Nyköpt cykel och krånglar, vill ha pengarna tillbaka
Jag köpte en cykel 2015-06-04, Jag hade den tills juli 2015-07-01. Då gick cykeln sönder, Jag åkte tillbaka med cykeln och berättade om problemet. blah blah blah - ja dom skulle fixa det. Jag jobbar 9.45-19.00 så jag hinner nästan aldrig hämta cykeln så den står där i cirka 1-2 veckor. Jag har äntligen tid att hämta den, åker och hämtar den. Testar den nästa dag då de är fint väder och cykla. Cyklar 100-200 meter... Felet på cykeln är inte fixat.
Nu kommer de jävliga. Jag gnäller att de inte har fixat cykeln och om de inte fixar cykeln ska jag ha pengarna tillbaka. Ja de ska kolla på cykeln direkt efter lunch.
Perfekt tänker jag och tror man ska få tillbaka cykeln på några dagar! Nej, de går över en vecka utan nå samtal från dom. Jag åker dit för att kräva pengarna tillbaka. Då jag förväntade mig att de skulle prioritera mig framför andra då jag redan har varit in med cykeln en gång och de fixade inte felet.
Men när jag kommer dit får jag veta att den är klar.. MEN jag vill ha tillbaka pengarna för jag tycker deras service och cykeln är inte pålitlig. Jag har inte haft cykeln hemma över en månad och den krånglar direkt. Sommaren är snart över och den har stått i affären längre än den har gjort hos mig. så nu är jag rätt less och vill ha hjälp. Va är mina rättigheter? Jag vill verkligen ha tillbaka mina pengar.
Jag ska in på affären på måndag och prata med deras chef.
PS. Varit ledig en gång i veckan i 4-5 veckor. å varje gång jag har varit ledig har jag åkt till affären, 3mils resa. Riktigt drygt för mig. vill slippa åka bil en gång i veckan i alla fall och ta de lugnt.. Tänkte även om man skulle kunna prata med ARN annars också om de inte går med på att ge tillbaka pengarna?