Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk
Medlem

Måste medge att jag är småsugen på Attila, men jag litar helt ärligt inte på att CA och SEGA släpper en färdig produkt, får väl se hur recensionerna ser ut i veckan innan spelet släpps på riktigt och vad jag fattar för beslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Måste medge att jag är småsugen på Attila, men jag litar helt ärligt inte på att CA och SEGA släpper en färdig produkt, får väl se hur recensionerna ser ut i veckan innan spelet släpps på riktigt och vad jag fattar för beslut.

http://www.gamesradar.com/total-war-attila-review/

Du gör bäst i att vänta. Dessa recensioner innan release brukar dessutom vara väldigt snälla i jämförelse till slutresultatet.

Bara det att spelet är "Buggy at the moment" med 4 dagar kvar till release gör det värt att vänta.

Permalänk
Medlem

Har tänkt börja med Total War 2 nu seriöst. Jag tycker det är tråkigt det är så meleeorienterat blir så grötigt och fult jämfört med napoleon och Shogun 2.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Har tänkt börja med Total War 2 nu seriöst. Jag tycker det är tråkigt det är så meleeorienterat blir så grötigt och fult jämfört med napoleon och Shogun 2.

Håller med kör på ultra men grafiken är totalt kass. Empire eller till och med gamla rome hade jag inte de problemen med men detta är bara fult om man inte zoomar. Kan inte med designen och grafiken i skiten :,(

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Hej vänner.

Jag var en av de personer som fick provspela Attila idag på FZ.se redaktionen tillsammans med 7 andra vinnare. Creative Assembly hade även skickat dit två stycken utvecklare (samt en tråkig hysch-hysch PR-tant) som berättade och förklarade spelet.

Vi fick spela ett par minuter själva i single player och sedan så körde vi en liten turnering och på något magiskt sätt så kom jag två. Jag har i princip aldrig spelet multiplayer förut. Anyhow. Spelet kändes helt OK, semi-vettig AI (i jämförelse med Rome II ver 1.0 så kändes AI:n som rena rama Skynet) och mer intressanta belägringsstrider med brinnande byggnader och civilbefolkning som sprang runt. Creative-killarna berättade om att dom hade varit med om att en general under en belägringsstrid hade kommit i vägen för en civilist. En kvinna med typ.. brödkavel eller liknande och han hade blivit dödad av henne. En på miljonen.

Migrationer och folkvandringar är väl säkert nytt och fräsht. Hur det kommer fungera i praktiken i spelet hann jag aldrig riktigt testa så om det kan jag inte yttra mig.

Egentligen så spelade jag alldeles för lite på egen hand för att kunna yttra mig särskilt mycket om spelet, men jag TROR inte att jag hade köpt spelet om jag nu inte vunnit det inkl. Day 1-DLC på tävlingen. Det kändes helt enkelt för.. Rome II 1.5, eller kanske som en expansion till det i alla fall.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

...Jag var en av de personer som fick provspela Attila idag på FZ.se redaktionen tillsammans med 7 andra vinnare. Creative Assembly hade även skickat dit två stycken utvecklare (samt en tråkig hysch-hysch PR-tant) som berättade och förklarade spelet.
...
Egentligen så spelade jag alldeles för lite på egen hand för att kunna yttra mig särskilt mycket om spelet, men jag TROR inte att jag hade köpt spelet om jag nu inte vunnit det inkl. Day 1-DLC på tävlingen. Det kändes helt enkelt för.. Rome II 1.5, eller kanske som en expansion till det i alla fall.

Kul och grattis!

Jag har beställt Attila, för jag tror det lite är spelet Rome 2 borde varit. Tyvärr kommer inte Rome 2 få något av de stora förbättringar som finns i Attila, CA menar att Attila är ett fristående spel och tänker inte porta det bakåt.

Jag är lite intresserad av spelet för man kan köra proto-vikingar, men generellt tycker jag inte om spel som utspelas i en period av stora döende imperier. Jag gillar perioderna när det är tidigt i expansion av imperier och möjligheten att se helt andra scenarion spelas upp eller till och med att det aldrig Romarriket kom till skott. Vilket faktiskt verkar inträffa för ofta i Rome 2, i åtminstone två av mina spel så blev gjorde Romarna inget och blev sen manglade av någon annan stat.

Permalänk
Medlem

Total War™: ROME II - Emperor Edition
http://store.steampowered.com/app/214950/

75% REA i 10 timmar till, lätt värt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Total War™: ROME II - Emperor Edition
http://store.steampowered.com/app/214950/

75% REA i 10 timmar till, lätt värt!

Låter som att det är dags för mig att kliva in i denna spelserie.

Har aldrig spelat Total War förut, jag är ingen erfaren strategispelare, har bara kört SC, SC2 och WC3. Är detta ett bra spel att prova ifall Total War-serien är något för mig eller är det något annat som ni hellre rekommenderar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raesmus:

Låter som att det är dags för mig att kliva in i denna spelserie.

Har aldrig spelat Total War förut, jag är ingen erfaren strategispelare, har bara kört SC, SC2 och WC3. Är detta ett bra spel att prova ifall Total War-serien är något för mig eller är det något annat som ni hellre rekommenderar?

Det skiljer inte så jättemycket i totalwar-spelen, så spelar nog ingen roll vilket du väljer.

Permalänk

För er som fortfarande spelar eller är intresserade kolla in vad teamet bakom Divide et Impera håller på med.

