Galaxy S6 och Galaxy Edge Frågor

Permalänk
Medlem

Galaxy S6 och Galaxy Edge Frågor

Min fru kommer förnya sitt abb i september. Hon har fastnat för Edge men funderar ändå på att ta vanliga Galaxy 6

Våran fundering hur funkar mobilerna? Är ni nöjda ni som har S6 eller Edge?

Vet ej om det är värt att betala så mycket extra bara för välvda displayen på Edge fast det är nästan identiskt samma saker i båda mobilerna

Hon vill ha fortsätta med Samsung. Inget annat märke. Så förslag på andra märken behövs inte tas upp i denna tråden Tack!

Permalänk
Medlem

Jag valde också mellan dessa två men bestämde mig för den vanliga till slut. Den välvda skärmen ser cool ut men det verkar egentligen vara det enda. När man tittar på filmer så blir bilden förvrängd och otrevlig att se på. I övrigt kan jag säga att S6an är den bästa mobil jag nånsin haft. Jag är supernöjd. Det enda negativa jag kan säga är placeringen av powerknappen på sidan istället för ovanpå. Det gör att den ibland trycks in när man har den i fickan och sen ringer upp folk.

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem

Har själv en S6 Edge, skulle dock inte säga att det är värt den extra slanten.
Nu valde jag den enbart pågrund av att fader min bjöd på det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

@Bazisten:

Supernöjd med min Edge. Kör den i både i jobbet och privat och tycker att den är riktigt bra.
Att bilden skulle bli förvrängd dementerar jag helt.
Gillar PeopleEdge funktionen skarpt vilket jag använder konstant nu, när man vant sig.

Sen om den är värd den extra kostnaden mot de vanliga 6:an är något du själv får ta ställning till.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats76:

Jag valde också mellan dessa två men bestämde mig för den vanliga till slut. Den välvda skärmen ser cool ut men det verkar egentligen vara det enda. När man tittar på filmer så blir bilden förvrängd och otrevlig att se på. I övrigt kan jag säga att S6an är den bästa mobil jag nånsin haft. Jag är supernöjd. Det enda negativa jag kan säga är placeringen av powerknappen på sidan istället för ovanpå. Det gör att den ibland trycks in när man har den i fickan och sen ringer upp folk.

Måste hålla med herren här ovan. Jag tog också samma beslut och valde s6 istället för edge. Är extremt nöjd med telefonen. Desto mer jag läste om edgen och den böjda kanten desto mer ville jag välja icke edge. Kul grej men mest ivägen är den uppfattning jag har fått genom att läsa omdömen.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Blir en Vanlig S6 för Frun som det ser ut som nu

Permalänk

Har inte någon av dessa personligen, enda anledningen jag skulle skaffa Edge är den gröna färgen

Metallicgrön är så snygg , dock inte kul när det blir repigt:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Tyckte själv inte att Edge var värd de extra slantarna så jag tog den vanliga och är grymt nöjd. Det var längesedan jag var så nöjd med den telefon som nu.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9