Microsoft publicerar ISO-filer för Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Till din kanske kommande fråga.
Windows 10 Pro N är Enterprise om jag inte förstod fel.
Det gjorde jag, N va utan IE och sånt.
http://windows.microsoft.com/en-IE/windows-8/n-editions

Fan att man inte såg det här innan jag uppgraderade, hade klarat mig alldeles utmärkt utan IE, musik, media player och vad det nu mer va.

Permalänk
Medlem

Jag sitter fast på

this wont take long
Setting up your apps

Ingenting rör sig, har stått så i 40 min nu!

Va ska man göra?

Permalänk
Inaktiv

Den här tråden och alla andra trådar på alla olika forum visar att Microsoft kunde gjort det här bättre. De borde bara ha gjort så att allas Windows 7/8 nycklar uppgraderades till 10 genom ett knapptryck i ett program.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyluck:

Yes innan uppgradering, installationen är klar nu.
Känns jättekonstigt att någon skulle vilja automatiskt byta språk vid en uppdatering...

Tack, verkar funka för mig också. Det här plus att göra enligt vad någon skrev någonstans:

"Vanligaste felet tycks vara "error 80240020" vilket enkelt fixas genom att bara gå in i "C:\Windows\SoftwareDistri bution\Download" och radera alla filer i mappen. Efter detta är det bara att köra "wuauclt.exe /detectnow" och "wuauclt.exe /updatenow" så kommer nedladdningen igång."

har gjort att Windows update nu till slut kör "downloading Windows 10" hos mig. Tyvärr är väl inte tillgänglig Internet-bandbredd den bästa just nu så det tar nog en stund.

Det känns som MS har skjutit sig själva lite i foten när det gäller gäller att hårt utgå ifrån att språk för Windows-installation och region alltid hänger ihop. Alla mina datorer har engelsk Windows och sen står region och keyboard på Sverige... Synd eftersom de verkligen hade lyckats fantastiskt bra med den här för-nedladdningen av alla installationsfiler (utom en). Nu blir ju ändå allt nedladdat på nytt plus att de lär få massor av support från folk som inte får igång uppgraderingen.

Visa signatur

Intel: Asrock Z370 Extreme M4|8700K@4.9|Noctua DH15|G.Skill Flare X 3200@4000 17-19-19-39 32GB|MSI 1080TI Gaming X|Samsung 960 EVO 1TB
AMD: MSI B350 Tomahawk|RyzenR5 1600X|Fractal Design Celsius S24|Corsair Vengeance@2933 32GB|Asus 970|Samsung830 SSD

Permalänk
Skrivet av Julle:

Jag sitter fast på

this wont take long
Setting up your apps

Ingenting rör sig, har stått så i 30 min nu!

Va ska man göra?

Samma här.
Allt funka bra för mig.
Men sen börja Windows hänga sig så jag fick reseta datorn

Sen när jag skulle starta om en gång så går den inte in i Windows direkt.
Nej den kör samma sak som man gör vid första uppstart av Windows. När den förbereder datorn. omg
Men här bara var det död. inget hände på ett tag. sen kom jag in och då var allt ändrat ingen ??????

Sen hängde sig Windows ingen. Gjorde en reset. Nu kom jag inte in alls.

he he he he.

Tips: installera inte Intels nya Raid 0 Drivrutiner med deras programvara som jag bara testade.

Vet inte om det är detta men det börja spöka efter jag hade installerat drivrutinen .

Permalänk
Medlem
Skrivet av asard1212:

Samma här.
Allt funka bra för mig.
Men sen börja Windows hänga sig så jag fick reseta datorn

Sen när jag skulle starta om en gång så går den inte in i Windows direkt.
Nej den kör samma sak som man gör vid första uppstart av Windows. När den förbereder datorn. omg
Men här bara var det död. inget hände på ett tag. sen kom jag in och då var allt ändrat ingen ??????

Sen hängde sig Windows ingen. Gjorde en reset. Nu kom jag inte in alls.

he he he he.

Tips: installera inte Intels nya Raid 0 Drivrutiner med deras programvara som jag bara testade.

Vet inte om det är detta men det börja spöka efter jag hade installerat drivrutinen .

Oj fan, vågar inte starta om..

Permalänk

4700+ korkskallar som vill betala månadsavgift för sitt operativsystem.

Permalänk

Windows 10 Nyckel

Ni får en ny nyckel automatisk När ni startar upp första gången som till hör Windows 10.
Nyckeln för Windows 8.1 försvinner.

Permalänk
Medlem

Jag kunde iaf inte använda min win8 key när jag ominstallerade datorn även fast jag hade win10 RTM installerat innan och aktiverad.
Fick ta skipp och sen logga in på mitt Windows konto så vart det aktiverat

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Permalänk
Medlem

Gäller det även Windows 7? @asard1212:

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i7-7700K CPU @ 4.20GHz

Memory 16.00 GB
Video Card NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti

Permalänk
Skrivet av Jonas182:

Gäller det även Windows 7? @asard1212:

Använd citera funktionen eller manuellt skriv [ quote ] [ /quote ].

