Permalänk
Medlem

Problem med Razer Blackwidow

U brukar skrivas två gånger, händer samma sak med andra tangenter (inte alla).
Första gången lämnade vi in den till teknikmagasinet och dom testade genom att spamma U och mellanslag så här: U U U U U U.
Inget hände enligt dom och rekommendationerna var att prova på en annan dator.
Så jag provade tangentbordet på en annan dator, SAMMA FEL!
Jag filmar vad som händer när man spammar U samma som deras sätt och den skrivs två gånger vissa gånger.
Jag tog den tillbaka till teknikmagasinet och dom testade den igen, INGA FEL ENLIGT DOM!
Jag visade videon och dom sa gör rent USB kontakten på datorn och tangentbordet.
Jag gjorde det och jag får felet FORTFARANDE!
Istället för att gå tillbaka till dom så gjorde jag rent brytarna med vatten (en droppe på varje brytare), lät den torka 4 dagar och testade sedan tangentbordet.
Inga problem visades men sedan efter 2-3 dagar så hände det igen och efter några dagar till blev det oftare.

Jag antar att det går inte och hindra smuts hamna i brytarna?
Tycker smuts går i brytarna för snabbt efter att man har gjort det rent (om det är problemet).

Razer Blackwidow Ultimate 2014 - 5 månader gammal

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Inte för att det är till någon tröst, men de RAZER prylar jag köpt har pajat ganska omgående..

Så håller mig borta från det märket nu för tiden.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Använd civiliserat språk, tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Inte för att det är till någon tröst, men de RAZER prylar jag köpt har pajat ganska omgående..

Så håller mig borta från det märket nu för tiden.

Vad ska jag göra då med den? Möjligt att fixa det?
Har ingen lust och lämna in den till teknikmagasinet då dom säkert hittar på en ursäkt som att installera om Windows.
Men jag lämnar in den om jag måste.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Vad ska jag göra då med den? Möjligt att fixa det?
Har ingen lust och lämna in den till teknikmagasinet då dom säkert hittar på en ursäkt som att installera om Windows.
Men jag lämnar in den om jag måste.

Istället för att använda vatten, så kan du använda någon alkoholhaltig rengöringsvätska. Det torkar snabbt och lämnar inga rester efter sig..

http://www.overclock.net/t/1393125/double-tapping-issues-with...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Istället för att använda vatten, så kan du använda någon alkoholhaltig rengöringsvätska. Det torkar snabbt och lämnar inga rester efter sig..

http://www.overclock.net/t/1393125/double-tapping-issues-with...

Gjorde det också blandat med vatten :c
Här är exempel: https://youtu.be/MTl1QQCu81g

Handsprit + vatten

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

I tråden jag länkade använder de ren alkoholhaltig rengöringsvätska.. ingen utblandning.

Sen var det någon som hade provat tryckluft, med lyckat resultat..

Annars är det att byta ut switchen.. Antingen mot någon tangent du inte använder eller en ny.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Vilken årsmodell? Hade en 2013 och där började R att dubbelklicka vilket var mycket störande. Fick det däremot på garantin;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

I tråden jag länkade använder de ren alkoholhaltig rengöringsvätska.. ingen utblandning.

Sen var det någon som hade provat tryckluft, med lyckat resultat..

Annars är det att byta ut switchen.. Antingen mot någon tangent du inte använder eller en ny.

Hade inget annat än handsprit och p.g.a hur tjock vätskan var blandade jag det med vatten.
Provade med tryckluft, det funkade inte.
Byta switches blir det sista alternativet.

Skrivet av Foxmaner:

Vilken årsmodell? Hade en 2013 och där började R att dubbelklicka vilket var mycket störande. Fick det däremot på garantin;-)

Har 2014 versionen.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Hade inget annat än handsprit och p.g.a hur tjock vätskan var blandade jag det med vatten.

Har man inte rätt grejer, så skaffar man det innan man börjar..
Eller är du en sådan som typ borstar tänderna med skokräm, när tandkrämen är slut.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Har man inte rätt grejer, så skaffar man det innan man börjar..
Eller är du en sådan som typ borstar tänderna med skokräm, när tandkrämen är slut.

Nenenenene.
Får väl skaffa någon alkoholhaltig rengöringsvätska.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Lämnade in tangentbordet igen och dom såg felet.
Vi fick ett nytt tangentbord fast chroma versionen istället p.g.a att dom inte hade den modellen som jag lämnade in.
Tummen upp teknikmagasinet!

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE