Söker kina platta eller annat billigt

Permalänk

Söker kina platta eller annat billigt

Hejsan, ska börja studera nu vid månadsskiftet och kommer ha några e böcker och har kommit fram till att det blir mycket enklare med en surfplatta istället för att ta fram den bärbara eller läsa på mobilen. Men jag har inte så hög budget.

Jag har kollat på Kina plattor som skulle kunna fungera. Så har någon tips på en Kina platta eller annan billig för detta ändamålet och för max 1000:- så skriv

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem

Ska själv plugga nu och har en Cube i7 påväg som verkar väldigt lovande, men den ska jag ha som huvuddator också

Men en kinaplatta som du bara ska läsa på så skulle jag säga Chuwi HI8 alla dagar i veckan, väldigt bra skärm, prestanda så det räcker för det du ska göra. Och under en tusenlapp med frakt

http://www.banggood.com/Chuwi-HI8-Intel-Z3736F-Quad-Core-8-In...
Bra sida med bra leveransmetoder, ta den för 100 kr så kommer du ha den i handen strax efter att skolan börjat

Permalänk
Skrivet av Kabeltv:

Ska själv plugga nu och har en Cube i7 påväg som verkar väldigt lovande, men den ska jag ha som huvuddator också

Men en kinaplatta som du bara ska läsa på så skulle jag säga Chuwi HI8 alla dagar i veckan, väldigt bra skärm, prestanda så det räcker för det du ska göra. Och under en tusenlapp med frakt

http://www.banggood.com/Chuwi-HI8-Intel-Z3736F-Quad-Core-8-In...
Bra sida med bra leveransmetoder, ta den för 100 kr så kommer du ha den i handen strax efter att skolan börjat

Vet du något om batteritiden och någon har som vet hur lång tid det tar att få något från geekbuying? Och frrwsten fick du betala tull?

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Vet du något om batteritiden och någon har som vet hur lång tid det tar att få något från geekbuying? Och frrwsten fick du betala tull?

http://techtablets.com/ Tror dert finns en recension på denna sidan som jag kollar på en hel del.
Jag tog vanlig billig/gratis frakt och då slipper man oftast tull, det är bara om man tar genom ett bolag tex UPS eller TNT som det blir svindyrt. Men räkna med 3-4 veckor iallafall.

Permalänk
Skrivet av Kabeltv:

http://techtablets.com/ Tror dert finns en recension på denna sidan som jag kollar på en hel del.
Jag tog vanlig billig/gratis frakt och då slipper man oftast tull, det är bara om man tar genom ett bolag tex UPS eller TNT som det blir svindyrt. Men räkna med 3-4 veckor iallafall.

Tog faktiskt med TNT för att vara säker på att jag får den innan skolan börjar, hoppas på att jag slipper tull

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Tog faktiskt med TNT för att vara säker på att jag får den innan skolan börjar, hoppas på att jag slipper tull

Beställde min mobil med TNT, bra telefonsupport osv. men dem är inte jättesnabba och du kommer att få skicka en screenshot utav kvittot till deras mail för att dem ska kunna tulla det. Så sorry, du kommer nog få 4-500 kr i tull som jag fick :/

Btw paketetkommer att vara kvar vid tullen tills du skickat kvittot så var beredd

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har en Chuwi hi8 som köptes från geekbuying. Frakt med TNT på mindre än en vecka.
Räkna med införselmoms 25%och importdeklarationsavgift (120kr+moms) när du anliter ett fraktbolag.

http://www.tullverket.se/innehallao/i/internethandel/internet...

Plattan uppfyller mina krav. Adaptern som medföljer till euro-plugg på gränsen till livsfarlig. Jag avser att byta laddare för att inte riskera att brinna upp eller i bästa fall lösa jordfelsbrytaren.

Permalänk
Skrivet av JLX:

Hej!
Jag har en Chuwi hi8 som köptes från geekbuying. Frakt med TNT på mindre än en vecka.
Räkna med införselmoms 25%och importdeklarationsavgift (120kr+moms) när du anliter ett fraktbolag.

http://www.tullverket.se/innehallao/i/internethandel/internet...

Plattan uppfyller mina krav. Adaptern som medföljer till euro-plugg på gränsen till livsfarlig. Jag avser att byta laddare för att inte riskera att brinna upp eller i bästa fall lösa jordfelsbrytaren.

Så 200-300:- extra bör jag räkna med?

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Så 200-300:- extra bör jag räkna med?

Japp, men snarare 3-400, men behöver man ha den snart så är det värt. Behövde ju min mobil så snabbt som möjligt så då var det värt

Permalänk
Medlem

Om man får vara så fräck... En 10"+ x86 platta med dual OS, GPS chip, WiFi, och gärna SIM-kortläsare för mobildata-surf... Ni verkar vara bra pålästa. Har ni några rekommendationer? Självklart ska det helst vara billigt, gärna nästan gratis, men det är ju lite så där med det... Jag lägger hellre en hundring extra på "bra skärm" än på CPU prestanda, jag sitter ju med en gammal Galaxy Tab 2 i dagsläget, så allt kommer vara en enorm uppgradering.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Om man får vara så fräck... En 10"+ x86 platta med dual OS, GPS chip, WiFi, och gärna SIM-kortläsare för mobildata-surf... Ni verkar vara bra pålästa. Har ni några rekommendationer? Självklart ska det helst vara billigt, gärna nästan gratis, men det är ju lite så där med det... Jag lägger hellre en hundring extra på "bra skärm" än på CPU prestanda, jag sitter ju med en gammal Galaxy Tab 2 i dagsläget, så allt kommer vara en enorm uppgradering.
B!

Denna kanske?
http://www.geekbuying.com/item/Teclast-X98-Air-3G-Dual-OS-Int...

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem

Ingen aning om det är en bra model eller inte, men i så fall måste den här 64GB versionen vara värd knappt 73 kr mer.

Hur känsligt är glaset på en sån här? Det verkar ju inte som om de har någon form för härdat glas, eller, om man läser texten är det inget de nämner, varken i specifikationerna, eller som en förbi-glidande kommentar.
Glaset på Tab2'an är ju fortfarande repfritt, men det är ju ett tidigt gorilla glas.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.