Det gäller även Win7.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om Windows OEM-versioner reagerar på om man byter från Legacy BIOS till UEFI?
Min nuvarande installation av Win8.1 råkade bli Legacy, orkade aldrig installera om allt då jag visste att Win10 bara var några månader bort

Permalänk
Medlem

Kul att behöva göra om hela processen en tredje gång pga att verktyget absolut vill pracka på mig svensk version. Märkligt att gå efter region och inte ursprungligt språk. Tänk om man är utbytesstudent t ex.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte kan aktivera windows 10? Jag har gjort en uppdatering till windows 10 och fått en ny nyckel, men när jag försöker aktivera manuellt så får jag "Det går inte att aktivera windows nu, försök igen senare."

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon-Matte:

Uppdatering misslyckades hänt 3 ggr nu

Ta ur winblows-kassetten, blås i den och testa igen.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Jag gjorde inget uppdate laddade ner ISO filen in på USB och gjorde en ren instalation av 10 dock vill den ju ha en KEY nu när allt är klart för att kuna använda alla funtioner

Om man gjort en ren instalason fårn USB vart får man tag i Win10 Key ?

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Jag är efterbliven. Har installerat windows 10 via windows uppdate. Nu sitter jag här och har även laddat ner de på ISO och lagt in det på ett usb minne för att göra en clean install. Startade USB-minnet och de står ändå att jag ska skriva i cd-key. Finns inget "skipp".

Ska jag starta om datorn och köra formatera och sen formatera C: på de gamla vanliga sättet och då kan jag trycka på "Skipp" vid cd-key?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

Vilket kort har du?

DanielK drivrutinerna ska fungera under föreutsättningen att ditt kort inte är helt föråldrat. Inga problem med ett Titanium kort i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Lyckades fixa det. Har ett SBZ och efter full avinstallation och ominstallation med deras senaste driver för Win8 (dec 2014) fick jag tillbaks ljudet till slut.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja rösta på: Jag väntar en tid

För det är exakt det jag kommer göra, för så bråttom har jag inte. Har ju redan testat Win 10!

Har en känsla av att det är ett smart drag, plus att jag hjälper alla andra då jag inte belastar just nu

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezpite:

Jag är efterbliven. Har installerat windows 10 via windows uppdate. Nu sitter jag här och har även laddat ner de på ISO och lagt in det på ett usb minne för att göra en clean install. Startade USB-minnet och de står ändå att jag ska skriva i cd-key. Finns inget "skipp".

Ska jag starta om datorn och köra formatera och sen formatera C: på de gamla vanliga sättet och då kan jag trycka på "Skipp" vid cd-key?

http://i.imgur.com/EnudXYu.jpg

Ska finnas inbakat i Windows 10 att göra en clean install, det behöver du inte någon iso för.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Ska finnas inbakat i Windows 10 att göra en clean install, det behöver du inte någon iso för.

Hittade..... fan va trög

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

är rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Om man går rak på Flash minne och sen formaterar kommer det skita sig då antar jag ? för jag behöver en nyckel tycker windwos nu när allt är formaterar och så

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Nu när jag har uppgraderat mitt Windows till 10, var hittar jag min nya nyckel?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Stidt-O:

Nu när jag har uppgraderat mitt Windows till 10, var hittar jag min nya nyckel?

du får ingen ny nyckel! Du får Windows 10 registrerat när du kopplar upp dig mot internet automatiskt nyckeln är ditt moderkort så om du byter moderkort så måste du köpa Windows 10 :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

du får ingen ny nyckel! Du får Windows 10 registrerat när du kopplar upp dig mot internet automatiskt nyckeln är ditt moderkort så om du byter moderkort så måste du köpa Windows 10 :/

Skickades från m.sweclockers.com

Det sög nu inför nya intel lanseringen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stidt-O:

Det sög nu inför nya intel lanseringen...

Du borde kunna kontakta Microsoft och förklara läget och få en ny på något vis. Det gick väl med tidigare versioner?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag tankade ner W10 Pro iso:n o formaterade alla diskarna innan installationen, allt funkar som de ska, bara Creative Soundblaster Z som inte funkar pga inga w10 drivisar ut än men de är på g.

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

du får ingen ny nyckel! Du får Windows 10 registrerat när du kopplar upp dig mot internet automatiskt nyckeln är ditt moderkort så om du byter moderkort så måste du köpa Windows 10 :/

Skickades från m.sweclockers.com

Så varje gång man byter moderkort så måste man köpa Win10?