Förslag på telefon för runt 2500-3000 kr

Permalänk
Medlem

Förslag på telefon för runt 2500-3000 kr

Hej,

Är på jakt efter en ny telefon och jag hade tänkt mig lägga runt 2500-3000 kr. Det är dock svårt att hitta något säkert val? Många av Sony lurarna har tunt glas på fram och baksida vilket resulterar i sprickor. Samsung har ett par men det ser på något vis dated ut? Hade jag kunnat sträcka mig till 3500 kr så hade troligen LG G3 var ett bra val men jag är inte riktigt där. Nexus 5 hade kunnat vara intressant men säljs inte i butik längre i Sverige vad jag kan se?

Tittade på Samsung Galaxy A5 men man verkar få betala merän vad det smakar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Har du funderat på Nokia lurar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Denna har jag haft i ca 2 månader nu och är riktigt nöjd, ingen premium men för dom pengarna är jag jättenöjd.

https://www.netonnet.se/art/telefongps/mobiltelefon/huawei/hu...

Visa signatur

Min: Ryzen 7 3700x, Asus prime B350 Plus, Gskill Ripjaws V 4x8 Gb 3200Mhz@cl14 , Samsung 960 EVO 500Gb + OCZ 512 Gb SSD , MSI Optix MAG27CQ + 24" Benq G2420HDBL , RX5700 8GB , FD R5

Permalänk
Medlem

1+1. Har bara hört nöjda personer som har den telefonen. En mindre telefon som är skitbra är Z3 compact, som ibland går på kampanj för 3000kr. Det var vad jag gav för den. Spricker den på grund utav spänningar så går det på garantin, dock aldrig något jag har haft problem med även om jag tappat den ett par gånger. Det är förövrigt inte så svårt att byta delar i den med en varmluftspistol. Mycket pilligare med de iPhones jag har haft isär.

Permalänk
Medlem

Nexus 5 är väl fortfarande rätt så prisvärd?

Permalänk
Medlem

Sjukt bra deal http://webbutik.comviq.se/galaxy-s6-32gb.html?s=1029

Och om du har studentrabatt så får du ännu bättre pris via Mecenat.se

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Sträckte mig till 3500 och köpte en LG G3, känns som ett ganska säkert kort.

Skrivet av hanjou:

Har du funderat på Nokia lurar?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja först men så är det Windows Phone som känns ganska utdött tyvärr.

Skrivet av Peddan:

Denna har jag haft i ca 2 månader nu och är riktigt nöjd, ingen premium men för dom pengarna är jag jättenöjd.

https://www.netonnet.se/art/telefongps/mobiltelefon/huawei/hu...

Tycker 3000 kr för ett "billigt" märke är lite väl dyrt, dessutom vill jag denna gången vara säker på att telefonen håller över 1 år och det känns inte fullt så säkert med ett val som detta. Ser dock att den fått bra betyg på prisjakt av iallafall 12 st.

Skrivet av Motherofgod:

1+1. Har bara hört nöjda personer som har den telefonen. En mindre telefon som är skitbra är Z3 compact, som ibland går på kampanj för 3000kr. Det var vad jag gav för den. Spricker den på grund utav spänningar så går det på garantin, dock aldrig något jag har haft problem med även om jag tappat den ett par gånger. Det är förövrigt inte så svårt att byta delar i den med en varmluftspistol. Mycket pilligare med de iPhones jag har haft isär.

Ja 1+1 är inte dum men strular något så är det inte kul tyvärr. Tittade på Z3 compact sen tidigare och den verkar vara bra men lite väl liten och det där klasgrejen kan jag inte komma runt. Garantin är i vissa fall bara 1 år så efter 2 år får man kanske räkna med att man har ett sprucket glas som man får leva med.

Skrivet av fiskebulle:

Nexus 5 är väl fortfarande rätt så prisvärd?

Ja det var vad jag tänkte med, den släpptes 2013 förvisso men bör ligga bra till. Det verkar dock inte vara så lätt att köpa den i butik längre.

