Datorn låster som en dammsugare vid krävande spel

Permalänk
Medlem

Datorn låster som en dammsugare vid krävande spel

Hej. Jag har köpt ett nytt grafikkort och när jag satte i den så låter min dator som en dammsugare när jag spelar lite mer krävande spel
jag har testat att blåsa ur all damm men det hjälper inte. Min processor ligger på 90-110 grader när jag spelar. Vad ska jag göra?

specs:
AMD A8 6600K
GTX 760 2gb
8 gig ram
windows 8.1

Permalänk
Medlem

Din processor bör stänga av sig vid sådana temperaturer. Vilket program kollar du temp med?
Vet du vad som låter? Temp på grafikkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av boomie:

Hej. Jag har köpt ett nytt grafikkort och när jag satte i den så låter min dator som en dammsugare när jag spelar lite mer krävande spel
jag har testat att blåsa ur all damm men det hjälper inte. Min processor ligger på 90-110 grader när jag spelar. Vad ska jag göra?

Jag har 28 grader varmt inne och min FX 8350 låter som tinnitus. Det hjälper inte att ha hörlurar på heller. Du och jag får helt enkelt byta CPU kylare till CM Hyper 212 EVO
http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev...

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Hedersmedlem

Prova att läsa temperaturen med AMD Overdrive, det är tydligen svårt att få en vettig avläsning av APU:er med andra program. http://www.techspot.com/downloads/4645-amd-overdrive.html Om 90-110 grader stämmer är det på tok för varmt, maxtemp för den processorn ligger på 74. Den borde ha throttlat eller till och med stängt av vid det där laget.

Permalänk
Inaktiv

Öppna datorn och kolla/lyssna vilken fläkt det är som väsnas. Om du kör processorn med originalkylaren måste den bytas omedelbart. Originalkylaren är helt värdelös.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

AMD sessa och nya grafikkort kan ibland bli övermäktiga för nätaggregat, så följ Kazens råd.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Jag väntar med att rekommendera åtgärder tills vi vet vad som är fel.

Permalänk
Medlem

jag använder MSI afterburner

Permalänk
Medlem

@anon99339: jag kör med orginalkylaren. Jag har lagt en bordsfläkt på datorn och då går den inte upp vi varv lika mycket så jag antar att det är att processorn blir för varm och måste jobba hårdare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av boomie:

@kazen_90: jag kör med orginalkylaren. Jag har lagt en bordsfläkt på datorn och då går den inte upp vi varv lika mycket så jag antar att det är att processorn blir för varm och måste jobba hårdare

Öppna datorn och ta reda på vilken fläkt det är som låter. Du kommer aldrig att lösa problemen utan att vara helt säker på vad som orsakar dem. Återkom sedan till oss så ska vi göra vårt yttersta för att hjälpa dig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon99339: det är cpu-fläkten som låter testade att stoppa den och då slutade det att låta