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?695413-PREVIEW-...

Permalänk

hallå är det någon som vet om det finns ett mod/dlc eller liknande som fixar botsen i rome 2?
har spelet men botsen bara står still, lite tråkigt. länka gärna om det finns

Permalänk
Medlem

Hejsan alla Total War Rome 2 spleare

Om jag förstått rätt har CA släppt patch 17 beta.
Det är glädjande nyheter, att de fortfarande uppdaterar Rome 2 efter att de släppt Attila.
Är det någon vet när patch 17 blir skarp?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

Hej, jag undrar lite hur man uppdatera spelet med en patch, skitkass på steam osv. Fattar nada egentligen.

Det står att jag har version 2.11 typ.
Vad är senaste versionen?
Och jag tror att det står att det ska uppdatera sig själv som jag bockat i men vet inte om det funkar.

Och hur fixar man moddar och sånt, testade att trycka på abonnera på en mod men det funkade inte, testade på någon till och funkade inte där heller.

Är alla moddar savegame-kompatibla eller hur är det?

Snälla hjälp uppskattas.

mvh Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Hej, jag undrar lite hur man uppdatera spelet med en patch, skitkass på steam osv. Fattar nada egentligen.

Det står att jag har version 2.11 typ.
Vad är senaste versionen?
Och jag tror att det står att det ska uppdatera sig själv som jag bockat i men vet inte om det funkar.

Och hur fixar man moddar och sånt, testade att trycka på abonnera på en mod men det funkade inte, testade på någon till och funkade inte där heller.

Är alla moddar savegame-kompatibla eller hur är det?

Snälla hjälp uppskattas.

mvh Johan

Har du Steam uppdateras det automatiskt. Det bör räcka med att klicka "subscribe" på Steam workshop som du säger, konstigt att det inte går. Nej, alla moddar fungerar inte på gamla saves.

Kolla i mod manager och se om moddarna är aktiverade

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Har du Steam uppdateras det automatiskt. Det bör räcka med att klicka "subscribe" på Steam workshop som du säger, konstigt att det inte går. Nej, alla moddar fungerar inte på gamla saves.

Kolla i mod manager och se om moddarna är aktiverade https://i.imgur.com/Bxas2ze.png

Så 2.11 är alltså senaste uppdateringen på spelet?
Då har jag senaste patchen (patch 17) alltså?

Mod manager, vart hittar man det då?
Sorry för en helt galen fråga egentligen men långt ifrån någon noob haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Så 2.11 är alltså senaste uppdateringen på spelet?
Då har jag senaste patchen (patch 17) alltså?

Mod manager, vart hittar man det då?
Sorry för en helt galen fråga egentligen men långt ifrån någon noob haha.

Ja. Öppna spelet i Steam så bör den rutan komma upp..

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Ja. Öppna spelet i Steam så bör den rutan komma upp..

Okej.
Tack då vet jag, återkommer ifall jag har någon mer fråga

Permalänk
Medlem

Minns att jag spelade ettan som en galning förr. Men tvåan spelade jag bara i 10 timmar pga den dåliga optimeringen. Tänker att de kanske har fått till det riktigt bra nu efter några år. Är det värt att testa igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hejsan redhat,

Skrivet av redhat:

Minns att jag spelade ettan som en galning förr. Men tvåan spelade jag bara i 10 timmar pga den dåliga optimeringen. Tänker att de kanske har fått till det riktigt bra nu efter några år. Är det värt att testa igen?

Skickades från m.sweclockers.com

TW RII i sin slutliga skepnad är ett mycket bra spel, Empire edition eller vad den nu heter.
Har du spelet är det definitivt värt ett återbesök.

Permalänk
Medlem

Lite gameplay från Rome II - Empire Divided

Släpps 30:e nov http://store.steampowered.com/app/694880/Total_War_ROME_II__E...

Permalänk
Medlem

Verkar ha släppts för tidigt utan buggfixar, många rapporterar problem som avsaknad av ansikten och armar på vissa enheter, problem med sköldemblem m.m. Det har 53% på Steam store just nu.

Permalänk

Nyligen installerat och börjat köra detta igen, och har rätt kul. Ska antagligen skaffa Empire Divided.
Är det någon som har erfarenhet av diverse moddar som finns ute som kan rescensera lite? T ex Divide et Impera? Det finns så många olika så jag vet inte vart jag ska börja...

Permalänk
Medlem

Creative Assembly släppte ett nytt DLC till Total War: Rome II.

Desert Kingdoms (€9)
http://steamcommunity.com/games/214950/announcements/detail/1...

"The Desert Kingdoms Culture Pack introduces four new playable factions to Total War: ROME II. The Kingdoms of Kush, Saba and Nabatea fall under the African/Arabian subculture, while the Masaesyli are of Numidian origin. These factions are native to the deserts of Africa and Arabia. "

Är man inte intresserad av DLC ovan så släppte de också en uppdatering för Rome 2. Patch notes här:
https://www.totalwar.com/blog/desert-kingdoms-patch-notes

(crosspost från FZ)

Permalänk
Medlem

Tagget för Thrones of Britannia ökar

Permalänk
Medlem

Creative Assembly har precis släppt en omfattande patch till Rome II:

Helschysst att de fortsätter vidareutveckla det!
Spelet har trots allt några år på nacken.
Man får nog ta och installera det igen