Permalänk
Medlem

Ser att Siba nu har den i lager, är det uppdaterade versionen eller vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Dra iväg ett mail och fråga Känns konstigt att plötsligt börja sälja den om asus kallat tillbaka skärmen om den inte är fixad

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

TFTcentral är färdiga.

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/asus_mg279q.htm

Stock i UK ska finnas very soon så förhoppningsvis gäller samma sak här också.

Permalänk
Medlem

Tror ni det kommer någon slags automatik när det gäller att sätta på och stänga av freesync? För jag vill verkligen inte gå igenom 3 steg och kanske några omstarter när jag går från freesync gta5 till 144hz tf2. Bokstavligen det enda som hindrar mig från att köpa skärmen.

Permalänk
Medlem

Bra tråd!

Dum fråga kanske, men gör Freesync någon skillnad öht om man har nivida gpu's? Jag har spanat ett tag på acer xb270hu som har g-sync men det kostar bra mycket mer och föredrar Asus i de flesta sammanhang så blev nyfiken på denna. (Kortet jag kommer köpa är ett 980)

Permalänk
Skrivet av andrey:

Tror ni det kommer någon slags automatik när det gäller att sätta på och stänga av freesync? För jag vill verkligen inte gå igenom 3 steg och kanske några omstarter när jag går från freesync gta5 till 144hz tf2. Bokstavligen det enda som hindrar mig från att köpa skärmen.

Tyvärr inte.

Skrivet av Rowikk:

Bra tråd!

Dum fråga kanske, men gör Freesync någon skillnad öht om man har nivida gpu's? Jag har spanat ett tag på acer xb270hu som har g-sync men det kostar bra mycket mer och föredrar Asus i de flesta sammanhang så blev nyfiken på denna. (Kortet jag kommer köpa är ett 980)

Du kommer kunna köra 144Hz, men så länge Nvidia och AMD kör var sin standard där ena är helt låst så kan man inte välja skärm fritt tyvärr.

Så du kommer inte kunna köra free-sync tyvärr (om inte Nvidia får för sig att börja använda det).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rowikk:

Bra tråd!

Dum fråga kanske, men gör Freesync någon skillnad öht om man har nivida gpu's? Jag har spanat ett tag på acer xb270hu som har g-sync men det kostar bra mycket mer och föredrar Asus i de flesta sammanhang så blev nyfiken på denna. (Kortet jag kommer köpa är ett 980)

gör ingen skillnad som han innan sa, men jag saknar inte g-sync förutom i diablo 3, så om du vill ha en bra 1440p 144hz ips skärm så kör på

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Köpte en MG279Q idag men kan inte välja 144 hz alls, har provat flera olika grafikkort men det är alltid max 120 hz. när datorn bootar är det 144 hz men då är skärmen helt röd tills windows laddas. har något haft detta fel?

Visa signatur

TO FAST

Permalänk

Jag sitter på ett 7970 och kommer således inte kunna utnyttja Freesync, är det fortfarande värt att köpa denna skärm?

Hur stor skillnad är det mellan Freesync@90Hz och 144Hz(utan freesync)?

Bör jag lägga pengarna på ett nytt grafikkort istället?

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köpa denna men valde helt ärligt att skippa och köpa en XL2730Z istället pga att ASUS inte hade något stöd för strobing. Kort sagt beror det väl på vilka spel du spelar.

Ett 7970 kommer du få svårt att driva spel i 1440p på däremot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av floppe123:

Jag sitter på ett 7970 och kommer således inte kunna utnyttja Freesync, är det fortfarande värt att köpa denna skärm?

Hur stor skillnad är det mellan Freesync@90Hz och 144Hz(utan freesync)?

Bör jag lägga pengarna på ett nytt grafikkort istället?

Köp inte skärmen om du har det grafikkortet, funkade inte alls för mig med ett Gigabyte 7970. Skärmen blinkade hejvilt o det blev displayport failure etc. Det funkade bättre med ett 290X men köpte skärmen när det var ett produktfel så skickade tillbaka den

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Jag har fått hem min skärm och är riktigt nöjd, men det verkar låst på 60hz och hittar inget ställe att ändra det. Någon som har nån idé vad det kan bero på ?

Permalänk

Använder du DP kabeln?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk

Någon som har denna skärm och kan svara på om er dator startar om skärmen står på standby läget med Freesync funktionen aktiverat?

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem

Fick hem min skärm idag och blir att skicka tillbaka, någonlunda störande IPS glow i högra nedre hörnet samt 9 döda/frusna pixlar, två kan vara även damm under yttersta lagret.

Kul, kul.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Fick hem min skärm idag och blir att skicka tillbaka, någonlunda störande IPS glow i högra nedre hörnet samt 9 döda/frusna pixlar, två kan vara även damm under yttersta lagret.

Kul, kul.

Fick hem min idag, inga döda pixlar men har backlight/glow i samma hörna (bara märks med en svart sida).

