Permalänk
Medlem

Köpråd surfplatta

Hej

Har tänkt att köpa en köpa en surfplatta som ska användas till att spela musik (spotify), surfa, och läsa tidningar (readly). Har ni några förslag på prisvärda surfplattor för max 3500kr? Den behöver inte ha 3g/4g för den kommer bara användas hemma.

Jag har tittat på:
Sony xperia tablet z2
Sony xperia tablet z3 compact
nexus 9
apple mini 2
apple air

viktiga egenskaper:
bra skärm
snabb

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag har inte så stor koll på surfplattor men om det är android som ska väljas så skulle inte jag klara av något annat än stock android. Så då återstår ju bara nexus 9 vilken inte var direkt jättesnabb och inte många som rekommendera den förrens senaste uppdateringen som tydligen skulle gjort den som den var tänkt.
Fördelar med den är ju stock android och således får man uppdateringar direkt och framförallt så får man dem, framåtriktade högtalare samt 4:3 ratio(som ipad) vilket kan vara att föredra vid surf och läsning, inte annars.

10.1 tycker jag är för stort för en surfplatta, vet om ett flertal som sålt/gett bort sin 10" och skaffat en 7-8" och tyckt livet leker. Så min rekommendation blir nexus 9.

En sista grej som spelar in lite är ju om du är applefrälst redan och har iphone, apple tv, 100 köpta appar på app store osv, då kanske en ipad mini vara ett bra val.

Permalänk
Medlem

Galaxy Tab Pro 8.4 kanske ? lagom stor och har nog bäst display du kan ha i en surfplatta..

Permalänk
Medlem

Tack för svaren lutar mot att det blir en nexus eller ipad.

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden^^

Tror ni man kan köra Elder scroll online på en Asus chi T300?

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Galaxy Tab Pro 8.4 kanske ? lagom stor och har nog bäst display du kan ha i en surfplatta..

^^this^^
Har den och står man ut med samsungs UI så är den grym.
Skärmen är helt enkelt fantastisk.
Men de finns ju även andra plattor med samma display, Dell Venue 8 7000 t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fgran:

Hej

Har tänkt att köpa en köpa en surfplatta som ska användas till att spela musik (spotify), surfa, och läsa tidningar (readly). Har ni några förslag på prisvärda surfplattor för max 3500kr? Den behöver inte ha 3g/4g för den kommer bara användas hemma.

Jag har tittat på:
Sony xperia tablet z2
Sony xperia tablet z3 compact
nexus 9
apple mini 2
apple air

viktiga egenskaper:
bra skärm
snabb

Tack på förhand

Jag har en iPad Air som jag använder typ till det du vill göra, och jag är väldigt nöjd med den. Som telefon har jag en Android och skulle inte vilja ha en iPhone men som surfplatta föredrar jag av någon anledning Apples platta.
Elgiganten har den med wi-fi och 16 GB för 2 690kr just nu som låter som ett skapligt pris för den, tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar
Jag var och köpte Ipad air på elgiganten i tisdags för det priset. Jag har inte hunnit använda den så mycket än, men jag är väldigt nöjd med den.

Skrivet av inze:

Jag har en iPad Air som jag använder typ till det du vill göra, och jag är väldigt nöjd med den. Som telefon har jag en Android och skulle inte vilja ha en iPhone men som surfplatta föredrar jag av någon anledning Apples platta.
Elgiganten har den med wi-fi och 16 GB för 2 690kr just nu som låter som ett skapligt pris för den, tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej.
Det här kanske är fel tråd men chansar.

Är på jakt efter en platta till mina ungar(vill helst inte lägga ut flera tusen på en platta till ungarna), ena 4 och andra snart 2 år.
Har en kurio platta nu som sjunger på sista versen som den äldsta haft i ett år.
Hittade en platta som heter Mytek på 7" med Android 4.4.
Är den nått att ha?

Har 8gig inbyggt minne + stöd för Microsd kort upp till 32gig.
Sökt tester på den men hittar ej.
Är det någon som har erfarenhet av denna platta?

MVH

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem