Tips på ett nytt bra spel!

Permalänk
Medlem

Tips på ett nytt bra spel!

Jag söker ett nytt bra spel att fastna för!

Gamla som nya spel är av intresse, helst ska det vara billigt. Låt tipsen hagla in, jag har ingen aning om vad jag är ute efter!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kollat Steam? SteamOS rea just nu.

Permalänk
Medlem

Är det några specifika typer av spel du söker?
För story/immersion rekommenderar jag Farcry 3 & 4, samt Bioshock: Infinite (inte kört de andra i serien). Dishonored är också rätt roligt, och där får man en chans att verkligen vara kreativ.

Rekommenderar även starkt Amnesia: The Dark Descent. Ett riktigt bra spel med bra story & stämning som verkligen leder till stark inlevelse. Kan vara väldigt läskigt dock (skräckspel) om man inte är van vid sådant.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Hallå där!

Som ägare av ett antal spel på steam kan jag rekommendera följande spel (som finns att köpa för en rimlig peng):

-> Cities Skylines - http://store.steampowered.com/app/255710/
Tänk en modern version av SimCity 4 med bra grafik och fantastiskt gameplay. Det finns också stor tillgång på mods i Steam Workshop!

->Garry's Mod - http://store.steampowered.com/app/4000/
Ett sandbox spel gjort i Source-motorn. Om du har Counter-Strike: Source, Day of Defeat Source, och/eller Half-Life 2 så är detta spel ett måste! Många roliga spellägen och en fin community. Dock är detta spel roligast med vänner.

-> Don't Starve - http://store.steampowered.com/app/219740/
Antagligen ett av de bästa Indie-survival-spelen som jag kört hittills. Kolla på trailern och döm själv Ta även en titt på "Don't Starve Together" som är så gott som samma spel fast endast med Multiplayer.

-> Terraria - http://steamcommunity.com/app/105600
Även om jag misstänker att du redan kört detta spel, så måste det nämnas. Terraria är en 2D sidescroller med fokus på combat. Man bygger fästningar, craftar items, raidar dungeons, och handlar med NPC:s i vad som kan vara det mest prisvärda spelet jag köpt. Detta spel måste man pröva!

Har många fler spel att rekommendera, men för tillfället får dessa räcka Säg till om du vill ha fler!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Witcher 3
Titanfall
Battlefield 4
Team Fortress 2 - gratis men ingame köp, men man behöver inte köpa ngt, spelat mycket utan att köpa ngt.
Arma 3 på altis life server
Dark Souls
Dark Souls 2 men ettan är bättre.

Hur kan portal spelen komma så högt, kanske bara jag men de är rena sömnpillret...

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Spelar just nu Arma 3, både kampanjen och olika multiplayer mods är riktigt kul!
Men det är svårt!

edit: Tänk dig Battlefield, fast för vuxna!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Spelar just nu Arma 3, både kampanjen och olika multiplayer mods är riktigt kul!
Men det är svårt!

edit: Tänk dig Battlefield, fast för vuxna!

Kör du altis life ngt? vilken server? kör/körde på altislife.co.uk

Skrivet av Superlight:

Kollat Steam? SteamOS rea just nu.

Har steam OS gått final eller ngt lr varför har de "SteamOS" rea?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Kör du altis life ngt? vilken server? kör/körde på altislife.co.uk

Har steam OS gått final eller ngt lr varför har de "SteamOS" rea?

Spelar bara King of the Hill jut nu - främst på hostiletakeover.co's servrar. Schysst ping och dem har HC (utan 3e persons vy) servrar. Rätt aktiva med 80-90 spelare frammåt kvällarna!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

CS:GO

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga Borderlands 2 om du inte har spelat det. Väldigt kul att spela både ensam eller med kompisar och det är långt om man kör igenom alla dlcs. Det är 75% rea just nu på Steam så har du inte spelat det så tycker jag verkligen att du ska passa på.

Annars skulle jag faktiskt rekommendera Wolfenstein: the new order och Wolfenstein: the old blood. Jag hoppade detta spel för att jag verkligen inte gillade förra Wolfenstein men nu i veckan så var det rea och jag hade inget att göra så jag tänkte varför inte och tur var väl det. Spelen var otroligt bra och jag spelade igenom båda inom loppet av 36 timmar. Spelen tog förövrigt 14 timmar att klara ut tillsammans.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem

Hej alla och tack för era goda tips.

