Permalänk
Medlem

Udda Outlook problem

Och nu snackar vi om Outlook 2010, inte webbtjänsten.
En familjemedlem har lyckas med det omöjliga igen...

Denna gången så utspelar sej felet som så att Outlook slänger upp sin splashscreen, sen står det bara "bearbetar" medans den absolut slukar i sej RAM.
Minnesanvändningen i aktivitetshanteraren bara ökar och ökar tills dess att det är slut.

Det enda jag fått veta om problemet är att det hände tydligen efter en misslyckad java-uppdatering(?).
Men ominstallation utav Java gav inget resultat. Jag har även märkt att Norton vägrar starta, sen om det är relaterat eller inte vågar jag inte lova.

Det jag gjort är och kört Malwarebytes och CCleaner. Spelar ingen roll om jag kör i felsäkert läge.
Hittar inget relaterbart på Google, men jag har lite svårt att hitta nå bra sökord.

Någon som råkat ut för liknande?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Inaktiv

Har du testat att sätta upp en ny profil? Det brukar lösa de flesta problem
http://www.uwsp.edu/infotech/Pages/Tutorials/Email/Outlook-20...

/f

Permalänk
Inaktiv

Prova att installera om outlook.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon228747:

Har du testat att sätta upp en ny profil? Det brukar lösa de flesta problem
http://www.uwsp.edu/infotech/Pages/Tutorials/Email/Outlook-20...

/f

Skrivet av anon81912:

Prova att installera om outlook.

I slutändan visade sej vara Norton som fuckat ur helt, och när Outlook försökte läsa Nortons "spamvarnings"-tillägg verkade den hamna i en oändlig loop helt enkelt. Startade Outlook i sitt egna felsäkra läge och tog bort tillägget.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90