Sommartävla med Inet och Gigabyte

Permalänk

Varför sitta inne:)

Permalänk

Varför gå ut när du kan ha samma njutning plus lite till inne?

Här sitter jag och chillar! - Varför gå ut när du kan ta en kall dricka och njuta av den digitala solnedgången inne, spela hårt nu och du kan till och med känna värmen,

För att fixa bilden och skriva lite mer.
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Man ska ju inte sitta inne när det är sommar

Permalänk

Ja varför ta sig ut, när man kan sitta inne med en kall öl, snus och njuta av båda gaming och sol?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G, EVGA Supernova G1 650W, 80+ Gold, Modulär, HyperX Savage 16GB CL9 1600Mhz XMP, MSI Z97 GAMING 5.

Razer DeathStalker, Razer Kraken Pro, Razer Naga.

Permalänk
Medlem

Är man en stackars rödtott utan själ så är ett litet sommar-LAN ett perfekt sätt att fördriva semestern! PS. Stolar med läderklädsel är inte att rekommendera, det finns viss risk för pungsvett.

Permalänk
Medlem

Bilbingo i ett somrigt Jämtland

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Jag och min prinsessa på en romantisk båttur <3

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk

Är all redigering av bilden förbjuden, eller är det tillåtet att göra mindre ändringar som färg- och exponeringsjusteringar i Lightroom?

Permalänk
Medlem

Sommar-LAN i lägenheten, 30 grader varmt och kall öl. Underwear mode engaged.

Permalänk

Sommartävla med Inet och Gigabyte

Ta ett bad i poolen, sa farsan min,,, Naah kan ju passa på att "spela" en utomhus aktivitet i detta strålande vädert kring poolen!

Njut Allesammans! #Lovelife

Bild 1. http://imgur.com/35rf7W1
Bild 2. http://imgur.com/dhP2TNh
Bild 3. http://imgur.com/STs9xWM

Permalänk
Medlem

Svensk NördCamping Med Tandlös Flickvän...

http://imgur.com/miSm7yl

Permalänk
Medlem

Grekisk semester med hopplösa försök att uppdatera sig i den digitala världen.

(Användarnamn både i sanden för äkta sommarkänsla och på papper för att följa reglerna)

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || EVGA RTX 3070 XC3 Ultra || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Samsung 970 EVO 500GB && OZC Trion 480GB || Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|MSI MAG341CQ
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk

Här kommer mitt bidrag.

Sommar i 64 (lego)bitar

Permalänk

Quest for Internetj@/#auppkoppling With light entertainment.

Följande bild är grynig för att skydda känsliga uppgifter och ge en härligt nördig "early 90s FMV" känsla, och inte alls på något vis för att jag glömde ställa tillbaka på 15,9MP efter att ha gjort en annan grej...

Jag har på riktigt varit uppe på tak, i träd, ute på en sjö, ute i en fors, uppe på fjäll osv. osv. för att hitta lite täckning i sommar...
Nästa år funderar jag på att ge mig på att bygga en riktad antennlösning...

På bilden syns: Skitlaptop med win7/fatdog puppy linux och 3g modem med stöd för extern antenn. (körde diablo 1&2 och fallout dito igångbrottat med allt för mycket möda i brist på uppkoppling)

Nexus 7 2012 som rullar doctor who nr 1, det saknade avsnitt 4 återskapat med ljudupptagning och stillbilder från inspelningarna.

Gammal galaxy mini på CM10.1 som wifihotspot och distraktion för barnen vid behov.
Kärl för "självmedicinering"

Fotat med Galaxy s5 på CM12.1 (Ja jag vet att CM är ondskefulla sellouts men det var lättast att få allt jag vill ska funka att göra så och samtidigt vara helt utan Gapps)

+bonus utom tävlan för att jag naturligtvis glömde den J#&%a F?"#b@¤¤ade lappen på första försöket...

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk
Medlem

En het sommardag krävs det vattenkylning till både mig och datorn!

Ungarna i bakgrunden var väldigt intresserade när jag ställde ner datorn i vattnet, för vem är så dum?.. Dom sprang och gjorde hopp och rörelser bara för att få vara med på fotot, vilket de fick

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk

Här har dagen spenderats iom regnet ute, även varmare här inne

Permalänk

Mitt bidrag

Enda sättet att få lite sol den här sommaren är virtuellt!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem

Är det sommar så ska man vara ute, och med inbyggt paraply i skärmen finns det inte längre några ursäkter!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Regnperioden där här och inget sol och inget supergrafik

Extra bild av kortan

Permalänk

En härligt fin idé i min smak

Blir riktigt kul att se solen och vara lite nördig 😉

Visa signatur

Amiga 30 år 😜

Permalänk
Medlem

Namnet syntes inte så jättebra i solen, om bilden ovan diskas på grund av det så har kan väl bilden nedan räknas? Det är väl ok?, men den första bilden är den som jag vill ska vara med i tävlingen :

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Medlem

Ja, då man har en sommarstuga och en privat liten strand delad med grannstugorna så kan man ha det gött med lite serietittande i detta lilla idyll!
Generator för drivning utav dator m.m, nätverk via internetdelning ifrån mobilens 4G!

Syns inte att datorn är igång i skärmen med tanke på solen, men på musen syns det iallafall att den lyser grönt!

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Medlem

En sann nörd njuter inte av sommaren! Det finns bara ett ställe för mig, å de är vid datorn.

Visa signatur

-Star

Permalänk

Sommartävla med Inet och Gigabyte

Idag firar vi C. Amiga 30ÅR! Dagen blir retro, demos, gaming ute med grill och vänner!

Fel på länk
Visa signatur

Amiga 30 år 😜

Permalänk

När vädret sviker hoppar man in och kör GTA

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Love Sweclockers

Permalänk
Medlem

Sommar!

Sommaren verkar ju inte komma hit, så då är det väll bara att göra en egen(i game maker studio såklart).

Visa signatur

:>

Permalänk
Medlem

Långt upp i en kastanj finner man frid att lira Civ5!