Permalänk
Medlem

Vilken mus?

Tjena, ska köpa ny mus pga att min förra gick sönder och eftersom jag nu ska renovera burken vill jag inte sitta med den skitmus jag har som reserv just för tillfället. Min förra mus var en logitech g500 som jag tyckte om extremt mycket, passformen var perfekt och alla knappar var välplacerade. Jag har kollat runt och till min besvikelse upptäckt att den inte säljs längre.

Har funderat på Intellimouse 3.0 från Microsoft för även den passar min hand bra, men jag är lite orolig för att den ska vara för lätt. Jag spelar mycket fps där jag gillar en lite tyngre mus med högre precision. Budget är egentligen irrelevant men ju billigare desto trevligare.

VILKEN MUS SKA JAG KÖPA????

// Lagen

Permalänk
Medlem

Vill du ha många "knappar" på den elr, Annars tycker jag att du ska åka till ett elektronik varuhus såsom t.ex. Elgiganten elr Media Markt där dom brukar ha några möss som man kan känna på. Bra för att känna vad som känns rätt

Permalänk
Medlem

Trust har bra möss liknande Logitech:s om man vill komma billigt undan annars skulle jag köpa en Logitech mus igen.
Så får jag väl tillägga att Trust är ett skitmärke men fick en sådan mus av en kompis som present sen min förra gått sönder och tycker faktiskt den är kanon.
Denna modellen: http://www.trust.com/en/product/17178-maxtrack-mouse-black-gr...
Om inte annat om du var nöjd med din Logitech varför inte köpa en igen?

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

Asus ROG Gladius har en bra balans när det gäller vikten och är i övrigt en bra mus.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Läsning är läsning

Skrivet av TobaWan:

Om inte annat om du var nöjd med din Logitech varför inte köpa en igen?

:

Skrivet av TheLaw:

Jag har kollat runt och till min besvikelse upptäckt att den inte säljs längre.

// Lagen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Skäggig legend

Extremt jobbigt för andra att välja en ny mus åt dig.

Jag älskade min Steelseries Ikari men bytta till QPAD 5K och dog nästan över hur skön den var i handen, men sensorn ballade ur på !3! ex. Bytte då till Rival och den sensorn är gudomlig men ligger inte lika bra i handen till en början, nu idag är jag frälst

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Sitter i lite samma situation som ts. Har G500 till min stationära dator och letar efter en liknande mus till min laptop, någon som har tips? Ska inte användas till spel så "gamingfunktioner" behövs inte, dock vill jag ha samma form som G500 eller MX518 och helst vara välbyggd till ett bra pris.

Permalänk
Medlem

Testat G502? Går att justera vikten på den med medföljande vikter.

Permalänk
Medlem

Steelseries Sensei är väldig lik intelimouse till formen

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Skrivet av Lechery:

Testat G502? Går att justera vikten på den med medföljande vikter.

Ju det vet jag, men även utan vikterna är musen riktigt tung. Musen är i övrigt sjukt bra, men det är dock vikten som gör att jag väljer bort den.
Beror på hur man spelar. Jag gillar att lyfta musen när jag spelar och då får man snabbt ont i armen. Drar man mest musen på musmattan skulle jag definitivt rekommendera den.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Extremt jobbigt för andra att välja en ny mus åt dig.

/thread

Det är bara att gå på butiken och testa, den som känns bäst i handen vinner, lyssna inte vad folk säger för allt sånt är 100% personligt.

Visa signatur

MSI Z87-S02 | i5 4670k | Asus GTX 780 DCII SLI | Adata 1600 8 GB | Samsung Evo 250GB | WD Black 3TB | FD Newton R3 1000 Platinum | Asus Xonar DGX | CM HAF 912 Plus | Acer XB270H | Corsair K70 Red | Mionix Naos 7000 | Sennheiser G4me Zero | Logitech Z623
Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Asus ROG Gladius har en bra balans när det gäller vikten och är i övrigt en bra mus.

Håller med.
Gick från min älskade MX518 till just gladius och är väldigt nöjd.