Det känns som att jag har spelat det mesta på listan. Måste hålla med om HL2 har sin rätta plats i toppen. Kanske rent utav skulle spela om det faktsiskt!
Splinter Cell och Deus Ex var två spelserier som var med i listan. Har typ bara spelat dom första, jag tror jag ska spana in dom senaste!

Skrivet av Flygman:

Är det några specifika typer av spel du söker?
För story/immersion rekommenderar jag Farcry 3 & 4, samt Bioshock: Infinite (inte kort de andra i serien). Dishonored är också rätt roligt, och där får man en chans att verkligen vara kreativ.

Rekommenderar även starkt Amnesia: The Dark Descent. Ett riktigt bra spel med bra story & stämning som verkligen leder till stark inlevelse. Kan vara väldigt läskigt dock (skräckspel) om man inte är van vid sådant.

Skräck är inte min typ av genre alls, varken spel eller film. Jag gillar spänning, men skräck. Njae.
Far Cry 3 o 4 gillade jag! Ska spela om 4an hade jag tänkt. Bioshock fastnade jag aldrig för. Spelade ettan, men orkade bara med hälften, likadant med Infinite, jag tröttnade till slut. Spelet börjar med att man hittar tjejen direkt man ska hämta. Jaha, vi ska en nyckel av nåt slag och springa en timme åt andra hållet. Åh där är tåget! Jaha en fågel tog henne. Typ sidospår hela tiden, det drev mig till vansinne!

Skrivet av DanneCool:

Hallå där!

Som ägare av ett antal spel på steam kan jag rekommendera följande spel (som finns att köpa för en rimlig peng):

-> Cities Skylines - http://store.steampowered.com/app/255710/
Tänk en modern version av SimCity 4 med bra grafik och fantastiskt gameplay. Det finns också stor tillgång på mods i Steam Workshop!

->Garry's Mod - http://store.steampowered.com/app/4000/
Ett sandbox spel gjort i Source-motorn. Om du har Counter-Strike: Source, Day of Defeat Source, och/eller Half-Life 2 så är detta spel ett måste! Många roliga spellägen och en fin community. Dock är detta spel roligast med vänner.

-> Don't Starve - http://store.steampowered.com/app/219740/
Antagligen ett av de bästa Indie-survival-spelen som jag kört hittills. Kolla på trailern och döm själv Ta även en titt på "Don't Starve Together" som är så gott som samma spel fast endast med Multiplayer.

-> Terraria - http://steamcommunity.com/app/105600
Även om jag misstänker att du redan kört detta spel, så måste det nämnas. Terraria är en 2D sidescroller med fokus på combat. Man bygger fästningar, craftar items, raidar dungeons, och handlar med NPC:s i vad som kan vara det mest prisvärda spelet jag köpt. Detta spel måste man pröva!

Har många fler spel att rekommendera, men för tillfället får dessa räcka Säg till om du vill ha fler!

Jag har förr i tiden lirat väldigt mycket Sim City 2000 Ska kolla in City Skylines.

Sandbox spel överlag fastnar jag dock inte för, så jag skippar nog Garry's Mod. Har även provat Terraria, inte min grej.

Överlag kan man väl säga att jag dömer ett spel rätt fort! Jag vill liksom kastas rakt in i spelet och hookas, annars får det vara. Lång sega intros där man ska lära sig kontroller och man först får uppleva det på riktigt efter en timme, då tröttnar jag ock stänger av. Metro 2033, Witcher 3 och Fallout är exempel på spel då jag tröttnat. HL2, Arkham-serien, Tomb Raider och FTL blir jag hookad på direkt!

Skrivet av stimpen:

Witcher 3
Titanfall
Battlefield 4
Team Fortress 2 - gratis men ingame köp, men man behöver inte köpa ngt, spelat mycket utan att köpa ngt.
Arma 3 på altis life server
Dark Souls
Dark Souls 2 men ettan är bättre.

Hur kan portal spelen komma så högt, kanske bara jag men de är rena sömnpillret...

Ärligt talat så fastnade jag inte för Witcher 3! På tog för segt imo. Det var alldeles för mycket konversation för min smak. Att stå där i 5min och klicka sig genom olika förprogrammerade svar med en NPC är inte min grej alls.

Titanfall, kanske det. Jag ska spana in det.

Har lirat en del BF3! Vilken är bäst 3 eller 4? Värt att uppgradera?

Portal är ju grymt! Har spelat igenom 2:an typ 4 gånger!

Skrivet av KeVVa:

Spelar just nu Arma 3, både kampanjen och olika multiplayer mods är riktigt kul!
Men det är svårt!

edit: Tänk dig Battlefield, fast för vuxna!

