Ser bara svarta block i Minecraft

Permalänk
Medlem

Ser bara svarta block i Minecraft

Tjena, mitt minecraft laddar inte världen utan alla block är svarta, jag ser "Zombies, Spindlar" i normalfärg även andra spelare kan jag se i normal färg... hur ska jag fixa detta, Har ominstallerat minecraft fungerar inte. Ja jag använder 1.8.7 versionen.

Tacksam för snabba svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fhoar:

Tjena, mitt minecraft laddar inte världen utan alla block är svarta, jag ser "Zombies, Spindlar" i normalfärg även andra spelare kan jag se i normal färg... hur ska jag fixa detta, Har ominstallerat minecraft fungerar inte. Ja jag använder 1.8.7 versionen.

Tacksam för snabba svar

En bild skulle vara hjälpsamt.
Kolla drivrutinerna, om du kör beta är det därför.

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fhoar:

Tjena, mitt minecraft laddar inte världen utan alla block är svarta, jag ser "Zombies, Spindlar" i normalfärg även andra spelare kan jag se i normal färg... hur ska jag fixa detta, Har ominstallerat minecraft fungerar inte. Ja jag använder 1.8.7 versionen.

Tacksam för snabba svar

Varför måste du ha hjälp snabbt?

När fungerade det senast på den där datorn? Vad har ändrats sedan dess? Har du provat att ominstallera grafikdrivarna? Har du googlat på problemet?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Legendarisk
Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Det är lite svårt att säga vad problemet är när vi inte har några ledtrådar. För att hjälpa oss att hjälpa dig kan du börja med att svara på dessa frågor:

Händer detta i en tidigare uppdatering? Testa att installera den förra och se om samma problem uppstår.

Vad har du för hårdvara (grafikkort, processor och RAM är väl det mest intressanta)?

Vilken version av Java har du installerat på datorn? Testa att uppdatera till nyare om det finns.

Vad har du för drivrutiner till grafikkortet? Detsamma som med Java - uppdatera om du inte redan använder de senaste.

Visa signatur

:)