hänvisa till punkt 1 i andra och tredje stycket. Trådlösa högtalare är normalt ägnade för trådlös överföring och i så fall skall det också fungera.

Fel på varan Vad som avses med fel 16 § Varan skall i fråga om art, mängd, kvalitet, andra egenskaper och förpackning stämma överens med vad som följer av avtalet. Den skall vara åtföljd av de anvisningar som behövs för dess installation, montering, användning, förvaring och skötsel. Om inte annat följer av avtalet, skall varan 1. vara ägnad för de ändamål för vilka varor av samma slag i allmänhet används, 2. vara ägnad för det särskilda ändamål för vilket köparen avsåg att varan skulle användas, om säljaren vid köpet måste ha insett detta särskilda ändamål, 3. stämma överens med den beskrivning som säljaren har lämnat och ha de egenskaper som säljaren har hänvisat till genom att lägga fram prov eller modell, och 4. vara förpackad på vanligt eller annars försvarligt sätt, om förpackning behövs för att bevara eller skydda varan. Varan skall anses felaktig, 1. om den avviker från vad som föreskrivs i första eller andra stycket, 2. om säljaren före köpet har underlåtit att upplysa köparen om ett sådant förhållande rörande varans egenskaper eller användning som han kände till eller borde ha känt till och som köparen med fog kunde räkna med att bli upplyst om, under förutsättning att underlåtenheten kan antas ha inverkat på köpet eller, 3. om varan i något annat avseende avviker från vad köparen med fog kunnat förutsätta. Lag (2002:587).

Skrivet av Absinthe66:

Exakt min tanke , men mediamarkt resonerade som såhär "produkten fungerar i sig, det är bra ljud , högtalaren är en bra produkt om du kopplar in via t.ex bluetooth" .
Mitt svar vart , ja men det jag använder den till är den inte bra.

Nej ska gå till botten av det här.

Personen du talar med är helt enkelt okunnig i konsumentköplagen och är osäker i sin roll och hur han ska agera. Att argumentera hjälper sällan. Det gäller att vara saklig och lägga fram problemet på ett mycket enkelt sätt. Förklara att produkten itne fungerar enligt utlovade specifikationer och hänvisa till lagtexten ovan.
Räcker inte detta så låt butiken ta in utrustningen för felsökning, kanske de har samma problem? I så fall får du det konstaterat.

Sedan finns det ingen regel som säger att butiken har tre gånger på sig att felsöka. Det finns en PRAXIS att du som kund inte skall behöva lämna in en var en tredje gång för samma fel. Alltså, praxis är max två reparationsförsök av samma fel. Det spelar INGEN roll om det är ett hård- eller mjukvarufel, det är produktens funktion som är avgörande.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Garantier kan aldrig ett sämre konsumentskydd är konsumentköplagen. Gör inte ett garantianspråk, utan gör en reklamation i så fall!
Hänvisa till punkt 1 i andra och tredje stycket. Trådlösa högtalare är normalt ägnade för trådlös överföring och i så fall skall det också fungera.

Fel på varan Vad som avses med fel 16 § Varan skall i fråga om art, mängd, kvalitet, andra egenskaper och förpackning stämma överens med vad som följer av avtalet. Den skall vara åtföljd av de anvisningar som behövs för dess installation, montering, användning, förvaring och skötsel. Om inte annat följer av avtalet, skall varan 1. vara ägnad för de ändamål för vilka varor av samma slag i allmänhet används, 2. vara ägnad för det särskilda ändamål för vilket köparen avsåg att varan skulle användas, om säljaren vid köpet måste ha insett detta särskilda ändamål, 3. stämma överens med den beskrivning som säljaren har lämnat och ha de egenskaper som säljaren har hänvisat till genom att lägga fram prov eller modell, och 4. vara förpackad på vanligt eller annars försvarligt sätt, om förpackning behövs för att bevara eller skydda varan. Varan skall anses felaktig, 1. om den avviker från vad som föreskrivs i första eller andra stycket, 2. om säljaren före köpet har underlåtit att upplysa köparen om ett sådant förhållande rörande varans egenskaper eller användning som han kände till eller borde ha känt till och som köparen med fog kunde räkna med att bli upplyst om, under förutsättning att underlåtenheten kan antas ha inverkat på köpet eller, 3. om varan i något annat avseende avviker från vad köparen med fog kunnat förutsätta. Lag (2002:587).