Skrivet av stimpen:

Kör du altis life ngt? vilken server? kör/körde på altislife.co.uk

Har steam OS gått final eller ngt lr varför har de "SteamOS" rea?

Jag läste på lite om Altis Life och läste bara om hur någon polis stod i en timme och agerade fartkamera, haha. Nä jag hoppar nog det

Skrivet av friskybob:

Hur är CS:GO jämfört med goda gamla 1.6? Har dom äntligen fångat känslan igen? Source och CZ var ju rätt kassa.

Skrivet av Sloback:

Jag skulle säga Borderlands 2 om du inte har spelat det. Väldigt kul att spela både ensam eller med kompisar och det är långt om man kör igenom alla dlcs. Det är 75% rea just nu på Steam så har du inte spelat det så tycker jag verkligen att du ska passa på.

Annars skulle jag faktiskt rekommendera Wolfenstein: the new order och Wolfenstein: the old blood. Jag hoppade detta spel för att jag verkligen inte gillade förra Wolfenstein men nu i veckan så var det rea och jag hade inget att göra så jag tänkte varför inte och tur var väl det. Spelen var otroligt bra och jag spelade igenom båda inom loppet av 36 timmar. Spelen tog förövrigt 14 timmar att klara ut tillsammans.

Jag har Borderlands 2 och har spelat det en del, men fastnade inte riktigt.

Ska kolla in Wolfenstein. Jag gillar Back to Caste Wolfenstein för många år sedan, lite samma kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ärligt talat så fastnade jag inte för Witcher 3! På tog för segt imo. Det var alldeles för mycket konversation för min smak. Att stå där i 5min och klicka sig genom olika förprogrammerade svar med en NPC är inte min grej alls.

Titanfall, kanske det. Jag ska spana in det.

Har lirat en del BF3! Vilken är bäst 3 eller 4? Värt att uppgradera?

Portal är ju grymt! Har spelat igenom 2:an typ 4 gånger!

Jag läste på lite om Altis Life och läste bara om hur någon polis stod i en timme och agerade fartkamera, haha. Nä jag hoppar nog det

BF4 är bättre imo.

Portal... smaken är som baken, delad

Altis, haha om man nu vill agera fartkamera i en timme så fine men jag spelar iaf inte så. Diskuterade just altis i en annan tråd igår och hittade några gamla compilations jag helt glömt bort, här är en av dem som kanske visar att det inte går ut på att agera fartkamera om man nu inte vill det
https://www.youtube.com/watch?v=B3Kklxolxl8
The game of "wow" haha

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Rocket league 20€
Cities skylines ca 20€
Båda passar olika åldrar och finns på steam.
Path of exile (ungefär som Diablo II), gratis på steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

arma 3 är alltid kul. Gillar dock inte altis life och såna gamemodes. Jag kör däremot operationer med en klan.
Är som bf4 fast för vuxna som tidigare har skrivit.
Alla har sin egen roll och alla behövs för att man ska lyckas vilket är kul.
Kör själv för anrop vilket är en skön grupp. Men man kan även gå mer hardcore och joina ssg.

Permalänk
Medlem

@Foxmaner: Hur är det med casual spelare? Finns det någon grupp här på SweC?
Jag är trots allt småbarnsfar, och kan inte spela när som helst, hur länge som helst. Ska jag spela online måste jag tex planera min speltid.
Tidigare när jag har spelat tex BF3 eller L4D2 så har jag bara spelat Quickgames eller sparade servrar. Inget med vänner.

Edit: Om jag ska köpa Arma3, vart är det billigast/bäst att köpa? Steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@Foxmaner: Hur är det med casual spelare? Finns det någon grupp här på SweC?
Jag är trots allt småbarnsfar, och kan inte spela när som helst, hur länge som helst. Ska jag spela online måste jag tex planera min speltid.
Tidigare när jag har spelat tex BF3 eller L4D2 så har jag bara spelat Quickgames eller sparade servrar. Inget med vänner.

Edit: Om jag ska köpa Arma3, vart är det billigast/bäst att köpa? Steam?

Anrop är rätt så casual. Det är då man börjar komma upp i ssg saker börjar bli seriösare.
Alla är somsagt välkomna till anrop och många är just föräldrar och kan inte spela när som helst. (typ bara jag som är av de yngre)

Men man spelar när man har tid då våra egenskapade ops äger rum flera dagar i veckan.
Och det är mycket att ta in i början men inte "svårt". När jag var ny så tog jag te.x vanlig skytt. Medans desto bättre jag blev så kunde jag ta te.x gruppchef.

