Permalänk
Medlem

Das 4 vs k70 vs Ducky? Mx Blue

Tja,

Har tänkt införskaffa mig ett nytt tangentbord och är helt såld på Mx Blue.
Vilket av följande märken skulle ni rekommendera?
Das 4
k70
Ducky

Det jag gillar med k70 är designen samt wrist resten.. Wrist rest är ett MÅSTE för mig och köper jag något annat tangentbord måste jag köpa till någon wrist rest.

Innan var jag helt inne på k70 RGB och köpte tom denna, men då tangentbordet var "defekt" (Ett flertal tangenter var inkonsekventa med MX Blue och vissa "klickade" knappt) lämna jag tillbaka tangentbordet. Tydligen är det många som haft samma problem men k70 RGB när det kommer till blåa switchar.

Das 4 tycker jag också väldigt mycket om då jag gillar designen väldigt mycket.

Ducky är också ett alternativ, då jag läst mycket bra om det (Men gillar inte att det inte finns några dedikerade media knappar)

Nackdelen med både Ducky och Das 4 är att det inte verkas finnas några wrist rest till dem.

The struggle is real. Vilket tangentbord bör jag välja? Kom gärna med andra förslag också.

Tangentbordet ska främst användas till skrivande.

Visa signatur

MSI Z97-S02, Core Intel Core i7 4790K, Cooler Master Hyper 212 EVO, Kingston 16GB 1600MHz, Sapphire Radeon R9 290 Tri-X, 160GB SSD, 3TB Seagate Barracuda, Corsair RM750W, Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzie91:

Tja,

Har tänkt införskaffa mig ett nytt tangentbord och är helt såld på Mx Blue.
Vilket av följande märken skulle ni rekommendera?
Das 4
k70
Ducky

Det jag gillar med k70 är designen samt wrist resten.. Wrist rest är ett MÅSTE för mig och köper jag något annat tangentbord måste jag köpa till någon wrist rest.

Innan var jag helt inne på k70 RGB och köpte tom denna, men då tangentbordet var "defekt" (Ett flertal tangenter var inkonsekventa med MX Blue och vissa "klickade" knappt) lämna jag tillbaka tangentbordet. Tydligen är det många som haft samma problem men k70 RGB när det kommer till blåa switchar.

Das 4 tycker jag också väldigt mycket om då jag gillar designen väldigt mycket.

Ducky är också ett alternativ, då jag läst mycket bra om det (Men gillar inte att det inte finns några dedikerade media knappar)

Nackdelen med både Ducky och Das 4 är att det inte verkas finnas några wrist rest till dem.

The struggle is real. Vilket tangentbord bör jag välja? Kom gärna med andra förslag också.

Tangentbordet ska främst användas till skrivande.

Ducky eller Das 4, visst finns det wrist rest till Ducky: http://www.inet.se/produkt/6606375/ducky-wrist-rest-fullsize

http://www.inet.se/produkt/6606544/ducky-wrist-rest-tenkeyles...

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Mjo det får väl bli något liknande ifall jag fixar ducky... Något liknande till Das 4?

Dock så föredrar jag en fast wrist rest då jag har tendensen att dega i sängen framför datorn när jag inte arbetar

Visa signatur

MSI Z97-S02, Core Intel Core i7 4790K, Cooler Master Hyper 212 EVO, Kingston 16GB 1600MHz, Sapphire Radeon R9 290 Tri-X, 160GB SSD, 3TB Seagate Barracuda, Corsair RM750W, Fractal Design Define R4

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Oavsett vilket tangentbord du nu än köper så köper du med fördel till ett handledsstöd på sidan av ändå så att du får ett ordentligt som faktistk fyller en funktion istället för de som följer med som inte gör så mycket nytta då de alltid har så kraftig lutning.

Ditt problem med MX Blue switchar är du inte ensam om att ha stött på. Jag har stött på samma problem på massor med tangentbord med MX Blue under det senaste året och fått lämna tillbaka dem. CM, Func och även Ducky. Ibland även på utbytesexemplaret. Till slut gav jag upp med MX Blue ett tag och förbannade mig över deras skitkvalité. Sen efter nån månad köpte jag ett Func igen och det var helt perfekt konsekvent i klickandet.

Utav de där skulle jag personligen köpa ett Ducky. Men har aldrig pillat på ett Das faktiskt men jag är inte så mycket för designen på dem.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Personligen så gillar jag mitt ducky legend med blå switchar, blev också irriterad på avsaknad av mediaknappar men fixade det via autohotkey, shine 4 har väl mediaknappar dock inte dedikerade?

Vad menas med "inkonsekventa med MX Blue"?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SanyaIV:

Vad menas med "inkonsekventa med MX Blue"?

De har en tendens att klicka olika mycket vid aktiveringspunkten, ibland inte alls. Den taktila känslan kan också variera då. Har stött på detta på många tangentbord med MX Blue. Tycker de känns lite B överlag. Sällan alla brytare har ett "distinkt" klick. Ibland när man aktiverar vissa tangenter sakta så hör man hur den taktila delen liksom skramlar lite inne i brytaren och typ "studsar" medans på en del tangenter så är den väldigt "fast" och exakt.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Personligen så gillar jag mitt ducky legend med blå switchar, blev också irriterad på avsaknad av mediaknappar men fixade det via autohotkey, shine 4 har väl mediaknappar dock inte dedikerade?

Vad menas med "inkonsekventa med MX Blue"?

Har dessa på mitt Shine 4:

FN + Del = Mute

FN + End = Volume Down

FN + PgDn = Volume Up

FN + Calc = Play/Pause

FN + My Computer = Stop

FN + Mail = Previous Track

FN + Home = Next Track

That's all.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Blev Das 4 tillslut. Funderade på Ducky men då jag föredrar dedikerade mediaknappar framför backlight så blev det Das. Hoppas bara inte mina knappar känns mushy nu

Har hört många folk ogilla corsair, men ändå ser det ut som om det är det bästsäljade.. vad kan det bero på?

Visa signatur

MSI Z97-S02, Core Intel Core i7 4790K, Cooler Master Hyper 212 EVO, Kingston 16GB 1600MHz, Sapphire Radeon R9 290 Tri-X, 160GB SSD, 3TB Seagate Barracuda, Corsair RM750W, Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Har Das 4 Cherry eller Greetech som de har slängt in i Das 4C?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Har Das 4 Cherry eller Greetech som de har slängt in i Das 4C?

Das 4 använder sig av cherry. Fick hem mitt cherry mx blue idag och är väldigt nöjd med det Tangenterna är konsekventa

Visa signatur

MSI Z97-S02, Core Intel Core i7 4790K, Cooler Master Hyper 212 EVO, Kingston 16GB 1600MHz, Sapphire Radeon R9 290 Tri-X, 160GB SSD, 3TB Seagate Barracuda, Corsair RM750W, Fractal Design Define R4