Permalänk

AntLion ModMic V4

Hej !

Undrar helt enkelt bara hur bra är egentligen AntLion ModMic V4 och är de värt pengarna ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrmagicvoice:

Hej !

Undrar helt enkelt bara hur bra är egentligen AntLion ModMic V4 och är de värt pengarna ?

Har V2 och är supernöjd.

Värt pengarna? Självklart! De kostar ju en spottstyver!

Ljudkvaliteten är klockren, för övrigt.

Permalänk

Ja ska även köpa nya hörlurar och funderar på en modmic också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Har V2 och är supernöjd.

Värt pengarna? Självklart! De kostar ju en spottstyver!

Ljudkvaliteten är klockren, för övrigt.

Riktigt så billig är den kanske inte.
Det är en trevlig liten sak, då man kan köpa sig ett par fina lurar och fortfarande använde dom som ett headset när man vill. Nackdelen är att modmic inte är "jätte" bra just. Den är okej, men inte mer än så. Ljudkvalitén är bättre än majoriteten av "gaming headset 1337 super l33t of doom" grunkor allafall, så nöjd kommer du nog garanterad bli med en modmic!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag och frugan har haft Modmic v4 i drygt ett år nu, utmärkt ljudkvalitet för Mumble, Skype osv.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrmagicvoice:

Hej !

Undrar helt enkelt bara hur bra är egentligen AntLion ModMic V4 och är de värt pengarna ?

Enklaste svaret i livet, köp.

ModMic är utan tvekan den bästa mic jag ägt på alla punkter. Det finns studiomicar som är bättre i vissa specialfall, men ska du sitta vid datorn och prata med dina kompisar så kommer modmic vinna i 100/100 battles.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Har en Modmic på min lurar. Urnöjd!

Kan inte annat än att rekommendera.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Enklaste svaret i livet, köp.

ModMic är utan tvekan den bästa mic jag ägt på alla punkter. Det finns studiomicar som är bättre i vissa specialfall, men ska du sitta vid datorn och prata med dina kompisar så kommer modmic vinna i 100/100 battles.

Kan bara hålla med. (Mina kompisar) Slipper 100% av omgivningsljud såsom mekaniska tangentbord, musklick etc. till skillnad från de som har studiomickar som tar upp ljud från andra våningar än den de är på t.o.m. Fördel också att jag kan använda mina vanliga hörlurar.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk

Hur fäster man den på lurarna då ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrmagicvoice:

Hur fäster man den på lurarna då ?

Skickades från m.sweclockers.com

Det följer med ett magnet-clip som du sätter på dina lurar med dubbelhäftande tejp. Håller utmärkt.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

@Tesked:
@bandite:

Är lite inne på att köpa detta också, är det "safe" att köpa dem på deras hemsida, eller ska man beställa från något annat ställe?

ModMic

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

Går att beställa från Sverige nuförtiden så slipper du fraktkostnaden och leveranstiden från USA. Tror inte det blir något direkt billigare från USA heller.
http://www.inet.se/produkt/6607403/antlion-modmic-v4-uni-dire...

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem

~62 dollar betalade jag för min, cirka 520kr inkl frakt med nuvarande kurs.

Tycker det var ett bra köp för och nyttja på mina Sennheiser HD 650. Ingen har då klagat än på ljudkvalitén.

EDIT: Det är versionen med knapp för mute.

Permalänk
Medlem

@Qnott:

Ahh, tackar

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk

Har beställt ModMic från deras sida vid två tillfällen, gått utmärkt båda gångerna. Gör idag en fristående mic, en Snowball, då sladden till modmicen gått av pga. nötning. Hade gärna sett en lite kraftigare sladd, båda mina micar var v.2 så mycket möjligt att det är ordnat nu, vad vet jag. Var förövrigt mycket nöjd med ljudet i modmic.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk

Jag kan bara hålla med alla andra om att det är ett jättebra köp. Jag tycker det bästa är att man kan använda vilka hörlurar man vill. Annars får man ju alltid kassa "gaming" lurar om man vill ha mic. Om du inte har bråttom så kan jag tipsa om att hålla koll på massdrop, det brukar dyka upp modmics med jämna mellanrum för ganska bra pris där. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeFeCT79:

@Tesked:
@bandite:

Är lite inne på att köpa detta också, är det "safe" att köpa dem på deras hemsida, eller ska man beställa från något annat ställe?

ModMic

Absolut inga problem att beställa från deras hemsida !

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeFeCT79:

@Tesked:
@bandite:

Är lite inne på att köpa detta också, är det "safe" att köpa dem på deras hemsida, eller ska man beställa från något annat ställe?

ModMic

Du har redan fått svar på frågan men det är som sagt hur säkert som helst. Dessutom inga problem med garantin. Jag köpte två, en till mig och en till frugan. Hennes tvärdog efter drygt 10 månader, så jag mailade Antlion och de skickade en ny direkt. Egentligen ville de ha tillbaka den gamla men eftersom de tycket att frakten Sve-USA skulle bli onödigt dyr för min del så litade de på mig. Så jag har bara gott att säga om det företaget.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Inaktiv

Tycker den fungerar riktigt bra. Särskilt bra på att stänga ute knapprande från tangetbord och annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelpaxel:

Jag kan bara hålla med alla andra om att det är ett jättebra köp. Jag tycker det bästa är att man kan använda vilka hörlurar man vill. Annars får man ju alltid kassa "gaming" lurar om man vill ha mic. Om du inte har bråttom så kan jag tipsa om att hålla koll på massdrop, det brukar dyka upp modmics med jämna mellanrum för ganska bra pris där. Lycka till!

Fast frakten ligger på typ 200 spänn, och sen kan du ha otur och få en extra hundring eller två i tull, så man sparar knappt något.

Visa signatur

Ryzen 7 3800x / 5700XT / 16GB RAM / Define R6

14" MacBook Pro (2021)

Permalänk

@Ugion: jag betalde typ 8 USD i frakt närjag köpte min och tycker det ofta brukar vara under 10 USD i frakt från massdrop. Det är ju min upplevesle, det kanske kan skilja sig åt?