Permalänk
Medlem

Ios 8.4 på IPad 2?

Hej,

Jag har en IPad 2 16GB Wifi liggande som jag funderar på att uppdatera till dottern. Frågan är hur bra 8.4 verkligen rullar på denna platta? Hittade en tråd på Apples forum om att vet verkligen fungerat dåligt, den går bak till 2014 och ändå verkar inte Apple gjort något åt det? De snackas om att man kan avaktiverat gester och att det då blir bättre men hur bra det blir blir jag inte klok på?

Någon som har erfarenhet?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

min Ipad 2 16GB wifi körs på 8.1.1 och den är så sjukt seg ibland, stänger appar, stänger safari om du har för många flikar uppe.

Vet inte hur det ser ut med 8.4 om apple gjort nån prestanda förbättring där? men jag känner att Ipad 2 gjort sitt snart och tänker inte uppdatera den. :/

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

min Ipad 2 16GB wifi körs på 8.1.1 och den är så sjukt seg ibland, stänger appar, stänger safari om du har för många flikar uppe.

Vet inte hur det ser ut med 8.4 om apple gjort nån prestanda förbättring där? men jag känner att Ipad 2 gjort sitt snart och tänker inte uppdatera den. :/

Aha misstänkte det Får låta den vara kvar på 7.1.1 och se om jag kan hitta en jailbreak för den.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

8.4 är snabbare än alla tidigare versioner av iOS 8 på iPad 2 och iPhone 4S, men misstänker att iOS 7 fortfarande är snabbare, men har ingen fakta för det.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Apple har ju förstört ipad2 när de lämnade ios6. Den är totalt oanvändbar i princip och hänger sig stup i kvarten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Apple har ju förstört ipad2 när de lämnade ios6. Den är totalt oanvändbar i princip och hänger sig stup i kvarten.

Jag kör 7.1.2 på både iPad 2 och 3 som ungarna använder. Båda funkar ok, men håller med om att de var snabbare med iOS6 helt klart. Dock tycker jag absolut inte att de är oanvändbar, utan det mesta flyter på fint.

Men jag kommer absolut inte installera iOS8 på dessa, då risken är stor att prestandan försämras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

min Ipad 2 16GB wifi körs på 8.1.1 och den är så sjukt seg ibland, stänger appar, stänger safari om du har för många flikar uppe.

Vet inte hur det ser ut med 8.4 om apple gjort nån prestanda förbättring där? men jag känner att Ipad 2 gjort sitt snart och tänker inte uppdatera den. :/

Jag förstår att man låter bli att uppdatera om man har 6.x eller 7.x, men har man gått upp till iOS 8 är det bara dumt att inte uppdatera till senaste versionen. 8.4 är bättre än 8.1.1.
iOS 9 ska bli mer lättdrivet med, men om det stämmer får vi väl se om ett par månader.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Entusiast

iOS 9 ska ju vara bättre optimerat, men det kanske bara gäller nyare enheter? Tråkigt för er med gamla.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

iOS 9 ska ju vara bättre optimerat, men det kanske bara gäller nyare enheter? Tråkigt för er med gamla.

Jag kör betan på min 4S (samma hårdvara som ipad2).
Det är inte långsammare än 8'an iaf, och det är fortfarande beta.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Tja

Jag har två Ipad 2 16GB wifi, Efter uppgraderingen till ios 8.xx fungerade dom skitdåligt och slöt.

Testade med en factory reset, efter det fungerar dom bra igen.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700