Gäller fri Windows 7 till Windows 10 alla?

Permalänk
Medlem

Gäller fri Windows 7 till Windows 10 alla?

Har en gammal windows 7 som jag fick via MSDNAA, när jag kollar med magical Jelly Bean key finder så står det BBBB-BBBB-BBBB-BBBB-BBBB fast jag vet det korrekta cd-nyckeln, men förmodar att jag inte kan uppgradera till Windows 10?

Har inte mottagit den där windows loggan till vänster om klockan vid taskbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joioi50:

Har en gammal windows 7 som jag fick via MSDNAA, när jag kollar med magical Jelly Bean key finder så står det BBBB-BBBB-BBBB-BBBB-BBBB fast jag vet det korrekta cd-nyckeln, men förmodar att jag inte kan uppgradera till Windows 10?

Har inte mottagit den där windows loggan till vänster om klockan vid taskbar.

Vad jag vet så gäller det även MSDNAA, endast Enterprise versioner av Windows 7 och 8.1 får inte uppgraderingen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Du kan ju kolla systemegenskaper vilken version du har. Har du Home, Pro eller Ultimate bör det gå att installera men Windows måste vara aktiverat.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag läst någonstans att RTM-versioner av W7/W8 inte får uppgraderingen, och om jag minns det rätt från min studietid kunde man få RTM-versioner av Vista innan det släpptes officiellt via MSDNAA. Kanske kunde man få W7 RTM på din tid, och det är den du har?

Min htpc hade förresten någon slags hiccup med uppdateringarna. Tvingade fram sökning på WU (wuauclt /detectnow) och plötsligt poppade det upp <100 uppdateringar jag inte fått. Efter det fick jag erbjudandetjommen där i systray. Du kan ju testa det innan du ger upp.

Har du fått erbjudandeuppdateringen, men ändå inte får någon ikon i systray, så har jag sett diverse scripts för att tvinga fram den. Googla på "force Windows 10 reservation" eller nåt sånt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Du kan ju kolla systemegenskaper vilken version du har. Har du Home, Pro eller Ultimate bör det gå att installera men Windows måste vara aktiverat.

Det är Windows 7 Pro 64bit, så borde väl fungera?
Fast var idag sista dagen att reservera?
Kanske att jag prövar kaput's förslag att försöka "force win 10 reservation"

Edit----> Mycket riktigt windows är aktiverat och fungerar korrekt.

Skrivet av kaput:

Har för mig att jag läst någonstans att RTM-versioner av W7/W8 inte får uppgraderingen, och om jag minns det rätt från min studietid kunde man få RTM-versioner av Vista innan det släpptes officiellt via MSDNAA. Kanske kunde man få W7 RTM på din tid, och det är den du har?

Min htpc hade förresten någon slags hiccup med uppdateringarna. Tvingade fram sökning på WU (wuauclt /detectnow) och plötsligt poppade det upp <100 uppdateringar jag inte fått. Efter det fick jag erbjudandetjommen där i systray. Du kan ju testa det innan du ger upp.

Har du fått erbjudandeuppdateringen, men ändå inte får någon ikon i systray, så har jag sett diverse scripts för att tvinga fram den. Googla på "force Windows 10 reservation" eller nåt sånt.

Tack, får pröva det, hoppas idag inte var sista dagen för reservation av windows 10 :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av joioi50:

Det är Windows 7 Pro 64bit, så borde väl fungera?
Fast var idag sista dagen att reservera?
Kanske att jag prövar kaput's förslag att försöka "force win 10 reservation"

Edit----> Mycket riktigt windows är aktiverat och fungerar korrekt.

Tack, får pröva det, hoppas idag inte var sista dagen för reservation av windows 10 :/

Ladda ned och kör en uppgradering. Det behövs ingen reservering.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Ladda ned och kör en uppgradering. Det behövs ingen reservering.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

hmm, är du helt säker på det?

Då känns ju reserveringen som en ganska onödig funktion?

Permalänk
Medlem

Jag har nyckel från MS Dreamspark (antar att det är MSDNAA - eller åtminstone samma sak fast nyare?).

Jag har kört in i W10 i burken utan problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag har nyckel från MS Dreamspark (antar att det är MSDNAA - eller åtminstone samma sak fast nyare?).

Jag har kört in i W10 i burken utan problem!

ah ok

ok den aktiverade windows 10 utan problem med då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joioi50:

Det är Windows 7 Pro 64bit, så borde väl fungera?
Fast var idag sista dagen att reservera?

Är det inte 1år efter release ??

Permalänk
Medlem

Nu har jag lyckats reservera Windows 10 , fast fick ingen bekräftelse via epost fast den kanske man inte ska få?