Avinstallera och sälja Diablo III

Permalänk
Medlem

Avinstallera och sälja Diablo III

Spelar inte Diablo III längre och känner att inte behöver göra det igen.

Jag vill sälja spelet, har originalet och reaper of souls. Vad krävs det av mig för att kunna sälja spelet vidare? Antar att jag måste avregistrera koden i min battlenet profil. Vad kan spelet vara värt vid försäljning?

Permalänk
Medlem

Går inte avregistrera, koderna är låst till ditt konto och du får heller inte sälja kontot då de kan/får/kommer låsa kontot.

Permalänk
Medlem

Tror inte det går att avregistrera spelet, dessutom koden du fick med spelet går nog bara att använda en gång
Men som sagt jag är inte säker du får testa

Permalänk
Medlem

Oj trodde man kunde sälja de vidare. Ska kolla med Battlenet supporten.

Permalänk
Medlem

@Styler:
Det är ingen ide att du kollar med Battlenets support. Om du ens närmar dem med en sådan fråga kan få ditt konto bannat. "med uppsåt till försäljning" eller något liknande kommer de att ange.
Enligt Blizzards regler och villkor så får du inte sälja vidare ditt battlenet konto, utan det är personligt.
Om du har använt koden så går det ej att sälja/ge bort den till någon då den är förbrukad. Så tyvärr så får du sitta fast med spelet själv

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

@Styler:
Det är ingen ide att du kollar med Battlenets support. Om du ens närmar dem med en sådan fråga kan få ditt konto bannat. "med uppsåt till försäljning" eller något liknande kommer de att ange.
Enligt Blizzards regler och villkor så får du inte sälja vidare ditt battlenet konto, utan det är personligt.
Om du har använt koden så går det ej att sälja/ge bort den till någon då den är förbrukad. Så tyvärr så får du sitta fast med spelet själv

Okej är själv inte insatt i Battlenet för övrigt. Låter som att jag och spelet får åldras tillsammans. Förr i tiden kunde man väl sälja spelet vidare i sin helhet med kod och installationsmedium (CD-skiva) ?

Tack för era svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Styler:

Okej är själv inte insatt i Battlenet för övrigt. Låter som att jag och spelet får åldras tillsammans. Förr i tiden kunde man väl sälja spelet vidare i sin helhet med kod och installationsmedium (CD-skiva) ?

Tack för era svar.

Gick förr med vissa spel, vet jag köpte Most Wanted som hade varit aktiverat på annan dator innan. Nu för tiden så anger man inte nyckeln vid installation, man lägger oftast bara till nyckeln på sitt konto sen är den nyckeln låst till ditt konto för evigt.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Gick förr med vissa spel, vet jag köpte Most Wanted som hade varit aktiverat på annan dator innan. Nu för tiden så anger man inte nyckeln vid installation, man lägger oftast bara till nyckeln på sitt konto sen är den nyckeln låst till ditt konto för evigt.

precis som han säger tiden med "offline spelande" där ända anledninge till koden var att låsa upp materialet på skivan eller kolla att man har en laglig kopia för att spela online är förbi.

generellt sett alla spel som kräver att man har ett login för att spela är låsta till dig eller ditt konto. Det inkluderar även sk "launchers" typ som steam eller Battle.net osv.

dagens spel är i princip beroende av att man har uppkoppling för att spela då det är ett lätt sätt för speltillverkaren att förhindra piratkopiering till en viss del om de måste ansluta till deras servrar för att spela spelet.

och anledningen till att de inte godtar sk konto överlåtning är för att det i princip dödar begagnat marknaden och de istället får sälja ett nytt spel till istället.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows