Ska sälja steam-kod, en fråga.

Permalänk
Medlem

Ska sälja steam-kod, en fråga.

Hej, har en kod värd 160$ och ska sälja den till någon via paypal.

Hur som helst finns det säkert retards där ute som passar på att försöka göra en chargeback när de överför pengar via paypal så jag tänkte screenrecorda att jag checkar att koden är "valid" och sedan skickar koden till köparen.

Hur är det med "activate product on steam?", aktiveras koden direkt när man skriver in den eller måste man trycka vidare på "confirm" för att den ska aktiveras och bindas till kontot? Har inte aktiverat en kod på steam på länge.

Permalänk
Medlem

Trycker du på enter så aktiveras den direkt, så går inte att testa.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Som Valonen sa, finns inget sätt att verifiera att en Steam kod fungerar innan du använder den. När du skriver in koden och trycker "Next" så händer direkt en av följande:

  • Har du spelet redan står det "Product already owned". Detta gör det oavsett om koden fungerar eller inte.

  • Har du inte spelet och koden fungerar så aktiveras det direkt och du får upp valet att ladda ner spelet.

  • Har koden redan används så står det "Duplicate Product Code".

Det enda sättet jag kan komma på för att du ska vara säkert veta om koden fungerade eller inte, är om du får köparen att gå med på att du tittar på via Skype screensharing, TeamViewer eller något liknade när den skrivs in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Som Valonen sa, finns inget sätt att verifiera att en Steam kod fungerar innan du använder den. När du skriver in koden och trycker "Next" så händer direkt en av följande:

  • Har du spelet redan står det "Product already owned". Detta gör det oavsett om koden fungerar eller inte.

  • Har du inte spelet och koden fungerar så aktiveras det direkt och du får upp valet att ladda ner spelet.

  • Har koden redan används så står det "Duplicate Product Code".

Det enda sättet jag kan komma på för att du ska vara säkert veta om koden fungerade eller inte, är om du får köparen att gå med på att du tittar på via Skype screensharing, TeamViewer eller något liknade när den skrivs in.

det lät som en bra lösning! Tack!

Permalänk
Medlem

Japp, fick 160$ på kontot, filmade och berättade tydligt vad jag ville att köparen skulle göra, han gjorde allt som jag sa och jag spelade in allting. Ändå så gjorde köparen en chargeback nu någon dag efter han fick kodeN, attans vilka ohederliga människor det finns där ute, köparen verkade vara seriös under hela köpet.

Skickade all bevis jag hade att jag har skickat koden till köparen till Paypal, hoppas att allt löser sig.'

Sjukt jobbigt om inte inspelning under affären + en massa andra bevis "räcker" som för att vinna dispyten. Jag måste väl vinna om inte den tidigare nämnda ohederliga personen inte kommer med några kontra-bevis? Hade fortfarande honom på skype och steam och frågade vafan han höll på med när jag såg att han var online, självklart så går han offline direkt och har tagit bort mig som kontakt.

Språkbruk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rhymez:

Japp, fick 160$ på kontot, filmade och berättade tydligt vad jag ville att köparen skulle göra, han gjorde allt som jag sa och jag spelade in allting. Ändå så gjorde köparen en chargeback nu någon dag efter han fick kodeN, attans vilka ohederliga människor det finns där ute, köparen verkade vara seriös under hela köpet.

Skickade all bevis jag hade att jag har skickat koden till köparen till Paypal, hoppas att allt löser sig.'

Sjukt jobbigt om inte inspelning under affären + en massa andra bevis "räcker" som för att vinna dispyten. Jag måste väl vinna om inte den tidigare nämnda ohederliga personen kommer med några kontra-bevis? Hade fortfarande honom på skype och steam och frågade vafan han höll på med när jag såg att han var online, självklart så går han offline direkt och har tagit bort mig som kontakt.

Det finns jäkligt mycket sådana assholes överallt. Uppdatera gärna tråden med mer info om vad som händer!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Moderator
Forumledare

*redigerat bort onödigt språkbruk

Det är naturligt att bli upprörd men tänk gärna på att andra medlemmar kan ta illa upp. Vårda språket, tack.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

*redigerat bort onödigt språkbruk

Det är naturligt att bli upprörd men tänk gärna på att andra medlemmar kan ta illa upp. Vårda språket, tack.

Ber om ursäkt, var i frustrationens hetta.

Permalänk
Medlem

köparen kan alltid hävda att kontot var snott, eller att det är en video på en annan persons konto.
jag vart av med ~€300 när jag sålde lite team fortress nycklar. och trots att jag filmat allt, gett all chattinfo så gick dom i den andras favör för att min video och chatt kunde ha varit ihopklistat och/eller på en annan person.

när det inte är en fysisk produkt så går oftast paypal i den andras favör

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Först och främst, förbannat tråkigt att du hade oturen att stöta på ett sånt kräk och hoppas att det löser sig!

Sedan måste jag fråga, vad är det för spel som kostar $160 eller var det något så man kan köpa spel för den summan?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.