Och vart det är billigast: G2a brukar vara bra och där kostar det bara knappt 300 kr
edit: kolla hemsidan så får du dig en ide om vad det är www.anrop.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@Foxmaner: Hur är det med casual spelare? Finns det någon grupp här på SweC?
Jag är trots allt småbarnsfar, och kan inte spela när som helst, hur länge som helst. Ska jag spela online måste jag tex planera min speltid.
Tidigare när jag har spelat tex BF3 eller L4D2 så har jag bara spelat Quickgames eller sparade servrar. Inget med vänner.

Edit: Om jag ska köpa Arma3, vart är det billigast/bäst att köpa? Steam?

Dyrt på steam, billigaste jag vet just nu, 319kr:
http://cdkeygate.se/shop/steam/arma-iii/

Men kan vara liten inlärningskurva och är du intresserad av att köra militärsim med andra kanske det inte är lämpligt då du inte bara kan lämna mitt i då.

De alternativa spelen är lite mer hoppa in o hoppa ut, men finns säkert lägen i militärsim som är så med?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

@Foxmaner: Verkar kul! Jag ska ta en funderare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@Foxmaner: Verkar kul! Jag ska ta en funderare.

och det spelas ju inte bara arma. Jag har tagit en mindre paus just nu så det blir mycket cs med flera ur anrop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Anrop är rätt så casual. Det är då man börjar komma upp i ssg saker börjar bli seriösare.
Alla är somsagt välkomna till anrop och många är just föräldrar och kan inte spela när som helst. (typ bara jag som är av de yngre)

Men man spelar när man har tid då våra egenskapade ops äger rum flera dagar i veckan.
Och det är mycket att ta in i början men inte "svårt". När jag var ny så tog jag te.x vanlig skytt. Medans desto bättre jag blev så kunde jag ta te.x gruppchef.

Och vart det är billigast: G2a brukar vara bra och där kostar det bara knappt 300 kr
edit: kolla hemsidan så får du dig en ide om vad det är www.anrop.se

Är också i fas med att börja spela Arma 3,
Rekommenderar du att försöka ansluta sig till Anrop för att på så vis få större gemenskap ?
Hur länge brukar en op pågå ?
Om man kommer in som nybörjare, börjar man helt utan grejer då? Eller hur funkar det? Känns ju lite dumt att kliva in som nybörjare om man bara blir en belastning, eller är stämningen så att alla är hjälpsamma och uppskattar att det kommer in nya spelare?

Skrivet av stimpen:

Dyrt på steam, billigaste jag vet just nu, 319kr:
http://cdkeygate.se/shop/steam/arma-iii/

Men kan vara liten inlärningskurva och är du intresserad av att köra militärsim med andra kanske det inte är lämpligt då du inte bara kan lämna mitt i då.

De alternativa spelen är lite mer hoppa in o hoppa ut, men finns säkert lägen i militärsim som är så med?

Vad menar du med altenativa spel kontra militärsim ? Militärsim = OP ?

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusG:

Är också i fas med att börja spela Arma 3,
Rekommenderar du att försöka ansluta sig till Anrop för att på så vis få större gemenskap ?
Hur länge brukar en op pågå ?
Om man kommer in som nybörjare, börjar man helt utan grejer då? Eller hur funkar det? Känns ju lite dumt att kliva in som nybörjare om man bara blir en belastning, eller är stämningen så att alla är hjälpsamma och uppskattar att det kommer in nya spelare?

Vad menar du med alternativa spel kontra militärsim ? Militärsim = OP ?

Nu blir det väldigt mycket reklam här
Ja. Många börjar i anrop för att komma in i arma communityn. Sen så brukar vissa hoppa till andra klaner.

Hur ett op går till: du registrerar dig för ops på hemsidan. Där kan du då välja en roll. Ett tips där är te.x att inte ta signalist om du inte kan prata radio, pilot om du inte kan flyga m.m.
Jag började som vanlig soldat vilket gjorde att inte så mycket hängde på mig.

Och vi får in många nya. Så jag blev vänligt bra mottagen. Men tänk bara på då att te.x ha alla addons färdiga "Innan op!" och fråga gärna om hjälp om du stöter på problem med dom och helst inte 5 min innan start.

Och sen ska du bara lyssna på gruppchefen så kommer allt att gå bra

Och om du vill ha videos från oss så sök på anrop på youtube bara
Men kan promota min kanal lite också. Tappa inte allt förtroende för mig pg.a min röst, den har blivit bättre .....
Ett op kan vara allt från detta
till detta

Men du kan väl komma in på anrops hemsida eller ts för att hänga eller ställa mer frågor

Permalänk
Medlem

Rocket league. Är beroendeframkallande som crack." bara en runda till.... En till... En till "

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Nu blir det väldigt mycket reklam här
Ja. Många börjar i anrop för att komma in i arma communityn. Sen så brukar vissa hoppa till andra klaner.

Hur ett op går till: du registrerar dig för ops på hemsidan. Där kan du då välja en roll. Ett tips där är te.x att inte ta signalist om du inte kan prata radio, pilot om du inte kan flyga m.m.
Jag började som vanlig soldat vilket gjorde att inte så mycket hängde på mig.

Och vi får in många nya. Så jag blev vänligt bra mottagen. Men tänk bara på då att te.x ha alla addons färdiga "Innan op!" och fråga gärna om hjälp om du stöter på problem med dom och helst inte 5 min innan start.

Och sen ska du bara lyssna på gruppchefen så kommer allt att gå bra

Och om du vill ha videos från oss så sök på anrop på youtube bara
Men kan promota min kanal lite också. Tappa inte allt förtroende för mig pg.a min röst, den har blivit bättre .....
Ett op kan vara allt från detta
till detta

Men du kan väl komma in på anrops hemsida eller ts för att hänga eller ställa mer frågor

Jag får regga mig där så kan vi fortsätta diskutionen.
Håller att ladda ner spelet nu iallafall. Tog Digital Deluxe varianten av nån anledning.
Får se om jag hinner få ner det ikväll så man hinner bekanta sig med det.

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusG:

Är också i fas med att börja spela Arma 3,
Rekommenderar du att försöka ansluta sig till Anrop för att på så vis få större gemenskap ?
Hur länge brukar en op pågå ?
Om man kommer in som nybörjare, börjar man helt utan grejer då? Eller hur funkar det? Känns ju lite dumt att kliva in som nybörjare om man bara blir en belastning, eller är stämningen så att alla är hjälpsamma och uppskattar att det kommer in nya spelare?

Vad menar du med altenativa spel kontra militärsim ? Militärsim = OP ?

Asso jag ser arma 3 lite som en plattform gjord för militärsim, men sen har det växt fram alternativa spelstilar/servrar/mods som Altis Life, wasteland, epoc lr ngt tror jag nått heter etc etc.

Så arma.providar motorn och karta o sen kan andra spel än ren militärsim utvecklas.

Så man måste inte köra militärcampaigns med chain of command etc om man nu inte är intresserad av det.

Jag själv har i princip bara spelat Altis Life i Arma 3, kört ngt enstaka co-op militärsimuppdrag men inget mer.
Kört en del wasteland och epoc med.

Sen har en del spel en viss inlärningskurva, när jag började med Altis så var jag helt lost, fattade ingenting och var så mycket saker på kartan etc och man visste inte hur någonting fungerade. Men när man väl lärt sig det är det sjukt kul.
Kan rek servern altislife.co.uk, du bara joinar servern, behövs ingen mod etc det sköts från serversidan och en uppdragsfil som laddas ner.

Och i början kan det nästan vara lite tråkigt innan man kommit upp sig lite, men brukar gå hyffsat snabbt.

Joinar du altislife.co.UK så hojta till så kan du få lite startkapital, är dock bannad just nu för ej varit så aktiv o hade jekligt massa pengar så nån har trott att jag money hackat. Men det löser sig nog snart, skickat in en appeal.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

@biorrith: Jag gillar BF4 väldigt mycket. Speciellt med den nya gun-master mode-et.

Sacred är ett väldigt bra spel imo (äger 4 kopior själv), IL2 om du vill ha en realistisk flygsimulator, Warhammer spelen är roliga.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Dota 2, CS:GO

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem

Behöver man Premium tycker du eller räcker det med standard?

Ska kolla in Sacred.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Behöver man Premium tycker du eller räcker det med standard?

Ska kolla in Sacred.

menar du i bf4?

Jag anser man behöver premium om man gillar spelet, men har för mig att det är liten prisskillnad att först köpa vanilla spelet och sen premium jämfört med att köpa spelet "inkl" premium..

Så koll priskillnaden så är den ej stor kan du först köra vanilla o gillar du det kan du köpa till premium

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem