Permalänk
Medlem

Som någon skrev innan, kör du trådlöst till speldatorn? Om så är fallet, vad kör du för trådlöst nätverkskort?

Om du kör trådlöst, testa dra lång tp kabel, för att utesluta trådlösa nätet. (Haft lagspike problem med USB trådlösa nätverkskort)

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Understryker också att upphastigheten är en stor del av problemet. Skype är ett exempel på ett program som kan ge problem vid så låg hastighet ifall någon använder det.

Mitt tips är även att ni byter ut Zyxelskräpet, gör väl lika mycket nytta som en toarulle med en koppartråd i. (Om det inte är exakt vad det är )

Permalänk
Medlem

Sjukt många svar nu, roligt! Jag förstår bara en mycket liten del av vad ni pratar om (tyvärr) men i mina öron låter det kanske troligast att upplänken fylls. Inte för jag förstår mig på detta riktigt, men eftersom hastigheten är mycket låg och jag vet att pappa automatiskt synkar med internet och därmed hela tiden fyller en del av upplänken så verkar det ju inte ologiskt. Vore roligt att ändra prioriteringar så mina spelapps alltid får företräde, men jag är tveksam att det fungerar på min nuvarande router. Ska göra lite sökningar på det och se vad jag får fram.

Vi kan tyvärr inte få högre hastighet (med BBB iaf) än nuvarande med DSL-uttag. Pappa har redan beställt fiber sedan månader tillbaka och det skulle väl sättas in i höst. Det löser väl hela problemet när vi får mycket snabbare internet. Jag flyttar till Göteborg till hösten ändå, så jag får väl genomlida sommarlovet med disconnects och frustration.

Stort tack för alla som svarat och kommit med ideer! Om inte annat tror jag att jag blivit något klokare när det gäller nätverk och blir det för mycket lagg så får jag väl springa och dra ut deras internetkablar i smyg. Har ju hänt förr när folk laddade ner, så att säga :>