steam spel vill inte starta

Permalänk
Medlem

steam spel vill inte starta

tjena!
de är såhär att när ja startar i steam så står det att de launchar sen händer det inte så mycker mer. Står på friendlisten min att jag har spelet uppe.
trycker jag Alt+tab får jag inte upp det heller. visas inte i aktivitetshanteraren på program men visas på processer att det är igång.
har även testat starta spelen utanför steam, hjälpte inte de heller :/

vad kan jag göra?:s

Permalänk
Medlem

Vilket spel?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Vilket spel?

har endast l4d2 & csgo installerat just nu men det är likadant med båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elelias:

har endast l4d2 & csgo installerat just nu men det är likadant med båda.

Vad har du gjort sen det slutade att fungera?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Vad har du gjort sen det slutade att fungera?

ingenting... min dator pajja så jag lämnade in den, så nu när ja fick tbx den så funkade det bara inte

Permalänk

@Elelias: Starta om datorn ? Kolla i Aktivitetshanteraren (ctrl+shift+esc) om processerna från steam körs? Validera lokala filer genom att högerklicka i steambiblioteket på ovan nämnda spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enfulfisk:

@Elelias: Starta om datorn ? Kolla i Aktivitetshanteraren (ctrl+shift+esc) om processerna från steam körs? Validera lokala filer genom att högerklicka i steambiblioteket på ovan nämnda spel?

upptäckte problemet igår så datorn har startats om.

csgo.exe32 samt steam.exe *32 har stängts ner flertal gånger.

validera lokala filer??

Permalänk

@Elelias: Steamsupportens guide har du här för att validera lokala filer. hoppas de hjälper

Permalänk
Medlem

Lättast kanske är att deleta lokala filer (avinstallera) och sedan ladda ner dem igen.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Lättast kanske är att deleta lokala filer (avinstallera) och sedan ladda ner dem igen.

testade faktist ominstallera csgo inatt men blev inge bättre de heller.. vet inte vad det kan vara :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elelias:

ingenting... min dator pajja så jag lämnade in den, så nu när ja fick tbx den så funkade det bara inte

Det där räknas som att du gjort något. Vi behöver veta mer för att kunna avgöra om det spelat nån roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Det där räknas som att du gjort något. Vi behöver veta mer för att kunna avgöra om det spelat nån roll.

lämnade in den då jag trodde nånting hade gått sönder men det ändå dom gjorde var att återställa BIOSen och städa ur den litegranna.

Permalänk
Medlem

Vad lagades när du lämnade in den? Har de bytt grafikkort behöver du installera om drivrutiner kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Vad lagades när du lämnade in den? Har de bytt grafikkort behöver du installera om drivrutiner kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

ingenting lagades/byttes som sagt, trodde jag kanske hade förstört grafikkortet då jag inte fick någon signal till skärmen efter att ja städat ur den