Origin - Alla som har problem med Origin!

Permalänk
Medlem

Origin - Alla som har problem med Origin!

Har sett på många håll att de har problem med Origin just nu så jag skapar en tråd om Origin där alla kan skriva istället för att det skapas en tråd för varje användare som har problem.

Detta är vad jag vet.

OBS! Håll inte på att försöka fixa felet. Det är väldigt många som har problem. EA har tillsatt en stor utredning på att lokalisera problemet sen igår . Felet ligger mellan EA och ISP. Som det är nu så är det mestadels telia och comhem användare som har detta problem. Felet yttrar sig genom att du inte kan logga in på webtjänsten och eller klienten. En del har problem med bf3 och bf4 och får endast upp disconnected by EA online. Rådet jag fick var att ringa på fredag om problemet kvarstår. Detta problem gäller samtliga plattformar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Blir rent av förbannad! Vad är det för jävla idiot som har gjort Orgin?!? Har inte haft annat än problem med tjänsten! Undrar vad man får för kompensation för att man inte har kunnat spela sin spel som man betalat för. Man kan inte hålla på att ge ut massa gratisspel som "gåvor" som kompensation för ett skitprogram.

Ett företag som tjänar miljarder årligen borde kunna göra ett program som fungerar.

Som ni kanske förstår så har jag inte kunnat komma in på Orgin över överhuvudtaget och har prövat det mesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kajander:

Blir rent av förbannad! Vad är det för jävla idiot som har gjort Orgin?!? Har inte haft annat än problem med tjänsten! Undrar vad man får för kompensation för att man inte har kunnat spela sin spel som man betalat för. Man kan inte hålla på att ge ut massa gratisspel som "gåvor" som kompensation för ett skitprogram.

Ett företag som tjänar miljarder årligen borde kunna göra ett program som fungerar.

Som ni kanske förstår så har jag inte kunnat komma in på Orgin över överhuvudtaget och har prövat det mesta.

Japp. Allt annat än smidigt.

Update. Det verkar som att EA varit utsatt för en DDOS attack den 31 januari och de blockerade helt enkelt hela poolnycklar. Det går mycket rykten om detta och det bekräftas bla av den topp av användare som rapporterade in problem. Finns även här som EA inte svarar på.
http://answers.ea.com/t5/Origin/Lock-pool-ip-addresses/m-p/4302094#M119348

Ganska illa skött av EA som bara lägger locket på istället för att informera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakan78:

Har sett på många håll att de har problem med Origin just nu så jag skapar en tråd om Origin där alla kan skriva istället för att det skapas en tråd för varje användare som har problem.

Detta är vad jag vet.

OBS! Håll inte på att försöka fixa felet. Det är väldigt många som har problem. EA har tillsatt en stor utredning på att lokalisera problemet sen igår . Felet ligger mellan EA och ISP. Som det är nu så är det mestadels telia och comhem användare som har detta problem. Felet yttrar sig genom att du inte kan logga in på webtjänsten och eller klienten. En del har problem med bf3 och bf4 och får endast upp disconnected by EA online. Rådet jag fick var att ringa på fredag om problemet kvarstår. Detta problem gäller samtliga plattformar.

Skickades från m.sweclockers.com

Så den här räcker inte?

#15198357

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Det är ju bf4 enbart. Problemet är mycket större än så. Gäller alla plattformar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakan78:

Det är ju bf4 enbart. Problemet är mycket större än så. Gäller alla plattformar.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm jag har telias öppen fiber 100/100 och mitt origin/bf4 har inte varit nere nått dom senaste veckorna.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Jag har en liten teori om att vissa kunders utrustning från Telia och Comhem har använts i attacker mot EA, och därför blockeras de nu. Kan dock tillägga att jag är rätt så okunnig i ämnet, så jag kanske är heeelt ute och cyklar.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Jag har en liten teori om att vissa kunders utrustning från Telia och Comhem har använts i attacker mot EA, och därför blockeras de nu. Kan dock tillägga att jag är rätt så okunnig i ämnet, så jag kanske är heeelt ute och cyklar.

Japp. Den teorin är många inne på. De har blockerat så kallade pool ip nycklar vilket innebär att även om det är en person som medverkat i attacken så drabbas alla som tillhör samma ip pool. Men EA är väldigt förtegna om problemet. Hur länge har vi haft steam? Sällan den tjänsten krånglat. Origin har strulat från dag ett.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Update . Nu funkar det för en hel del igen

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Jag får konstant "Online login is currently unavailable" när jag ska logga in på min Mac. Någon som vet av en lösning?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av slanne:

Jag får konstant "Online login is currently unavailable" när jag ska logga in på min Mac. Någon som vet av en lösning?

De håller på med namnändring på EA, så Origin kommer att heta EA-konto istället. De kan ev ha problem iom detta.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

De håller på med namnändring på EA, så Origin kommer att heta EA-konto istället. De kan ev ha problem iom detta.

Jag kom i efterhand pa att det kanske ar for att jag kor El Capitan-betan, sa jag fick grava runt lite pa Internetz. Man var tvungen att bygga nya libsys-filer och skit men nu ar det igang.

