Permalänk
Medlem

Dxracer, vilken stol?

Tjena.

Funderar på att köpa en dxracer stol men vet inte riktigt vilken series jag ska gå efter.
Jag är cirka 186 cm lång och väger ca 70 kg.

Har kollat runt lite på olika guides och reviews och tror nog att r-serien skulle vara den ultimata stolen för mig men dock så är den betydligt dyrare än den vanligaste f-serien.

Klarar man sig på en f-series stol eller måste man lägga till lite extra för den dyrare versionen (r-series)?

R-Series
F-Series

Permalänk
Medlem

Det enda jag tänker lite snabbt på är att du skriver att du är 186 cm.

Enligt specifikationerna rekommenderar de att om man är över 180 cm bör man ta R-serien.

Detta är dock något som någon kanske kan bekräfta eller dementera om de har en F-serie samt är över 180 cm!

Själv är jag 175 cm och har en F-serie. Fungerar perfekt för mig - men du är trots allt 11 cm längre än mig!

Permalänk
Medlem

jag är 185 cm väger runt 78 kg jag valde racing-serien sitter som en gud.

Visa signatur

Cooltek w2, Seasonic 520w, i7 4790k, Crucial 16 gb & GTX 980 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Det enda jag tänker lite snabbt på är att du skriver att du är 186 cm.

Enligt specifikationerna rekommenderar de att om man är över 180 cm bör man ta R-serien.

Detta är dock något som någon kanske kan bekräfta eller dementera om de har en F-serie samt är över 180 cm!

Själv är jag 175 cm och har en F-serie. Fungerar perfekt för mig - men du är trots allt 11 cm längre än mig!

hm okay, tack får nog köra på en r-series stol då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av håcke:

jag är 185 cm väger runt 78 kg jag valde racing-serien sitter som en gud.

Nice! är det värt pengarna? och vart beställde du din ifrån? maxfps eller från deras officiella hemsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zENK95:

Nice! är det värt pengarna? och vart beställde du din ifrån? maxfps eller från deras officiella hemsida?

Köpte den förra sommaren från maxfps har inte ångrat det alls sen dess

Visa signatur

Cooltek w2, Seasonic 520w, i7 4790k, Crucial 16 gb & GTX 980 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av håcke:

Köpte den förra sommaren från maxfps har inte ångrat det alls sen dess

Aha okej, kommer nog också göra det, kostar 200-300 extra om man köper direkt på dxracers hemsida. dom är för tillfället slut på maxfps så jag måste vänta tills den 31'a juli, då får dom in dom igen

Permalänk
Medlem

Jag är 177cm och väger nära 80kg, köpte mig själv en Max series 1,5 månad sedan som jag är ypperligt nöjd med. Egentligen liiiite för stor om man sitter vanligt men jag valde medvetet detta då jag ofta sitter i kors med benen vilket kräver lite mer utrymme vid sidorna.

Om du har en chilli butik nära dig så har dem några Dxracer varianter som du kan testa på plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinzient:

Jag är 177cm och väger nära 80kg, köpte mig själv en Max series 1,5 månad sedan som jag är ypperligt nöjd med. Egentligen liiiite för stor om man sitter vanligt men jag valde medvetet detta då jag ofta sitter i kors med benen vilket kräver lite mer utrymme vid sidorna.

Om du har en chilli butik nära dig så har dem några Dxracer varianter som du kan testa på plats.

Tror inte någon av affärerna här i Skellefteå har dom för testning, inte vad jag har sett iallafall
M-serien är nog lite för dyr för mig ändå. så kommer nog gå på en r-serie när dom får in dom på lagret igen

Permalänk
Medlem

Jag är 178 cm väger ca 75 kg, beställde nyss en D-series från Maxfps, har inte fått den ännu men hoppas att jag blir nöjd. Valde D-serien för att få med extra stoppning.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Jag hade valt den billigare varianten.

Jag har en AKRACING Nitro Red, Och jag har riktiga problem med fusklädret, då det blir så varmt. framförallt på sommaren. Funderar därav att sälja min och köpa den billigare tygvarianten.

I grund är det samma stolar, så det är mitt tips.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandless:

Jag hade valt den billigare varianten.

Jag har en AKRACING Nitro Red, Och jag har riktiga problem med fusklädret, då det blir så varmt. framförallt på sommaren. Funderar därav att sälja min och köpa den billigare tygvarianten.

I grund är det samma stolar, så det är mitt tips.

Aha nja, jag kommer nog köpa en dxracer iallafall, men tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av zENK95:

hm okay, tack får nog köra på en r-series stol då.

netonNet har även dom stolar att beställa, dock inte lika stort urval som MaxFPS. Chilli har ibland några stolar framme om du har en sån butik i närheten.

Jag beställde en Racing med tyg men har tyvärr inte fått den ännu då den var restad...

Skrivet av bandless:

Jag hade valt den billigare varianten.

Jag har en AKRACING Nitro Red, Och jag har riktiga problem med fusklädret, då det blir så varmt. framförallt på sommaren. Funderar därav att sälja min och köpa den billigare tygvarianten.

I grund är det samma stolar, så det är mitt tips.

Min bror köpte en DX Racer med skinn och jag måste säga att det är riktig skön känsla. Väldigt mjukt och behagligt. Även jag var skeptisk till den svettiga känslan med skinn, men enligt honom är det inget peoblem alls ens nu på sommaren. Komma ut ur duschen i kallingen och lite fuktig så klibbar den tex inte. Och enligt recensioner jag läst så andas skinnet väldigt bra jämfört med Akracing.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zENK95:

hm okay, tack får nog köra på en r-series stol då.

Gör definitivt det.

Är 182cm själv och har en F-stol och som tur är för mig så är den nästan som skräddarsydd efter mig men är man 186cm blir det nog komplikationer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Gör definitivt det.

Är 182cm själv och har en F-stol och som tur är för mig så är den nästan som skräddarsydd efter mig men är man 186cm blir det nog komplikationer.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej tack! blir definitivt en r-series då måste bara vänta på att dom ska få in dom i lagret igen på maxfps

Permalänk
Medlem
Skrivet av zENK95:

Okej tack! blir definitivt en r-series då måste bara vänta på att dom ska få in dom i lagret igen på maxfps

Verkar som det är stor åtgång på dxracer numera, maxfps har ingen stol i någon serie på lager. Beställde en i måndags men den är inte skickad än. Enligt supporten skall dom få in mellan 16-18 juli men alla av den jag beställt är redan fullbokad. Får se hur det går.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Är de någon som vet vart man kan testa dessa stolar fysiskt? Vilka butiker har dessa stolar i lager?
Någon som har någon aning?

Om intressant så bor jag i Sundsvall.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Vad är det exakt som gör dessa stolarna till mer "gaming stolar" än t.ex en vanlig hederlig kontorsstol för samma pris?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Vad är det exakt som gör dessa stolarna till mer "gaming stolar" än t.ex en vanlig hederlig kontorsstol för samma pris?

Marknadsföring och hög prislapp, ger ett intryck av att vara en premiumprodukt.

Permalänk
Medlem

Idag blev min stol skickad! Verkar som MaxFPS fick in en leverans idag, finns ett fåtal modeller i lager ser jag ifall någon vill passa på och beställa!

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Vad är det exakt som gör dessa stolarna till mer "gaming stolar" än t.ex en vanlig hederlig kontorsstol för samma pris?

I videon nedan går Barnacules igenom vad du får för dina slantar om du investerar i DxRacer M-Serien (Maximum):

Permalänk
Medlem

Beställde en Iron-serie idag, däremot på grund av att informationen på maxfps är väldigt otydlig så fick jag reda på först efter beställningen att den inte fanns i lager :/. Någon behöver tas i nacken där borta.

Hade hellre velat ha en Racing-serie, däremot dessa verkar ju vara helt slut både på lager och hos leverantör.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Vilken av dom ska jag köpa? Den ena är svart och 100 kr billigare. Endast material/mönster skiljer.

http://webdanes.dk/images/DX028-1-p.jpg eller http://webdanes.dk/images/DX037-10-p.jpg

Permalänk
Medlem

Här en en bra video som går igenom vilka skillnaderna. De går även igenom materialen:

Nu har även jag beställt en Dxracer. Får se om det är värt de där extra slantarna.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Fick hem min Iron-stol nu i veckan och jisses vilken skön stol! Passar mig som handen i handsken!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Fick hem min Iron-stol nu i veckan och jisses vilken skön stol! Passar mig som handen i handsken!

Hur är armstöden på Dxracer stolar? Hårda eller mjuka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Hur är armstöden på Dxracer stolar? Hårda eller mjuka?

dom är halvhårda typ. Tänk ett lite tätare/hårdare skummaterial. Känns helt okej faktiskt, blir aldrig direkt obehagligt enligt mig.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Snabbfråga: Om jag är 182 cm och 95kg tung (notera att det inte är övervikt utan välplacerade muskelkilon med några gnuttor fett på sidan ), vad skulle ni säga att jag ska ha för stol då? Är en sån här stol för smal? Är rätt bred över axlarna och armarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wooshen:

Snabbfråga: Om jag är 182 cm och 95kg tung (notera att det inte är övervikt utan välplacerade muskelkilon med några gnuttor fett på sidan ), vad skulle ni säga att jag ska ha för stol då? Är en sån här stol för smal? Är rätt bred över axlarna och armarna.

Själv så är jag 181 cm och ca 81kg, dock ganska bredaxlad. Iron passar mig perfekt.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarky:

Marknadsföring och hög prislapp, ger ett intryck av att vara en premiumprodukt.

För en Simracer så känns ju stolarna igen.

De ger mer stöd för ryggen jag får då ont i ryggen av att sitta i kontorsstolar för länge. I min racing certifierade stol så kan jag sitta och ratta i timmar jag kan rentav sova i den om jag så önskar (recliner). Har ingen tryckpunkt någonstans

Problemet med DX Racer är ju att de ligger i samma prisklass som en stol du är tillåten att tävla i och tåla en hel del stryk. Har provsuttit lite DX Racers på Netonnet men de stolarna de hade lyckades jag inte alls få till samma sköna sittställning. Grundproblemet med dem är väl att de är anpassade för att man 2015 fortfarande ska sitta vid skrivbord och lira med fullstora tangentbord och mus framför en hukad över någon sketen 120hz 24" monitor.

De här stolarna borde släppas med fotpall så gamers verkligen får en hum om en ergonomiskt riktig spelposition. Bak med ryggen upp med benen så du avlastar ryggslutet som åtminstone jag får problem med förr eller senare med traditionella kontorsstolar och dess sittposition. Nu så finns det ju hälsorisker med att sitta för länge också så det beror ju lite på diverse faktorer.

Dock så är det i sig inte fel att spendera i en bra stol du har ju möjlighet att justera en del med svankstöd och variera sittpositionen lite mer så kan nog tänka mig jag kan överleva lite längre i de DX Racers jag testat men mycket pengar för felaktig sittställning.

Är man bra med DIY så kan man kanske fixa något med bilstol från skroten. Behöver inte direkt va superskålade du ska få plats också. Armstöd ska du inte ha för övrigt de är bara i vägen Skålade stolar kan du använda de delarna som armstöd möjligen. Om de nu inte är för djupa så de blir ivägen.

Skulle jag gå tillbaks till skrivbordställningen så skulle jag nöja mig med Ikea och va noga med raster. DX Racers gör inte mycket åt grundproblemet och materialet kändes inte direkt premium heller.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x