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Fick hem min skärm idag och blir att skicka tillbaka, någonlunda störande IPS glow i högra nedre hörnet samt 9 döda/frusna pixlar, två kan vara även damm under yttersta lagret.

Kul, kul.

Skrivet av jelly_soul:

Fick hem min idag, inga döda pixlar men har backlight/glow i samma hörna (bara märks med en svart sida).

Då är det inte bara min skärm då. Har exakt samma problem, nedre högra hörnet.
Skickar tillbaka den vilket känns väldigt synd då jag är nöjde med den i övrigt.
Blir inte kul att gå tillbaka till min gamla 22"
Vilken skärm ska man köpa istället? Inte mycket alternativ som motsvarar denna skärmen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectronicD:

Då är det inte bara min skärm då. Har exakt samma problem, nedre högra hörnet.
Skickar tillbaka den vilket känns väldigt synd då jag är nöjde med den i övrigt.
Blir inte kul att gå tillbaka till min gamla 22"
Vilken skärm ska man köpa istället? Inte mycket alternativ som motsvarar denna skärmen...

BLB verkar försvinna, till viss del, efter någon veckas användande. Eizos kommande fs2735 kanske verkar intressant? Har i princip samma specifikationer, dock är freesync-intervallet ännu okänt

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Nån som vet vilken pixelgaranti som gäller för denna skärmen i Sverige? Jag har försökt hitta om den stöds av zero bright pixel alls? Jag såg en antydan om att det för denna skärmen gäller 30 dagar, men ASUS sida är tyvärr inte alls explicit när det gäller garanti för specifika skämmodeller.

Jag är sugen på skärmen, men jag vill inte lägga 6000+ om jag måste godta pixelfel från start... Kan man använda distansköpslagen för att skicka tillbaka även om man har testat den?

Permalänk

Fast man läst om alla problem så klickade jag ändå hem en igårkväll. Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas jag inte får ett skitexemplar.

/baguette_2

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Medlem

@baguette_2: Samma här. Grymt störigt att man inte kan räkna med ett fullt fungerande exemplar som med alla andra datordelar. Men vi får väl hoppas på lite tur...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av baguette_2:

Fast man läst om alla problem så klickade jag ändå hem en igårkväll. Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas jag inte får ett skitexemplar.

/baguette_2

Problem finns det samtidigt alltid. Själv var först den tredje Dell U2713HM-skärmen den som faktiskt fungerade. Och då får väl ändå Dell anses vara ett företag som normalt sett har och kan leverera fungerande skärmar med.

Samtidigt sjukt störande när det inträffar såklart. Och i dagsläget finns det ändå inte så mycket alternativ till Asus skärm heller. Personligen hade jag inväntat Eizos innan köp, såvida jag nu inte suttit på något riktigt bedrövligt i dagsläget.

Permalänk

@SweDragon @anon5930: Hämtade precis skärmen, tror jag har haft årets jävla röta då jag har inga döda pixlar, inget damm och väldigt lite BLB jämfört med det jag sett på div forum. Jag är nöjd som fa-an, även glad att jag slipper lämna tbx fanskapet då jag var helt inställd på att jag kommer få ett skitexemplar.

/baguette_2

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av baguette_2:

@anders190: Hämtade precis skärmen, tror jag har haft årets jävla röta då jag har inga döda pixlar, inget damm och väldigt lite BLB jämfört med det jag sett på div forum. Jag är nöjd som fa-an, även glad att jag slipper lämna tbx fanskapet då jag var helt inställd på att jag kommer få ett skitexemplar.

/baguette_2

Härligt!
Hoppas den bara fungerar bra då. Bra skärmar har ju en förmåga att fungera riktigt länge också, är det fel så märks det ganska fort enligt min erfarenhet iallafall.

Hoppas du trivs med skärmen också.

Permalänk
Medlem

Hämtade också ut min skärm idag. Precis som @baguette_2 Så måste jag haft "tur" Inga döda pixlar, och ingen blb vad jag kan se!

Köpte först MG278Q, men betraktningsvinklarna var för dåliga, samt att jag tyckte färgerna såg vattniga ut jämfört med min gamla ips.

Permalänk
Medlem

@baguette_2: Kul! Då har jag lite mer förhoppningar att min ska vara bra också

Permalänk
Medlem

Som någon annan nämnde tidigare, har även jag problem med att inte kunna välja 144Hz med denna skärm.

Någon som vet om detta är relaterat till skärmen eller grafikkortet/mjukvara? Har ett gtx 680, uppdaterade till senaste drivrutinerna utan resultat. Custom settings fungerar ej heller, den påstår att den lyckas med 2560x1440@144Hz, men skärmen säger 120Hz, och inställningen dyker inte upp när man trycker "save".

Permalänk
Medlem

@DevilsDad:
Prova med en annan DP-kabel, om du har en liggandes!

Permalänk
Medlem

@jmeistr:

Provade med en DP-DP jag hade liggandes istället för medfäljande miniDP-DP. Ingen skillnad tyvärr. =/

Permalänk
Medlem