Skillnad på onlinetjänster XB one vs PS4

Permalänk
Medlem

Skillnad på onlinetjänster XB one vs PS4

Hej,
Jag tänkte skaffa en ny konsol och just nu lutar det åt en Xbox One då jag är van 360 kontrollen.
Det jag undrar över nu är om någon kan förklara (eller kanske länka till någon jämförelse) dom stora skillnaderna mellan xbox gold och PS+. Jag är inte någon online spelare men som jag har förstått det så ingår det någon form av "gratis" spel i de båda tjänsterna.
Sedan har jag även för mig att jag läst att EA ska ha någon egen form av "speltjänst".

Permalänk
Medlem

PS+ ger generellt fler och "bättre" gratis spel men du har bara tillgång till dom så länge du fortsätter betala för PS+.
Xbox Gold ger färre och generellt äldre (fast de har blivit lite bättre på både de fronterna på senaste tiden) men du får spelen permanent istället.

Båda tjänsterna ger också tillgång till cloud saves och där är xbox lösning för dessa 100 gånger bättre. Men det spelar i stort sett bara roll om du har flera xboxar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Läs lite av dom sista inläggen i Den stora Playstation 4 tråden, För just nu diskuterar några faktiskt om just det ämnet du frågar om

Annars så kulle jag sega att det inte är någon stor skillnad mellan dom olika tjänsterna (vad jag har läst, har inte Xbox one så kan inte jämföra).

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Inaktiv

Hehe, jo jag tror vi fick med det mesta. 360 hade en del fördelar mot PS3 med party chat och liknande men i nuvarande generationen har skillnaderna jämnats ut rejält.

Gå efter spelen du vill spela, de flesta är identiska bortsett från att spel kan ha optimerats mer för ena plattformen (PS4 får ofta högre upplösning). Exklusiva titlarna är det man bör titta extra nogrannt. PS4 har exempelvis The Last of Us och Bloodborne medans Xbox One exempelvis Halo och Forza.

Skickades från m.sweclockers.com