Skrivet av jonte6950:

Sjukt bra deal http://webbutik.comviq.se/galaxy-s6-32gb.html?s=1029

Och om du har studentrabatt så får du ännu bättre pris via Mecenat.se

Det ser dock ut att vara med abb vilket inte är ett alternativ.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Galaxy mobilerna har väl sänkts en hel del efter s6an släpptes?

Permalänk
Medlem

Asus Zenfone 2, du kan få varianten med 32gb rom och 4gb ram för runt 3000kr med tull osv. via eBay.

Visa signatur

Vila i frid älskade Pappa, inget blir detsamma utan dig.
1950-11-11 - 2013-02-14

Ryzen 3900x:32gb DDR4:Palit 2080 Gaming Pro:Intel 600p 512gb:OCZ Trion 150 1tb

Permalänk

Oneplus one eller Oneplus two är enligt min åsikt "budget" telefonernas svar på konkurrenterna Samsung, Apple.
Har ej själv en sådan.

Problemet med dessa är att man behöver en "invite" av någon.
Men t.ex. på Black Friday så behövde man inte någon invite av dem.

Kolla på youtube så kan du hitta lite mer kul om oneplussarna!

https://oneplus.net/se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Sträckte mig till 3500 och köpte en LG G3, känns som ett ganska säkert kort.

Riktigt synd att du inte hann med media markts sommarrea på g3:an. Köpte min 32GB:are för 1990kr, vilket gjorde den ännu mer prisvärd. (Jag antar att deras rea är slut nu :/)
Tycker du gjorde ett bra val, är nöjd med min ;3
(Riktigt trevlig funktion med två appar öppna samtidigt på skärmen.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Sjukt bra deal http://webbutik.comviq.se/galaxy-s6-32gb.html?s=1029

Och om du har studentrabatt så får du ännu bättre pris via Mecenat.se

Kan man kombinera studentpriserna med det erbjudandet? Jag har inte fått mitt Mecenatkort än (börjar plugga nu i september), så jag kan inte komma åt beställningssidan.

Jag har ett abb från Vimla, där jag betalar 140 kr/mån för 60 samtal, 600 sms och 3GB data (studenter får 7GB data). Om jag sedan väljer att köpa Galaxy S6 32GB hos Elgiganten för 5490 kr, blir det faktiskt billigare jämfört med Comviq (utan studentpriserna) om man slår ut det på 24 månader.

Vimla & Elgiganten: (5490/24)+140=369 kr
Comviq (6GB data): 395 kr

Edit: Nvm, det står ju att det blir 345 kr med studentrabatt hos Comviq.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

En LG G3 går nog hitta för storleksordningen 3000:- idag. Riktigt prisvärt om du frågar mig, jag köpte en på lanseringsdagen och den håller riktigt bra än, så pass att jag kommer att skippa att köpa ny telefon i år då det är minimal uppgradering till årets flaggskepp och det inte går att motivera kostnaden.

EDIT: Såg nu att du redan köpt precis en sån :P. Läste inte tråden så noga. Hoppas du blir nöjd då!

Permalänk
Medlem

Moto X (2 gen) kostar 2990 på SIBA. Väldig clean och med pure Android L + lite Moto-appar. Enda nackdelen är en kamera som är rätt kass i mörker och inte världens största batteri, men man klarar sig lätt en hel dag om man inte spelar spel hela tiden.

Lägg 800 extra så får du full drulle också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Hej,

Är på jakt efter en ny telefon och jag hade tänkt mig lägga runt 2500-3000 kr. Det är dock svårt att hitta något säkert val? Många av Sony lurarna har tunt glas på fram och baksida vilket resulterar i sprickor. Samsung har ett par men det ser på något vis dated ut? Hade jag kunnat sträcka mig till 3500 kr så hade troligen LG G3 var ett bra val men jag är inte riktigt där. Nexus 5 hade kunnat vara intressant men säljs inte i butik längre i Sverige vad jag kan se?

Tittade på Samsung Galaxy A5 men man verkar få betala merän vad det smakar.

OnePlus One. Alla dagar i veckan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-- Get geekY or die trying --