Tactical Assault Commander 4 tar mus och tangentbord till Playstation 4

Permalänk
Melding Plague

Tactical Assault Commander 4 tar mus och tangentbord till Playstation 4

Den som vill byta handkontroll mot WASD får ett nytt alternativ när Hori introducerar det första officiellt licensierade paketet med mus och tangentbord för Playstation 4.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Kommer den emulera handkontrollen och/eller bara stödjas av vissa titlar?

Permalänk
Medlem

War Thunder på PS4 har ju haft stöd för mus hela tiden? Eller är det här en sån mus som emulerar en joystick kanske?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Om detta fungerar ordentligt kan jag "äntligen" överväga att skaffa mig en konsol. För min del funkar det inte att spela shooters med gamepad.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk

Tycker tillverkaren verkar "billig", men det kanske bara är jag?

Permalänk

den d-pad som sitter på detta tangentbord ser inte bekvämt ut.

Permalänk

Många spel har egna köer för spelare med alternativa kontroller, folk som använder datormöss får spela med andra med datormöss.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Namnet fick mig osäkt att tänka på denna...

Jag hade nog starkt övervägt att köpa en sån här uppsättning, men då kommer vi till nästa problem... soffbordet. Jag hade fått hållning som en blöt ostbåge om jag suttit i soffan och spelat med mus och tangentbord på bordet. Nu finns det ju givetvis olika uppsättningar, men de flesta har nog ändå rätt långt mellan ryggstödet i soffan och soffbordet, dessutom är soffborden oftast i höjd med sittdynorna.

Känns som man behöver ytterligare inköp av någon sån där bordet-i-soffanlösning.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Förmodligen kommer det ändå vara en massa mouse accelleration i dom flesta titlarna, men det är ju bättre än inget!

Permalänk
Avstängd

Dumt att PC och PlayStation 4 inte är kompatibla.
Man bör mana kunna plugga in vilken PlayStation kontroller som helst i PCn och vips så funkar det, samma sak när man kopplar in en PC kontroller till PlayStation.

Permalänk
Medlem

Tycker inte det är ok i multiplayer sammanhang..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Borde inte vara tillåtet online, alt. att det är en stor mus & tangentbordsikon bredvid varje spelare som har.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Kan väl tipsa om http://cronusmax.com/ som är billigare och då kan man använda valfri mus/tangentbord. Om det är okej eller eller ej att använda online hoppas jag ni förstår själva...

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Tycker inte det är ok i multiplayer sammanhang..

Tycker du likadant om arkad-joysticks för fighting-spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Tycker inte det är ok i multiplayer sammanhang..

tycker det är samma sak som att folk har olika kraftfulla datorer och där är det ingen som anmärker på detta, tex om kommer du på din 30kk rigg och möter nån stackars ryss i CS:GO som sitter på en laptop med Intel HD 3000 grafik så kommer du att ha fördel.

har man råd och är villigt att betala för bättre grejer för att få en "edge" så varför inte ?

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Entusiast
Skrivet av htbtoma:

tycker det är samma sak som att folk har olika kraftfulla datorer och där är det ingen som anmärker på detta, tex om kommer du på din 30kk rigg och möter nån stackars ryss i CS:GO som sitter på en laptop med Intel HD 3000 grafik så kommer du att ha fördel.

har man råd och är villigt att betala för bättre grejer för att få en "edge" så varför inte ?

Få saker är så enkelt att skala som grafik när det kommer till spelprestanda. Generellt kan man bara dumpa upplösning, inställningar och så vidare tills man når spelbar FPS så länge man sitter på något mer kraftfullt än en brödrost. Inte ovanligt att riktigt seriösa spelare skruvar ner inställningarna ändå för att bli av med störande effekter som ändå inte tillför något. Senaste FPS jag körde seriöst så var det snarare bråk om att de som stängde av massa effekter fuskade för att de fick vissa fördelar. Risken finns att Ryssen lider mer av kass ping än kass grafik.

Skillnaden i inmatningsmetoder är däremot väldigt svårt att balansera mot eftersom spelet måste designas runt antingen mus/tangentbord eller handkontroll. Hela konceptet med Aim Down Sight infördes för att kompensera för att det inte går att sikta effektivt med en handkontroll så det var ett naturligt sätt att få in en möjlighet att finjustera siktet. Sen hakade man på något om realism i efterhand. Det är också enorm skillnad i hur snabbt man kan röra sig vilket i sin tur påverkar hur man designar hitbox och auto aim.

Ska bli intressant att se hur Sony löser det där.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Hur ser ni på dom som använder Scuf då?

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaoskadosk:

Tycker du likadant om arkad-joysticks för fighting-spel?

Det är mycket lättare, snabbare, mer pricksäkert med mus än handkontroll i skjutspel. Borde så klart vara förbjudet i multiplayer helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

http://i.imgur.com/hO1Dxbz.jpg

Namnet fick mig osäkt att tänka på denna...

Jag hade nog starkt övervägt att köpa en sån här uppsättning, men då kommer vi till nästa problem... soffbordet. Jag hade fått hållning som en blöt ostbåge om jag suttit i soffan och spelat med mus och tangentbord på bordet. Nu finns det ju givetvis olika uppsättningar, men de flesta har nog ändå rätt långt mellan ryggstödet i soffan och soffbordet, dessutom är soffborden oftast i höjd med sittdynorna.

Känns som man behöver ytterligare inköp av någon sån där bordet-i-soffanlösning.

Det finns faktiskt en del människor som har sin konsol ansluten till datorskärmen istället för TVn. Man ser det rätt ofta i SweC gallerier.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kaoskadosk:

Tycker du likadant om arkad-joysticks för fighting-spel?

Det är inte alla pro som kör fight stick. En del sitter med diverse handkontroller. Han som vann Streetfighter IV på förra årets EVO körde en Playstation-kontroll, alltså från första Playstation.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

tycker det är samma sak som att folk har olika kraftfulla datorer och där är det ingen som anmärker på detta, tex om kommer du på din 30kk rigg och möter nån stackars ryss i CS:GO som sitter på en laptop med Intel HD 3000 grafik så kommer du att ha fördel.

har man råd och är villigt att betala för bättre grejer för att få en "edge" så varför inte ?

Och det är precis där konsol har en fördel över PC. Alla kör på lika villkor och allt är optimerat för det. (Lite kommunism över det )

Permalänk

Sony kommer säkerligen att banna den om den ersätter en handkontroll.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Underbart! Visst har det funnits liknande saker tidigare men jag har aldrig stött på något som har varit av kvalitet eller så har det saknats vitala funktioner. Hoppas att kvalitetskänslan finns där!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Det finns faktiskt en del människor som har sin konsol ansluten till datorskärmen istället för TVn. Man ser det rätt ofta i SweC gallerier.

Aha, men då har man ju missat hela grejen om du frågar mig TV-spel ska ju avnjutas i en soffa på en stor skärm!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Och det är precis där konsol har en fördel över PC. Alla kör på lika villkor och allt är optimerat för det. (Lite kommunism över det )

SCUF?

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

https://www.google.se/search?q=scuf&oq=scuf

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Borde inte vara tillåtet online, alt. att det är en stor mus & tangentbordsikon bredvid varje spelare som har.

Bäst vore ju om de får spela mot andra med alternativ kontroller som någon nämnde tidigare i tråden.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Vet inte om jag tycker det här är en bra ide egentligen. Inte för det är fusk, men spel för konsoll är gjorda för att spelas med handkontroll. Spel för PC är mer anpassade för kbd/mus. Naturligtvis får man spela med vad man vill, men tror spelen fungerar som bäst med de kontroller de är gjorda för.

Handkontrollen är för mig en del av poängen med att ha en konsoll. Den tillsammans med plug and play enkelheten och titlarna är som grejjen. Vill man spela shooters med kbd/mus köp en pc.

Visa signatur

[Intel Core i9@9900K][ASUS ROG Strix Z390-F GAMING][Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (4x8GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16][2x1TB Samsung 970 EVO][Acer Predator X38P][Littledot MKIII + Littledot DAC 1 + DT990][SVS PC-2000 Pro + 2xGenelec 8030 + 3x Genelec 8020]

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Det finns faktiskt en del människor som har sin konsol ansluten till datorskärmen istället för TVn. Man ser det rätt ofta i SweC gallerier.

Skrivet av trickysaer:

Aha, men då har man ju missat hela grejen om du frågar mig TV-spel ska ju avnjutas i en soffa på en stor skärm!

Kanske har man ändå inte missat nått!
Kanske har man flera konsoler

Kanske har andra missat hela grejen att TV-spel kan avnjutas i en soffa på en stor skärm och en datorskärm.

Det ena utesluter inte det andra, man kan om man vill köra både alternativen.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Aha, men då har man ju missat hela grejen om du frågar mig TV-spel ska ju avnjutas i en soffa på en stor skärm!

endel har inte möjlighet att ha en tv på sitt rum alt sitta i vardagsrummet.
t.ex har kunde sällan spela i vardagsrummet då frugan satt och kollade på sina serier/tv-program osv.

antar jag missade poängen med konsol då

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |