Inet eller komplett?

Permalänk
Avstängd

Inet eller komplett?

Hej jag vet inte om tråden har hamnat rätt men jag tror det och hoppas på det. Jag undrar vilken internetbutik levererar bäst och billigaste datordelar. Jag ska köpa min speldator om 2 månader för 6-7k och vill gärna veta. Ni får gärna komma upp med andra butiker också som ni kanske tycker är bättre än Inet och Komplett.

Permalänk
Medlem

Jag tror flesta kommer säga inet. Inet har flera gånger fått pris från sweclockers som Sveriges bästa datorbutik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Entusiast

Du kan ju alltid jämföra med prisjakt eller liknande! Min erfarenhet är dock att Komplett har sjukt snabb leverans, och grym service. Inet brukar leverera fort också, men de är inte 100% varje gång där, och supporten är i min erfarenhet inte lika tillmötesgående.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Inet, sjukt bra kundservice enligt mig! Komplett är inte dåliga dem heller, men har handlat fler gånger på Inet och har alltid varit nöjd, därför blir mitt svar Inet! Men om du bygger själv tycker jag du ska handla från olika sidor om det blir billigare!

Permalänk
Medlem

Tycker Komplett har bättre priser.

Permalänk
Medlem

Kvaliteten på delarna är den samma hos alla för dem kommer ju från tillverkarna och inte butiken, priset kan du kolla upp på prisjakt.se

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Handla där det är billigast, det gör jag iaf.....
Kolla eventuella fraktkostnader också.
prisjakt.nu

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Det bästa är att använda Prisjakt för att se vilken butik som har de bästa priserna för just de komponenter du letar efter. Du kan ju alltid beställa från olika butiker också, några nämnvärda är: Webhallen, DustinHome, NetOnNet, CDON och Electroworld.
Har bara haft bra erfarenheter med alla dessa!

Permalänk
Hedersmedlem

Det är väl bara att kolla vem som har det du letar efter billigast? Jag har handlat från Komplett flera gånger och alltid varit nöjd men aldrig köpt något från Inet så kan inte yttra mig om dem.

Permalänk
Medlem

Hugget som stucket, de är likvärdiga

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt av den som har lägst pris på delarna när du ska köpa, och även delat upp köpet om de är billigast på olika delar samt kollat alla de andra butikerna med, finns fler än inet o komplett som netonnet, webhallen, cdon, net2world etc.

Jag köper helt blandat från alla och alltid där det är billigast och delar upp köpet komponentvis om så behövs, ser inte varför jag ska köpa en exakt likvärdig vara dyrare på ett ställe när det finns billigare på ett annat, helt ologiskt.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd

Vilken butik är det som bygger ihop datorn med delarna man har vält och installerar OS på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farbror Krut:

Vilken butik är det som bygger ihop datorn med delarna man har vält och installerar OS på den?

Inet, så ska du ha färdigbyggd custom så är där ej så mycket val.

De tar 800kr för det om de ej har ngn kampanj.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Hedersmedlem

Tror du tänker på Inet där det kostar typ 800kr.

Komplett kan göra likadant med sina Gamerdatorer som du kan anpassa lite efter dina egna val men inte lika mycket som att helt välja själv.

Permalänk
Medlem

Komplett alla dar i veckan, men ta de som passa dig bäst.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Blir +/- 0 i pris på en hel dator oftast så bara köpa där man vill. Inet gick upp lite i pris när de blev uppköpta, tidigare kunde de vara lite billigare.
Hade själv en helvetes upplevelse när jag pratade med Inets kundservice så undviker dem om möjligt nu.
Så blir oftast Webbhallen, Komplett, Proshop, Mullet.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Om komplett och Inet hade varit två av mina döttrar hade jag älskat båda, men Inet hade varit min favoritdotter. Jag hade skämt bort Inet med lite extra dockor och liknande utan Kompletts vetskap.

På den seriösa sidan skulle jag även säga Inet p.g.a. alltid snabb leverans, godis i leverensen, bra support. Detta är baserat på MIN erfarenhet.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deatlev:

Om komplett och Inet hade varit två av mina döttrar hade jag älskat båda, men Inet hade varit min favoritdotter. Jag hade skämt bort Inet med lite extra dockor och liknande utan Kompletts vetskap.

På den seriösa sidan skulle jag även säga Inet p.g.a. alltid snabb leverans, godis i leverensen, bra support. Detta är baserat på MIN erfarenhet.

Fantastiskt att en pingvinstång för 3kr utgör 1 av 3 huvudargument.

Snabb leverans har de flesta. Dustin har levererat dagen efter i 20 år.
Komplett är garanterat snabbast om du beställer på helgen, ingen annan
klarar leverera på Måndagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Fantastiskt att en pingvinstång för 3kr utgör 1 av 3 huvudargument.

Snabb leverans har de flesta. Dustin har levererat dagen efter i 20 år.
Komplett är garanterat snabbast om du beställer på helgen, ingen annan
klarar leverera på Måndagen.

Nu betraktar jag pingvinstången för dess symbol och unika känsla, inte efter kostnad. Jag har haft bäst erfarenhet av inet i det stora hela och jag har handlat på komplett, webhallen och inet.

En till sak jag inte nämnde är att inet inte förstör deras sida med massa reklam och dålig layout. Det enda man ser på deras sida är deras eget i stilren och användarvänlig design. Hatar verkligen att behöva navigera bland kompletts, webhallens och dustins - med brist på andra ord - äckliga layout.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem

Enligt mig är komplett och Inet lika bra, så handla där det är billigast av dem två. Jag brukar bara kolla prisjakt och handla av den billigaste av de seriösa butiker som finns. Dock undviker jag gärna butiker som CDON när det kommer till lite dyrare köp då deras kundtjänst är något så extremt värdelös. Komplett och Inet har båda väldigt bra kundtjänst.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

@Farbror Krut: Själv har jag extremt goda erfarenheter ifrån Inets support, snabb leverans och tillmötesgående personal. Annat än vad man kan säga om Komplett i mitt fall. Även polaren har haft problem med Komplett i garantiärenden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Fantastiskt att en pingvinstång för 3kr utgör 1 av 3 huvudargument.

Snabb leverans har de flesta. Dustin har levererat dagen efter i 20 år.
Komplett är garanterat snabbast om du beställer på helgen, ingen annan
klarar leverera på Måndagen.

Dustin är den sämsta stället jag har beställt på.

Långsam support
Fel lagersaldo
Otroligt långsam utskicks tid från beställning till utskick

Har 2 olika tillfälle testat dustin och en kompis 2 gånger.
Samma problem alla 4ggr.

Aldrig mer dustin.

Inet och webhallen är likvärdiga. Föredrar själv inet pga supperb support.
Webhallen är lite billigare.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Använder mig av Komplett samt Intet och har gjort så sen dom båda startade, har bäst erfarenheter och bemötande genom komplett, men också helt ok med Inet.

Ta den med bäst pris.

Permalänk

Är nöjd med Inet, Komplett, Dustin och Netonnet.

Fördelen med Inet och Netonnet är ju att de har affärer där man kan åka o handla direkt.

Permalänk
Medlem

Skulle ni rekommendera Inet eller Komplett (eller Webhallen) när det gäller att köpa en färdig stationär dator? Dvs Taurus VS Komplett-PC VS Webhallen Config?

Permalänk

Beror även lite på var man bor..?
Jag bor tex nära både Webhallen och Inet, och lägger gärna någon krona mer på en vara ifall problem skulle dyka upp, då man kan lämna över disk. Men har bara bra erfarenheter av komplett med och handlar där ifrån rätt ofta..

Permalänk
Medlem

Har erfarenheten att komplett alltid är dyrare oavsett vara.. Plus att de har en ofantligt dyr fraktkostnad, medans inet har gratis frakt över 500kr för sweclockers medlemmar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Kimpur:

Har erfarenheten att komplett alltid är dyrare oavsett vara.. Plus att de har en ofantligt dyr fraktkostnad, medans inet har gratis frakt över 500kr för sweclockers medlemmar

Skickades från m.sweclockers.com

Tänk om, tänk rätt. Inet har alltid gratis frakt för Sweclockers medlemmar. Kolla länken i min sign.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Har erfarenheten att komplett alltid är dyrare oavsett vara.. Plus att de har en ofantligt dyr fraktkostnad, medans inet har gratis frakt över 500kr för sweclockers medlemmar

Skickades från m.sweclockers.com

Det måste varit många år sen du kollade på komplett. Nu för tiden så har de ofta OK priser(Inet har också OK priser). Komplett har också fri frakt för alla köp över 500kr, oavsett om man har SWEC kod eller inte. Hade det varit för 3-4 år sen så hade jag däremot hållt med dig fullt ut.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Komplett, för deras sjukt goa support när saker å ting skiter sig.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.