Sony Z2 vattenläcka - fixa själv eller inte.

Permalänk
Medlem

Sony Z2 vattenläcka - fixa själv eller inte.

Hej,

badade idag och tog lite foton i vattnet. När jag var klar upptäckte jag att mobilen krånglade med touchen och såg då att vatten hade läckt in i de små luckorna vid simkortet och laddaren.

Nu när jag kom hem är jag konfunderad. Skall jag försöka torka ur mobilen på något vis eller ska jag bara kontakta Halebop/Sony för en utbytningsenhet? Tacksam för råd. Även tacksam om ni tycker att jag ska torka den själv, hur jag ska gå tillväga.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Hej,

badade idag och tog lite foton i vattnet. När jag var klar upptäckte jag att mobilen krånglade med touchen och såg då att vatten hade läckt in i de små luckorna vid simkortet och laddaren.

Nu när jag kom hem är jag konfunderad. Skall jag försöka torka ur mobilen på något vis eller ska jag bara kontakta Halebop/Sony för en utbytningsenhet? Tacksam för råd. Även tacksam om ni tycker att jag ska torka den själv, hur jag ska gå tillväga.

Jag ber till gud för din skull att du har stängt av den. Kontakta i första hand halebop för en utbytesenhet, den kommer tyvärr att kosta dig pengar då vattenskada räknas som handhavande fel. Trots att telefonjäveln skall vara vattentät.
Jag har själv en Xperia Z1 som jag badat med och lekt, men den håller däremot sitt ord om vattentäthet.
Skulle Halebop trilskas så får du kontakta Sony och be om råd.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Om touchen bara krånglar lite så låter det ju som att det kanske inte är något som faktiskt gått sönder, utan mer att fukten får den att krångla. Stäng av den och ta ur batteriet (om det går) om du inte redan gjort det, och lägg den i en plastpåse med lite ris i någon dag (ris suger i sig fukt). Har du tur så räcker det för att fixa mobilen. Om du skickar in den så kommer du nästan garanterat få betala en del hel, så det är nog värt att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Jag ber till gud för din skull att du har stängt av den. Kontakta i första hand halebop för en utbytesenhet, den kommer tyvärr att kosta dig pengar då vattenskada räknas som handhavande fel. Trots att telefonjäveln skall vara vattentät.
Jag har själv en Xperia Z1 som jag badat med och lekt, men den håller däremot sitt ord om vattentäthet.
Skulle Halebop trilskas så får du kontakta Sony och be om råd.
/Lifooz

Jag stängde av den relativt direkt. Har försökt torka den med hårfön och tagit ut alla simkort osv så att det ska bli en öppning.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Om touchen bara krånglar lite så låter det ju som att det kanske inte är något som faktiskt gått sönder, utan mer att fukten får den att krångla. Stäng av den och ta ur batteriet (om det går) om du inte redan gjort det, och lägg den i en plastpåse med lite ris i någon dag (ris suger i sig fukt). Har du tur så räcker det för att fixa mobilen. Om du skickar in den så kommer du nästan garanterat få betala en del hel, så det är nog värt att testa.

Tack för tipset med riset. Skall testas omgående! Jag tog även ur simkortet och alla luckor osv så att det skulle bli öppningar och har blåst med hårfön vilket resulterat i att fukten på insidan kameran har försvunnit temporärt. Är detta ett effektivt sätt att torka den eller fungerar riset bättre?

Jag hörde talas om en snubbe som lade in mobilen i ugnen på lägsta värme i någon timme vilket fungerade, tycker du att jag bör testa detta eller kan det förstöra mobilen?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk

Lägg den i en rispåse och låt den ligga där i ~1 dygn. Om telefonen inte är stendöd så borde detta fixa problemet.

Samma sak hände med min Z2a, dock räckte det med hårfön för min del ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Lägg den i en rispåse och låt den ligga där i ~1 dygn. Om telefonen inte är stendöd så borde detta fixa problemet.

Samma sak hände med min Z2a, dock räckte det med hårfön för min del ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Hur gick du tillväga med hårfönen då?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Skrivet av klemze:

Hur gick du tillväga med hårfönen då?

Öppnade alla luckor och blåste varm luft tills allt funkt försvann.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Tack för tipset med riset. Skall testas omgående! Jag tog även ur simkortet och alla luckor osv så att det skulle bli öppningar och har blåst med hårfön vilket resulterat i att fukten på insidan kameran har försvunnit temporärt. Är detta ett effektivt sätt att torka den eller fungerar riset bättre?

Det känns som att det är lätt att missa fukt om man bara blåser på den, plastpåse med ris är ett säkrare men långsammare alternativ.

Skrivet av klemze:

Jag hörde talas om en snubbe som lade in mobilen i ugnen på lägsta värme i någon timme vilket fungerade, tycker du att jag bör testa detta eller kan det förstöra mobilen?

Så länge man inte överstiger ~80-90 grader så är det nog ingen fara med mobilen, men en viss risk finns ju alltid när man stoppar elektronik i ugnen.

Permalänk
Skrivet av klemze:

Hej,

badade idag och tog lite foton i vattnet. När jag var klar upptäckte jag att mobilen krånglade med touchen och såg då att vatten hade läckt in i de små luckorna vid simkortet och laddaren.

Nu när jag kom hem är jag konfunderad. Skall jag försöka torka ur mobilen på något vis eller ska jag bara kontakta Halebop/Sony för en utbytningsenhet? Tacksam för råd. Även tacksam om ni tycker att jag ska torka den själv, hur jag ska gå tillväga.

Hade själv samma problem med min Z1 Compact. Gick till Phone House där jag köpt den och hävdade att luckorna var stängda etc.
De skickade in den till reparation och det kunde konstateras att felet berodde på en dålig packning snarare än att jag hade klantat mig. Fick en helt ny telefon på garanti Så ligg på bara så ska det nog lösa sig!

Mvh

Permalänk
Medlem

Det dom gör på verkstaden är att dom stänger luckorna och trycktestar enheten, om enheten inte håller tätt då kommer dom att reparera/byta ut enheten. Om det visar sig att enheten håller tätt så kommer dom mest troligt dra slutsatsen att du inte varit tillräckligt nogrann (slarvat) med att stänga luckorna då dom håller tätt för dom.

Håller tummarna för att du får den utbytt.

Permalänk
Medlem

Problemet är att packningarna som skyddar den slits eftersom man öppnar den dagligen för att ladda. Men simkortsluckan borde hålla för den öppnar man sällan. Hörlursuttaget tror jag att jag läst ska vara tätt oavsett.

Men stämmer @Mögel påstående och packningarna inte är utslitna får du nog igenom det. Men kan vara värt o testa att låta den ligga i ris först, du får ju lägga lite tid på servicen utan telefon, skicka paketet och återställa telefonen.

Permalänk
Medlem

Limmet som används i Z3 släpper om det blir för varmt. Det dumma är att en Z3 kan vidd tungt användande under laddning bli så pass varm att limmet till baksidan släpper i hörnet runt kameran. Detta är inget man märker då det inte syns utanpå. Utan man märker det först när det tar sig in vatten där och enheten tar skada/dör av fukt.

Fick detta problem med min Z3. Den låg på kanten av badkaret när jag tog ett bad. och då hade det smugit in fukt så den stängde plötsligt av sig när jag kollade Facebook.

plockade ut SIM och MEM kort lade enheten i en påse ris ovanpå min router som produserar friskt med värme. Kvällen där på så kunde jag starta den synka upp alla bilder osv till droppbox och kopiera allt annat viktigt innan jag lämnade in den hos Telenor. Fick vänta 6 dagar innan de hörde av sig och bad mig hämta min utbytes enhet på garanti.

Sony's Z4/Z3+ lider ännu mer av detta värmekänsliga lim då den har en tendens att kunna bli varm nog på egen hand utan att den sitter i laddaren.

Men Sony har en sjysst ställning till detta och byter generellt ut de enheter som får problem på garantin. Så det är väl egentligen inget problem.

Till er som är oroliga över om er enhet är tät eller ej.

öppna telefon appen och slå in denna service kod.

*#*#7378423#*#*

Då får ni upp en meny där ni klickar på [Service tests] och där letar ni upp [Pressure Sensor]

När ni startat de testet så är det bara att klämma på enheten och se om värdet ökar och stannar uppe eller om det gradvis ( Eller om det är riktigt illa) snabbt sjunker.

Sjunker värdet så är inte enheten tät. Har garantin löpt ut så bör alltså enheten inte utsättas för fukt då den inte är mer fukttålig än en vanlig Iphone.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Limmet som används i Z3 släpper om det blir för varmt. Det dumma är att en Z3 kan vidd tungt användande under laddning bli så pass varm att limmet till baksidan släpper i hörnet runt kameran. Detta är inget man märker då det inte syns utanpå. Utan man märker det först när det tar sig in vatten där och enheten tar skada/dör av fukt.

Fick detta problem med min Z3. Den låg på kanten av badkaret när jag tog ett bad. och då hade det smugit in fukt så den stängde plötsligt av sig när jag kollade Facebook.

plockade ut SIM och MEM kort lade enheten i en påse ris ovanpå min router som produserar friskt med värme. Kvällen där på så kunde jag starta den synka upp alla bilder osv till droppbox och kopiera allt annat viktigt innan jag lämnade in den hos Telenor. Fick vänta 6 dagar innan de hörde av sig och bad mig hämta min utbytes enhet på garanti.