Personen du talar med är helt enkelt okunnig i konsumentköplagen och är osäker i sin roll och hur han ska agera. Att argumentera hjälper sällan. Det gäller att vara saklig och lägga fram problemet på ett mycket enkelt sätt. Förklara att produkten itne fungerar enligt utlovade specifikationer och hänvisa till lagtexten ovan.
Räcker inte detta så låt butiken ta in utrustningen för felsökning, kanske de har samma problem? I så fall får du det konstaterat.

Sedan finns det ingen regel som säger att butiken har tre gånger på sig att felsöka. Det finns en PRAXIS att du som kund inte skall behöva lämna in en var en tredje gång för samma fel. Alltså, max två reparationsförsök av samma fel. Det spelar INGEN roll om det är ett hård- eller mjukvarufel, det är produktens funktion som är avgörande.

Tack, jag gjorde en reklamation.
Det hela slutade med att jag fick ta med mig högtalarna hem och dem skulle kontakta LG och och se vad dem fick för svar.

Permalänk
Medlem

Gällande bevis filmade jag datorns mjukvaruproblem och bifogade klippen (både första gången och ett nytt efter första reparationsförsöket) i mejlen. Har du möjlighet att göra det är det bra ifall de själva har svårt att återskapa problemet (exempelvis eftersom det kan ta lång tid innan det visar sig eller att det sker oregelbundet).

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk

Ska ta och ringa dem nu kl 10 när dem öppnar , återkommer med resultat.

Permalänk
Medlem

Där är en sak som jag kanske har missat eller inte förstått. Google Play och mjukvara nämns i det första inlägget. Är det mjukvaran i den inköpta produkten eller är det en separat mjukvara avsedd för en separat enhet som inte tillhandahölls i produkten?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av Veni:

Där är en sak som jag kanske har missat eller inte förstått. Google Play och mjukvara nämns i det första inlägget. Är det mjukvaran i den inköpta produkten eller är det en separat mjukvara avsedd för en separat enhet som inte tillhandahölls i produkten?

Ja altså du använder ju din smartphone till att styra multiroom högtalarna.
Denna laddas ner från google play.
I denna försvinner högtalarna, om det är problem med appen eller högtalarna kan jag inte svara på.
Appen är alltså ett måste för att använda högtalarna.
Lg music flow heter appen.

Permalänk

Så kundtjänst vart ännu ett dövt öra som hänvisa till butiken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absinthe66:

Ja altså du använder ju din smartphone till att styra multiroom högtalarna.
Denna laddas ner från google play.
I denna försvinner högtalarna, om det är problem med appen eller högtalarna kan jag inte svara på.
Appen är alltså ett måste för att använda högtalarna.
Lg music flow heter appen.

Tack för snabbt svar.

Då väntar jag med spänning hur MM ställer sig till detta och därefter även eventuella konsumentsskyddsinstanser.
För om jag förstår rätt så var det inte mjukvaran i själva högtalarna som omnämndes som faktiskt(naturligtvis) ingick i köpet utan en mjukvara som inte ingick vid köp av produkten(på t.ex CD/USB-medium i samma produktförpackning eller rent krasst för nerladdning direkt från högtalaren till gästenheten) och förmedlas utav en 3:e part.

Med lite tur så är där fel på just det som MM sålt och levererat och således efter x antal försök så kommer de gå med på att häva köpet.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av Veni:

Tack för snabbt svar.

Då väntar jag med spänning hur MM ställer sig till detta och därefter även eventuella konsumentsskyddsinstanser.
För om jag förstår rätt så var det inte mjukvaran i själva högtalarna som omnämndes som faktiskt(naturligtvis) ingick i köpet utan en mjukvara som inte ingick vid köp av produkten(på t.ex CD/USB-medium i samma produktförpackning eller rent krasst för nerladdning direkt från högtalaren till gästenheten) och förmedlas utav en 3:e part.

Med lite tur så är där fel på just det som MM sålt och levererat och således efter x antal försök så kommer de gå med på att häva köpet.

Helt korrekt.
Dock behövs mjukvaran för att använda produkten överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absinthe66:

Ja altså du använder ju din smartphone till att styra multiroom högtalarna.
Denna laddas ner från google play.
I denna försvinner högtalarna, om det är problem med appen eller högtalarna kan jag inte svara på.
Appen är alltså ett måste för att använda högtalarna.
Lg music flow heter appen.

Varför lät du inte MM skicka in dom när du var där med dom då?

Hoppas det löser sig.

Permalänk
Skrivet av muunkie:

Varför lät du inte MM skicka in dom när du var där med dom då?

Hoppas det löser sig.

För deras resonomang vart att dem kommer inte hitta något hårdvarufel och då får jag tillbaka dem utan någonting gjort.
Både jag och MM är överrens om att det är ett mjukvarufel.

Ska bli spännande och se hur NoN hantera det hela för har en högtalare som är köpt där.
Har även mailat LG och bett en representant ringa mig så fort det går för och se hur dem ställer sig.
Trots allt dem som levererar dålig mjukvara.
Funderar också på varför MM inte bara tar emot produkterna och får en nöjd kund istället för att jag ska behöva bråka.
Och sedan får MM lösa det med LG.
För i grund och botten är det ju LG fel, det är jag helt medveten om, men det är ju mediamarkt som säljer deras varor.

Är det någon som anser att jag har fel får ni gärna också kommentera, är nämligen nyfiken på alla synpunkter om det är något jag kan ha missat, men som jag ser det är det solklart fel på produkten och jag ska inte behöva lida för det, sen om det är MM eller LG som sköter det, det bryr jag mig inte om, om jag ska vara ärlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absinthe66:

För deras resonomang vart att dem kommer inte hitta något hårdvarufel och då får jag tillbaka dem utan någonting gjort.
Både jag och MM är överrens om att det är ett mjukvarufel.

Ska bli spännande och se hur NoN hantera det hela för har en högtalare som är köpt där.
Har även mailat LG och bett en representant ringa mig så fort det går för och se hur dem ställer sig.
Trots allt dem som levererar dålig mjukvara.
Funderar också på varför MM inte bara tar emot produkterna och får en nöjd kund istället för att jag ska behöva bråka.
Och sedan får MM lösa det med LG.
För i grund och botten är det ju LG fel, det är jag helt medveten om, men det är ju mediamarkt som säljer deras varor.

Är det någon som anser att jag har fel får ni gärna också kommentera, är nämligen nyfiken på alla synpunkter om det är något jag kan ha missat, men som jag ser det är det solklart fel på produkten och jag ska inte behöva lida för det, sen om det är MM eller LG som sköter det, det bryr jag mig inte om, om jag ska vara ärlig.

Om MM hänvisar dig till LG kan du bara säga att det är hos er jag köpt produkten och ingått avtalet med, de är skyldiga att hjälpa dig.
Du ska inte behöva göra deras jobb för dom är lata...

Du kan inte ha gjort något med mjukvaran (antar jag?) och tycker det borde gå som väsentligt fel för varans funktion, reklamation borde inte nekas!
Ta kontakt med konsumentombudsmannen i din kommun innan du tar dig vidare med MM eller LG.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

Hej!
Efter ha snackat med MM support, vidarebifodra dem , denna tråden till Kundservice ansvarig på MM där jag köpt produkten.
Ett helt annat bemötande.
Ska dit på fredag och träffa honom, förhoppningsvis kommer vi fram till en lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absinthe66:

Hej!
Efter ha snackat med MM support, vidarebifodra dem , denna tråden till Kundservice ansvarig på MM där jag köpt produkten.
Ett helt annat bemötande.
Ska dit på fredag och träffa honom, förhoppningsvis kommer vi fram till en lösning.

Så fort det hamnar på sweclockers eller nordichardware så får alla butiker fart i röven av någon konstig anledning...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

Jag hoppas dock det vart ett missförstånd och att det hade löst sig ändå.
Dock vart han jag pratade med igår väldigt ignorant

Permalänk
Medlem

Det är inte lätt för butiker att hantera sådana här ärenden. LG kommer inte ersätta Media Markt för att deras egna mjukvara är kass. Produkten är kass. Tough luck typ. Finns mängder med produkter som är kassa. Men det är självklart butiken som har ansvaret mot dig, och du gör rätt i att försöka få det avhjälpt. Men om det konstateras att det är en "feature" och inget fel i sig så är det inte självklart att köpet skall hävas. Allt beror på hur produkten marknadsförts till dig som kund.

Samtidigt går det ju inte att utesluta fel på dina högtalare, därför borde man låtit de undersökas.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”