Permalänk

i5 750@2.66GHz passivt med Noctua NH-U12?

Hej,

Jag tänkte göra om min gamla speldator till en HTPC. Det jag undrar är om jag kan köra i5 750@2.66GHz passivt med Noctua NH-U12?

Tankar om det?

Visa signatur

AMD 7600X@? | RTX 3080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel Raftö:

Hej,

Jag tänkte göra om min gamla speldator till en HTPC. Det jag undrar är om jag kan köra i5 750@2.66GHz passivt med Noctua NH-U12?

Tankar om det?

Låter intressant. Prova och se, är ju inte värre än att starta upp datorn utan fläktarna och se hur temperaturen drar iväg. Kryper det iväg för högt är det bara att stänga av.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk

@GLaDER: Ska nog göra det. Jag vet inte hur mycket cpu arbetar då man kollar på film men jag kommer ju ha både push och pull i den lilla Bitfenix-lådan och kylartornet är ju ivägen för den luften. graffet blev nämligen knäpptyst med accellero-kylaren på så det kan vara värt att jaga dB på andra ställen..

Visa signatur

AMD 7600X@? | RTX 3080 |

Permalänk
Medlem

Som @GLaDER sa, testa! Däremot är CPU'n specificerad till 95W TDP vilket kylare inte lär palla passivt, men det är ju vid full load.

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |