Permalänk

Bloddy Snow white

Juhup, fingrarna kliade för nytt projekt. Detta är mitt andra bygge med vatten. Kommer komma fler uppdateringar och bilder med ytterligare saker som ska göras/ändras.

Kommer:

Instalera fläktkontroller
Custom paint chassi
Sleeva kablar
Installera 980TI

d5 pump
2st ek PE 480mm radiatorer
Masterclear slang
Alphacool reservoar
EK Plexi GPU block
EK plexi CPU block

Asus Rampage extreme IV x99
5820k 4,5ghz
Corsair vengance 4x4 2666mhz (3000mhz)
Samsung 850 PRO 120gb Raid 1
Asus 980TI med EK waterblock samt backplate.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

trist med läckan! snyggt chassi, vilken tillverkare? hade nog varit lite mer stilrent med hardlines i ett så stort chassi

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Skrivet av Adnerhill:

trist med läckan! snyggt chassi, vilken tillverkare? hade nog varit lite mer stilrent med hardlines i ett så stort chassi

Ja läckan skapade många obetalda arbetstimmar

Thermaltake core x9 köpte den via proshop för 1800kr

Jo anledningen till softtubes var för jag hade alla fittings etc liggandes, snåla helt enkelt

Permalänk
Medlem

snyggt bygge

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Skrivet av PierreB:

snyggt bygge

Tack

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge, jag lärde mig den hårda vägen att man testar efter läckor bäst med destillerat vatten
Hur är kvalitén på det chassit tänker på plåten osv tjocklekar.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Skrivet av Ten:

Snyggt bygge, jag lärde mig den hårda vägen att man testar efter läckor bäst med destillerat vatten
Hur är kvalitén på det chassit tänker på plåten osv tjocklekar.

Jo i efterhand borde jag ha gjort det. Mitt exemplar var en av skruvhålen till topp plåten tillknycklad. I övrigt så är det enkelt målad alimunium, snyggt och stilrent utan masssa bling bling i sig. Trotts allt är i metall är den inte överdrivet tung 17kg så fyllt runt 25kg vilket är tungt men går att bära.

Permalänk
Medlem

Fräsigt bygge! gick själv från Lian-Li till ett Thermaltake Core. Visserligen bara V21 men ett sånt otroligt chassi! De möjligheterna i Core serien är underbara
Gillar projektnamnet

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow