Mjukvaruproblem , mediamarkt tar inte ansvar?
Hej!
Köpte ett par lg multiroom högtalare för ca 6-7 månader sedan. Dessa fungerar väldigt dåligt och ibland hittas dem inte och då får man springa till högtalarna och lägga till dem igen.
Detta händer dagligen då jag orkade använda dem. Ibland när man ska lyssna på musik så är alla högtalare borta efter inte ha använt dem på ett tag.
Även när man lyssnar på musik kan en högtalare falla bort.
Detta är ett mjukvaruproblem , då det inte är första gången LG släpper halvfärdiga produkter.
Nåväl har mailat med LG sen dag ett iallfall och dem har lovat släppa ny mjukvara gång på gång, vilket dem också gjort, men det har inte blivit bättre.
Bad LG att få reklamera högtalarna i senaste mailet då dem i princip är obrukbara, och det är ganska dyra produkter. Samanlagd har jag lagd ner ca 6000 kr för högtalare som agerar bokstöd.
Har felsökt med hjälp av lg support, har köpt accesspunkt då de trodde det vart dålig mottagning, har bra wifi i hela lägenheten nu.
Har ändrat kanal på wifi osv.
Nåväl i senaste mailet till LG så ville jag som sagt reklamera dem och de hänvisar till inköpsstället vilket är mediamarkt.
Ringer mediamarkt och dem säger "såklart vi reklamerar dem om de inte fungerar".
Efter jobb igår kör man dem 5 milen till närmaste media markt och får svaret "Vi kan skicka dem på lagning" , jaha OK, men produkten i säger är det inget fel på utan det är mjukvaran.
Detta är konstaterat om man läser om deras app i google play, jag är inte den enda som har dessa problem.
Jag säger att jag vill inte skicka på lagning utan jag vill byta ut systemet. Mediamarkt säger vi kan tyvärr inte ta ansvar för mjukvaran då "produkten" dvs högtalaren har bra ljud och inte är trasig.
Vart ska jag vända mig?
Media markt hänvisar till LG , LG hänvisar till media markt.
Jag har väntat 7 månader för en fungerande mjukvara, nu är jag trött på detta.
Någon måste ju ta sitt ansvar för att jag ska få en fungerande produkt.
Förstår media markts syn på det hela men anser att jag har köpt produkten av dem och de borde ta problemet vidare med LG, inte att jag ska behöva göra detta.
Har jag fel?
Ursäkt om något är otydligt eller fel formulerat , sambon sover i rummet bredvid och skriker om jag skriver för mkt
EDIT ;
Allt löst.
Netonnet tog emot utan tjafs och godkände min reklamation drog av 200 kr för kartong saknades men helt Ok
Efter möte med mediamarkts servicechef löste det sig på mediamarkt med.
Vill ge en stor eloge till båda personerna som jag snackade med som hanterade det väldigt bra.
Antagligen bara fel person jag pratade med första gången.
Slutet gott iallfall och jag blir kvar som kund hos dem båda