Radera app-cache på iphone 4

Permalänk
Medlem

Radera app-cache på iphone 4

Vill radera app-cache på en iphone 4. Har för mig att jag för ngt år sedan kunde rensa cashe för enskilda appar men nu hittar jag inte vart. Hittar vart det står hur mycket cache/data som appen lagrat men jag kan inte radera.

Kollar jag på YouTube hur man ska göra så kör alla rootat och externa program i datorn för det.

Har de tagit bort så man inte själv kan enkelt rensa?
Läpparna lagrar ju enorma mängder cache o ska man då behöva avinstallera och installera igen för att rensa? Verkar helt sjukt.

(Fan vad iphone suger ärligt talat, är som en jekla boxningsmatch varje grång man ska göra ngt, på android går man in på appen o väljer "radera cache", pissenkelt.)

Sen stört att apparna cachar så mycket, flera styck upp mot en halv gig. De borde begränsa sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Om du vill rensa cachen måste du vara jailbreakad (rootad) så länge jag kan minnas, kan inte tänka mig att man någonsin kunnat det på vanilla iOS.

För att komma runt detta kan du ju ominstallera appen som du säger, annars är nog jailbreak/tredjeparts program det enda sättet.

Sen varför apparna cachar så mycket är ju en annan grej. Ex. facebook använder cachen för att spara batteri och göra appen snabbare. Andra appar använder det som sparfiler (det visas som cache i tfnen) och liknande vilket man inte vill bli av med.

Om du vill ha det mindre "krångligt" kan du ju bara jailbreaka och ha större frihet, själva processen är inte krånglig. Däremot förlorar du massor i säkerhet och stabilitet ju friare du är, vilket även Andriod lider av i stora drag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

Om du vill rensa cachen måste du vara jailbreakad (rootad) så länge jag kan minnas, kan inte tänka mig att man någonsin kunnat det på vanilla iOS.

För att komma runt detta kan du ju ominstallera appen som du säger, annars är nog jailbreak/tredjeparts program det enda sättet.

Sen varför apparna cachar så mycket är ju en annan grej. Ex. facebook använder cachen för att spara batteri och göra appen snabbare. Andra appar använder det som sparfiler (det visas som cache i tfnen) och liknande vilket man inte vill bli av med.

Om du vill ha det mindre "krångligt" kan du ju bara jailbreaka och ha större frihet, själva processen är inte krånglig. Däremot förlorar du massor i säkerhet och stabilitet ju friare du är, vilket även Andriod lider av i stora drag.

Nu vet jag inte men jag var hundra på att man kunde radera cache innan då jag en gång behövde frigöra utrymme för en ios uppdatering.
Minns det som att jag raderade cachen för några appar o sen gick den in. Men kanske jag minns så fel, men tänker jag borde blivit tokig på det den gången ifall det inte gick då heller och borde då kommit ihåg att det inte gick.

Men riktigt korkat man inte kan göra en sådan sak utan att roota etc... borde vara standard då apparna cachar så jevla mycket.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync