Permalänk
Medlem

Tips på cooler till ett Htpc bygge

Tjo.. Precis bytt delar till ett rvz01 chassi istället för ett mlm05 chassi... (Silverstone)

Allt verkar ok. Dock aningen hög CPU temp. 45c idle, load 75c.. (C= celcius)
Kör me stock cooler. Men antar den kanske sitter löst i nån av de vita plastpluggarna.. Hursomhelst så har jag kollat ett par gånger nu o de går inte ner längre.. Tanken är o byta CPU fläkt ändå...

Max höjden enligt chassit får vara 83mm.. Jag funderar på en sådan ->>
http://www.bequiet.com/en/cpucooler/570 - har ni några fler förslag så tar jag gärna emot dom?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Nimpa: Jag är väldigt förtjust i Scythe Big Shuriken 2 Rev. B.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@Nimpa: Jag är väldigt förtjust i Scythe Big Shuriken 2 Rev. B.

Kört med stock cooler själv och bytt? hur var skillnaden.. Tack för förslaget.. Ska ha det i åtanke också..

Permalänk
Medlem

Noise level (db) är aningen högre för shuriken, aight?

Permalänk
Medlem

Zalman CNPS8900 är skit!!? Sägs de är bök me avståndet till DDR minnena.. Lite för tight..?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Nimpa:

Kört med stock cooler själv och bytt? hur var skillnaden.. Tack för förslaget.. Ska ha det i åtanke också..

Absolut, en av mina absoluta favoriter till kylare. Vad ska du köra för CPU? Kör du en i3:a eller lägre så behöver du inte ens ha en fläkt monterad på kylaren, räcker med passivt flöde över kylaren då.

Skrivet av Nimpa:

Noise level (db) är aningen högre för shuriken, aight?

Nja, då ska du tänka på att det är när fläkten ligger i fullt ös. Det behöver den generellt sett aldrig göra då den har så stor area.
Sedan går det fint att byta till en annan fläkt men då ökar höjden på kylaren med 13mm då fläkten som sitter på är en tunn 12mm fläkt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

axp 100 muscle för 5 euro så kan du även få tag i en adapter för att montera en 120mm fläkt på den. Jag använder det själv.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

I5 4590 kör jag som CPU - jävla djungel o leta kylare då man precis för första gången
Byggt en dator typ! Tog 4 timmar me pussel o grejjer ! Men en kylare bör jag nog ha än den som redan finns..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

axp 100 muscle för 5 euro så kan du även få tag i en adapter för att montera en 120mm fläkt på den. Jag använder det själv.

Tack kikat på den också!

Permalänk
Medlem

Blev dock denna.. Be Quiet Shadow Rock LP CPU Cooler - Tack allihop

Permalänk
Medlem

Efter bygget, blev cpu tempen 98c (idle).. hot like hell... sen kollade jag efter så kylarn var på plats, de var den inte... (stock kylaren) trixxade lite, o då sjönk den till 75c idle (säkert nå mer plastplugg ej nersänkt) bla bla .. orkade inte pilla mer så köpte hem en Be quiet rock shadow lp på cdon för 549:- ..

nu ligger min idle temp på 32c .. o tyst som fan är den fläktafan