Permalänk
Medlem

Är det endast jag som får felet "Onlineinloggning är inte tillgängligt för tillfället origin"? Såg en liknande tråd här på sweclockers som inte blivit löst. Jag har provat flera saker. Radera alla origin filer som någon sa och ominstallera origin, till och med reseta min router men inget fungerar. Jag fann en lösning på reddit. Där sa användaren att det är ISP:en som krånglar så om jag byter till mitt mobila nätverk så går det att logga in, otroligt. Dock måste jag logga in med mitt mobila nätverk varje gång vilket betyder att jag måste ansluta till min telefon som hotspot och sedan koppla tillbaka till mitt fibernät för att spela, varje gång jag vill logga in!!!

Någon som funnit en lösning kanske?

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Naque:

Är det endast jag som får felet "Onlineinloggning är inte tillgängligt för tillfället origin"? Såg en liknande tråd här på sweclockers som inte blivit löst. Jag har provat flera saker. Radera alla origin filer som någon sa och ominstallera origin, till och med reseta min router men inget fungerar. Jag fann en lösning på reddit. Där sa användaren att det är ISP:en som krånglar så om jag byter till mitt mobila nätverk så går det att logga in, otroligt. Dock måste jag logga in med mitt mobila nätverk varje gång vilket betyder att jag måste ansluta till min telefon som hotspot och sedan koppla tillbaka till mitt fibernät för att spela, varje gång jag vill logga in!!!

Någon som funnit en lösning kanske?

Just nu klarar iaf jag att logga in (kl.17.30) Så jag har inget problem just nu. Kör Telia ADSL.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

@Jalle64: Ok, har haft detta problem sen typ augusti och har inte kunna använda origin alls föräns denna vecka då jag fann en temporär fix (reddit fixen från min första post). Sitter på Alltele fiber.

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem

Jag har 1 fråga. När jag ska spela the sims 4 och trycker på "spela" så står det bara "origin körs inte, origin måste köras för att du ska kunna spela the sims 4". Jag förstår inte varför. HJÄLP MIG!

Permalänk

Origin körs inte

Hej!
Har samma problem Origin körs inte!
Vad göra novafan fick du ordning på problemt? Jag körwindows10 pro. Har startat om osv..

Skrivet av novafan:

Jag har 1 fråga. När jag ska spela the sims 4 och trycker på "spela" så står det bara "origin körs inte, origin måste köras för att du ska kunna spela the sims 4". Jag förstår inte varför. HJÄLP MIG!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inga problem med Origin men däremot så får jag knappt upp några servrar?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Ladda ned senaste versionen

Laddade ned senaste origin versionen från origin.com då funkade det! Men vilket strul!!!

Skrivet av Savannah_Ja:

Hej!
Har samma problem Origin körs inte!
Vad göra novafan fick du ordning på problemt? Jag körwindows10 pro. Har startat om osv..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara som information om man precis som jag hatar dessa förbaskade online installers.
Det finns en offline installer av Orgin tillgänglig här och innan någon säger något om att ladda ner från mysko sidor länken går till EA's server och det är en direkt länk till installations filen, så man får alltid den senaste versionen.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Har slutat köpa EA spel då Origin är helt fuckuppad. Går ju inte ens klicka i programmet för att installera om man har en 4K skärm. Såg tråden och installerade programmet vilket inte gjorts på evigheter och förstår varför jag inte gjorde detta. uninstall fortast möjligt.

"Förlå om skivandet blir galet då jag tyvärr köpte ett Corsi K63 och det TB är rena skräpet"

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Avstängd

Har problem med origin också har haft länge nu och när man försöker logga in på origin så står det bara och tuggar och tillslut så står det att jag inte kan logga in just nu kan ibland komma in om jag kör programmet med administrations rättigheter.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

@gamerfreak87: Kör inte sedan längre spelen jag köpt på Origin. Och inte verkar de ha löst sina problem ännu idag om jag tolkar ditt inlägg rätt. Här är det UI som spökar. 4K uppskalning blir väldigt tokigt och tar några omgångar innan man kan installera något av sina köpta spel. Har nu övergivit Origin tills de anställer kompetenta designers.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Origin acces basic har 138 spel men är det enbart "prova spelen i 10 timmar" eller är 10 timmars regeln bara för nya premium spel som BF v?

Min bror ska köpa sims 4 till sin fru och det verkar kosta 399kr eller origin acces basic för 40,5kr/månad eller 249/år. Visst dyrare i längden men innehåller säkert något mer spel hon kan uppskatta. Men är det då riktiga spelen eller 10 timmars demo?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Det är hela spelet du får tillgång till sålänge du har en aktiv prenumeration.

10timmars gäller oftast vid nysläpp, där man får tillgång till spelet som en testperiod i 10 timmar innan man bestämmer sig för att köpa.

Köper man Premium prenumerationen så brukar även nya spel ingå i prenumerationen, alltså att det inte finns någon 10 timmars limit även på nya titlar

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0s:

@jOnÄTÄn: Det är hela spelet du får tillgång till sålänge du har en aktiv prenumeration.

10timmars gäller oftast vid nysläpp, där man får tillgång till spelet som en testperiod i 10 timmar innan man bestämmer sig för att köpa.

Köper man Premium prenumerationen så brukar även nya spel ingå i prenumerationen, alltså att det inte finns någon 10 timmars limit även på nya titlar

Okej då låter det som det är en bra deal för honom att köra på ett års acces basic.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb