Tactical Assault Commander 4 tar mus och tangentbord till Playstation 4

Permalänk
Skrivet av tPelleplut:

Vill man spela shooters med kbd/mus köp en pc.

Det argumentet faller på att det finns för många exklusiva titlar till ps4/X1 som man hade velat köra med mus och tangentbord.

Hårdvarumässigt så är pc överlägset, när det kommer till exklusiva AAA så är det betydligt värre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av htbtoma:

tycker det är samma sak som att folk har olika kraftfulla datorer och där är det ingen som anmärker på detta, tex om kommer du på din 30kk rigg och möter nån stackars ryss i CS:GO som sitter på en laptop med Intel HD 3000 grafik så kommer du att ha fördel.

har man råd och är villigt att betala för bättre grejer för att få en "edge" så varför inte ?

Och jag som trodde många spelade online med grafiken nerställd för att kunna spela bättre. Testade detta i Dirt 3 och när allt lull-lull var borta körde jag som en gud. Men inte lika njutfullt att spela med grafiken på lägsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Sony kommer säkerligen att banna den om den ersätter en handkontroll.

Tror knappast de bannar en produkt som de själva godkänt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

@JeagerMeisterSWE: Står ju att Sony har godkännt den.. Varför skulle de banna den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Kanske har man ändå inte missat nått!
Kanske har man flera konsoler

Kanske har andra missat hela grejen att TV-spel kan avnjutas i en soffa på en stor skärm och en datorskärm.

Det ena utesluter inte det andra, man kan om man vill köra både alternativen.

Ptja har man bara en skön datorstol så kan man njuta lika bra framför en datorskärm på 27".

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Kanske har man ändå inte missat nått!
Kanske har man flera konsoler

Kanske har andra missat hela grejen att TV-spel kan avnjutas i en soffa på en stor skärm och en datorskärm.

Det ena utesluter inte det andra, man kan om man vill köra både alternativen.

Skrivet av Toivo83:

endel har inte möjlighet att ha en tv på sitt rum alt sitta i vardagsrummet.
t.ex har kunde sällan spela i vardagsrummet då frugan satt och kollade på sina serier/tv-program osv.

antar jag missade poängen med konsol då

Visst förstår jag att man inte har möjlighet eller väljer att göra på ett annat sätt, jag sa bara vad jag tyckte tv-spel är för mig, det är ju ingen universell åsikt som står över någon annan

Poängen är väl att man har kul när man spelar Det kan man ju ha oavsett, men förtar känslan med tv-spel för min egen del om det inte är TV och soffa som gäller

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Om ni vill ha mus och tbord till er ps4/xbox så rekommenderar jag Titan one Köpte själv med polarn då jag hade för dålig dator i ett tidigare skede för att lira bf4 på min XBONE. Är ju rätt så löjligt enkelt att äga folk med aim assist och mus :DD

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av trickysaer:

Känns som man behöver ytterligare inköp av någon sån där bordet-i-soffanlösning.

Och vid det laget bör väl argumentet "KONSOL ÄR BILLIGT, PC ÄR DYRT!!!!!!!" vara tämligen döende?

Skrivet av Zotamedu:

Få saker är så enkelt att skala som grafik när det kommer till spelprestanda. Generellt kan man bara dumpa upplösning, inställningar och så vidare tills man når spelbar FPS så länge man sitter på något mer kraftfullt än en brödrost. Inte ovanligt att riktigt seriösa spelare skruvar ner inställningarna ändå för att bli av med störande effekter som ändå inte tillför något. Senaste FPS jag körde seriöst så var det snarare bråk om att de som stängde av massa effekter fuskade för att de fick vissa fördelar. Risken finns att Ryssen lider mer av kass ping än kass grafik.

Försökte nyss spela CS:GO deathmatch på min laptop med Core i7‑3517U (tvåkärnig med HT) och GT 620M (omdöpt 525M). Det var i princip ospelbart trots 1280x720 (vilket gjorde att man knappt kunde se något) och allt på lägsta. Plågsamt hackigt "trots" framerate mellan 50 och 70 fps (vilket många ju hävdar är fullt tillräckligt) och ett input lag som inte var av denna värld.

Jämför man det med min stationära rigg, där jag kör 2560x1440 @ 144 Hz med konstant 300 fps med allt på max går det knappt att säga att det är samma spel, trots att sådana setups kan ställas mot varandra. Så det är en sanning med modifikation att det skulle vara enkelt att sänka inställningarna för att jämna ut spelarnas förutsättningar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

Venom-X, Keymander, Xim4, Titan One, Cronusmax, Eagle Eye, FragFx, etc? Varför en till??

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Alling:

Och vid det laget bör väl argumentet "KONSOL ÄR BILLIGT, PC ÄR DYRT!!!!!!!" vara tämligen döende?

Försökte nyss spela CS:GO deathmatch på min laptop med Core i7‑3517U (tvåkärnig med HT) och GT 620M (omdöpt 525M). Det var i princip ospelbart trots 1280x720 (vilket gjorde att man knappt kunde se något) och allt på lägsta. Plågsamt hackigt "trots" framerate mellan 50 och 70 fps (vilket många ju hävdar är fullt tillräckligt) och ett input lag som inte var av denna värld.

Jämför man det med min stationära rigg, där jag kör 2560x1440 @ 144 Hz med konstant 300 fps med allt på max går det knappt att säga att det är samma spel, trots att sådana setups kan ställas mot varandra. Så det är en sanning med modifikation att det skulle vara enkelt att sänka inställningarna för att jämna ut spelarnas förutsättningar.

Jag spelar inte CS men har man inte råd men en dator som klarar CS:GO så finns det väl fortfarande ett community som kör 1.6 och Source som rimligtvis borde flyta på en modern brödrost. Systemkraven för CS är ju 500 MHz CPU och 16 MB grafikkort, 96 MB RAM, Windows XP och internet. Enligt Steams hemsida är det för tillfället 16 570 som spelar CS just nu. Source ligger bara på strax under 10 000.

Ser fortfarande inte riktigt vad jämförelsen har för relevans dock.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Sony kommer säkerligen att banna den om den ersätter en handkontroll.

Citat:

Nu presenterar Hori ett paket med mus och tangentbord för spelkonsolen Playstation 4, som dessutom ser ut att vara först med Sonys officiella godkännande.

Missade du att läsa artikeln eller?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liquisole:

Om ni vill ha mus och tbord till er ps4/xbox så rekommenderar jag Titan one Köpte själv med polarn då jag hade för dålig dator i ett tidigare skede för att lira bf4 på min XBONE. Är ju rätt så löjligt enkelt att äga folk med aim assist och mus :DD

Hur kul kan det vara? som att spela med aimbot.. aldrig förstått mig på det där, imo mycket roligare att faktiskt vara duktig på någonting..

Hur som helst obalanserat och orättvist för de som fortfarande spelar med handkontroll nu mera då, i FPS spel alltså. Ännu ett tillehör som konsolerna behöver. Blir dyrare och dyrare det där.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför man skulle vilja spendera tid och pengar på en consoll.

Permalänk
Medlem

"ingenting ger lika hög precision som den klassiska PC-uppsättningen."

I FPS kanske skulle tilläggas. Prova spela fightingspel med en mus. Eller bilspel eller sportspel. "ingenting ger lika hög precision", lycka till.

Skrivet av 2000+:

Borde inte vara tillåtet online, alt. att det är en stor mus & tangentbordsikon bredvid varje spelare som har.

Det funkade i Dust514.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Nu kan man få mus&tbord till sin uråldrade kompakta överprisade pc, trevligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Tycker inte det är ok i multiplayer sammanhang..

Så du menar att hela MP upplevelsen i konsollernas värld ska baseras på gimpning för att det ska bli kul och jämt?
låter väldigt framåt och innovativt

Permalänk

Äntligeeen!

..då kanske tom jag kan börja spela FPS på konsolen.

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem

Weird. Men samtidigt så lär det knappast tillåtas i MLG-evenemang osv så i värsta fall så resulterar det i några ragequits vid casual multiplayer.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av rektor:

Dumt att PC och PlayStation 4 inte är kompatibla.
Man bör mana kunna plugga in vilken PlayStation kontroller som helst i PCn och vips så funkar det, samma sak när man kopplar in en PC kontroller till PlayStation.

Faktiskt så börjar mer och mer spel få native stöd för PS4 dosan på PC dock är vi inte riktigt där än så jag kör med tredjeparts program för att få det att funka på äldre spel samt bättre stöd för nyare.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Få saker är så enkelt att skala som grafik när det kommer till spelprestanda. Generellt kan man bara dumpa upplösning, inställningar och så vidare tills man når spelbar FPS så länge man sitter på något mer kraftfullt än en brödrost. Inte ovanligt att riktigt seriösa spelare skruvar ner inställningarna ändå för att bli av med störande effekter som ändå inte tillför något. Senaste FPS jag körde seriöst så var det snarare bråk om att de som stängde av massa effekter fuskade för att de fick vissa fördelar. Risken finns att Ryssen lider mer av kass ping än kass grafik.

Skillnaden i inmatningsmetoder är däremot väldigt svårt att balansera mot eftersom spelet måste designas runt antingen mus/tangentbord eller handkontroll. Hela konceptet med Aim Down Sight infördes för att kompensera för att det inte går att sikta effektivt med en handkontroll så det var ett naturligt sätt att få in en möjlighet att finjustera siktet. Sen hakade man på något om realism i efterhand. Det är också enorm skillnad i hur snabbt man kan röra sig vilket i sin tur påverkar hur man designar hitbox och auto aim.

Ska bli intressant att se hur Sony löser det där.

Dock kommer det alltid finnas personer med grova övertag hur man än ser på saken. Spel som har dålig matchmaking så kommer erfarna spelare krossa alla under dem, köra flygspel med Joystick så har man grova övertag beroende på spel, Oculus ger grova övertag då man kan "titta dit man vill sikta". I Gran Turismo så har de med en ordentlig ratt ett otroligt övertag. De med sämre internet kommer ha grova problem på annat håll. Att just enbart mus och tangentbord för endast konsol ska vara ett undantag är rätt befängt då resten av alla grejer inte är det oavsett vilket övertag spelare får.

Permalänk

Själv hoppas jag fler spelare på konsol blir mer kritiska på framerates om de börjar lira med mus och tangentbord. Är så satans trött att sitta på forum och bli attackerad av alla när man föreslår att de kanske ska ha 60fps+ som val på online spel. Det riktigt roliga är anledningen som de kastar ur sig "Spelet är bättre med 30fps, man spelar bättre med 30fps oavsett vad det gäller". Även utvecklarna i bolaget säger samma sak vilket jag tycker de borde skämmas över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

Tror knappast de bannar en produkt som de själva godkänt.

Skickades från m.sweclockers.com

Den här är uppföljaren till Tactical Assault Commander 3 till Playstation 3, och Super Robot Wars till Playstation 1 och 2.
Om Sony inte gillade detta så skulle de ha stängt ner Hori för länge sedan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Hur fan kan man lansera ett tangentbord till PS4 utan att sätta dit ett fucking mellanslag? Hahah var astaggad på den här men insåg precis hur knasigt designad den är. Blir nog en sån där Chronomax istället och köra med vanliga tangentbordet/musen.

Permalänk
Medlem

Nån som köpt och testat denna pryl här och kan ge lite input om den?