Sony's Z4/Z3+ lider ännu mer av detta värmekänsliga lim då den har en tendens att kunna bli varm nog på egen hand utan att den sitter i laddaren.

Men Sony har en sjysst ställning till detta och byter generellt ut de enheter som får problem på garantin. Så det är väl egentligen inget problem.

Till er som är oroliga över om er enhet är tät eller ej.

öppna telefon appen och slå in denna service kod.

*#*#7378423#*#*

Då får ni upp en meny där ni klickar på [Service tests] och där letar ni upp [Pressure Sensor]

När ni startat de testet så är det bara att klämma på enheten och se om värdet ökar och stannar uppe eller om det gradvis ( Eller om det är riktigt illa) snabbt sjunker.

Sjunker värdet så är inte enheten tät. Har garantin löpt ut så bör alltså enheten inte utsättas för fukt då den inte är mer fukttålig än en vanlig Iphone.

Kan mycket väl ha hänt med min telefon! Den har blivit varm vid flera tillfällen. Fan va surt detta är, hade haft mobilen i ett helt år och varit helt anti-vattentätheten. Men nu äntligen bestämde jag mig för att lita på Sony och så gick det såhär... :/

Det där med tryckvärdet... är det alltså limmet på baksidan som släpper in luft eller kan det även vara sidluckorna som sviker?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Kan mycket väl ha hänt med min telefon! Den har blivit varm vid flera tillfällen. Fan va surt detta är, hade haft mobilen i ett helt år och varit helt anti-vattentätheten. Men nu äntligen bestämde jag mig för att lita på Sony och så gick det såhär... :/

Det där med tryckvärdet... är det alltså limmet på baksidan som släpper in luft eller kan det även vara sidluckorna som sviker?

Det kan va packningarna på luckorna eller limmet. Beror helt på hur slitna/torra packningarna är. Hur som helst så ser du ju på tryckvärdet om den är tät eller ej.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Det kan va packningarna på luckorna eller limmet. Beror helt på hur slitna/torra packningarna är. Hur som helst så ser du ju på tryckvärdet om den är tät eller ej.

MYCKET RIKTIGT.

Kollade tryckmätaren och den stiger från 996 milibar till 1008 milibar när jag trycker på den. Sedan sjunker det snabbt ner till 996 även om jag fortsätter trycka.
Detta måste gå på garantin va?

Mobilen fungerar igen efter jag låtit den torka i 5 dagar i ris sedan lagt den på laddning i 1 dag. Den är fortfarande något konstig ibland men jag antar att det försvinner med tiden. Känns dock väldigt irriterande att min vattentäta mobil inte är vattentät, det är ju helt galet om detta inte täcks av en garanti.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Ska dock tillägga att min vibration i mobilen är trasig, har testat med "Service Test" och flera appar, inget kan få vibratorn att starta. Har prövat Hard-Reset också.

Frågan är nu om jag bara ska kontakta Halebop med "Vibrationen är sönder" istället, är chansen att få enheten utbytt större då? Eller ska jag nämna att den inte är vattentät också?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

om du bara säger att vibrationen inte fungerar så kommer dem troligtvis bara fixa vibratorn då det är det felet du har skickat in den för.

Skriv det som är fel på produkten.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

När de byter vibraton bryter de antagligen vattentätheten. Och får sätta en ny sådan. Men nya luckor blir det nog inte. Så du får nog förklara båda problemen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Ska dock tillägga att min vibration i mobilen är trasig, har testat med "Service Test" och flera appar, inget kan få vibratorn att starta. Har prövat Hard-Reset också.

Frågan är nu om jag bara ska kontakta Halebop med "Vibrationen är sönder" istället, är chansen att få enheten utbytt större då? Eller ska jag nämna att den inte är vattentät också?

Skicka in den direkt via Sony och inte via Halebop.
http://mysupport.sonymobile.com/se/#/support

Skriver du att den är trasig på grund av vattenskada så kommer Sonys Verkstad trycktesta den. Sen är det bara att hålla tummarna att dom lagar den eller tycker det är självförvållat eller inte

Permalänk
Hjälpsam

Samt att det är fuktindikatorer på insidan, o du säger "kass vibrator" så får du nog tillbaka den med "vattenskada täcks inte av garanti" på ren rutin. Så Ja, ärligt alla fel och tydligt beskrivning om vad som har hänt etc så borde det inte vara något knasigt.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Skicka in den direkt via Sony och inte via Halebop.
http://mysupport.sonymobile.com/se/#/support

Skriver du att den är trasig på grund av vattenskada så kommer Sonys Verkstad trycktesta den. Sen är det bara att hålla tummarna att dom lagar den eller tycker det är självförvållat eller inte

Vad ska jag skriva? Det står att "Skador" inte täcks av garantin men att defekta mobiler täcks. Min mobil släpper ju ut tryck så den är defekt, men den är ju OCKSÅ trasig. Både Vibratorn och Mobildata antennen är trasig.
Endast 250 tillåtna tecken. Skrev endast att den tappar tryck vid service test och därför inte är vattentät, det är ju det viktigaste.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Vad ska jag skriva? Det står att "Skador" inte täcks av garantin men att defekta mobiler täcks. Min mobil släpper ju ut tryck så den är defekt, men den är ju OCKSÅ trasig. Både Vibratorn och Mobildata antennen är trasig.
Endast 250 tillåtna tecken. Skrev endast att den tappar tryck vid service test och därför inte är vattentät, det är ju det viktigaste.

Hur du ska formulera det vet jag inte riktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Hur du ska formulera det vet jag inte riktigt

Jag skickade med en post-it lapp där jag skrev ytterligare info till reparationsteamet. Skrev såhär:

Defekt:
Ej vattentät (släpper ut tryck)
Volymknapp gnisslig

Skador som resultat av defekt:
Vibrator trasig
4g/3g/H trasig
All mobildata utom WiFi trasig.
Kameraknapp trasig.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Skrivet av klemze:

Ska dock tillägga att min vibration i mobilen är trasig, har testat med "Service Test" och flera appar, inget kan få vibratorn att starta. Har prövat Hard-Reset också.

Frågan är nu om jag bara ska kontakta Halebop med "Vibrationen är sönder" istället, är chansen att få enheten utbytt större då? Eller ska jag nämna att den inte är vattentät också?

De vill veta vad som är fel och hur det är fel, vad du gjorde när det blev fel, allt som gör det lätt att reproducera felet och möjligt att ringa in vad som är fel. Ju mer du berättar desto bättre. Ofta är det även bra att ge info om vad man själv redan gjort för att felsöka eller reparera felet.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

De vill veta vad som är fel och hur det är fel, vad du gjorde när det blev fel, allt som gör det lätt att reproducera felet och möjligt att ringa in vad som är fel. Ju mer du berättar desto bättre. Ofta är det även bra att ge info om vad man själv redan gjort för att felsöka eller reparera felet.

Jag tror jag fick med allt. Det var otroooooligt svårt att göra dock med 250 tecken.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Skrivet av klemze:

Jag tror jag fick med allt. Det var otroooooligt svårt att göra dock med 250 tecken.

250 tecken låter lite för just ditt problem, för andra är det troligen en bra begränsning för att folk inte ska skriva uppsatser...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Enheten utbytt av Sonys kundsupport! Snabba som attan och smidigt var det också. De bytte ut den pga vattenläckan som fanns. DVS att den ej var vattentät(tappade tryck under ihoppressning).
Skrev detta meddelande på mina 250 tecken.
My unit is not waterproof. I typed in *#*#7378423#*#* and looking at the pressure sensor it's at 998 milibar when I dont push. All hatches closed I push and it goes to 1006 milibar then it quickly goes down to 998 again without releasing pressur

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Enheten utbytt av Sonys kundsupport! Snabba som attan och smidigt var det också. De bytte ut den pga vattenläckan som fanns. DVS att den ej var vattentät(tappade tryck under ihoppressning).
Skrev detta meddelande på mina 250 tecken.
My unit is not waterproof. I typed in *#*#7378423#*#* and looking at the pressure sensor it's at 998 milibar when I dont push. All hatches closed I push and it goes to 1006 milibar then it quickly goes down to 998 again without releasing pressur

Har haft precis samma problem med min Z2:a och är också sugen på att skicka in på service. Fick du en sprillans ny enhet?

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Har haft precis samma problem med min Z2:a och är också sugen på att skicka in på service. Fick du en sprillans ny enhet?

Mycket riktigt, helt ny Z2:a med ny laddare och hörlurar t.o.m. Kontakta Sony Support direkt istället för typ Telia/Halebop/Telenor så fixar dem det mycket snabbare! I från att de tog emot enheten till att jag hade en ny i handen var 3 dagar.
Om du har svårt att beskriva ditt problem på 250 tecken kan du alltid skicka med en postit lapp som jag gjorde med mer info om vad som var trasigt och defekt. Mycket nöjd med denna service!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*