Steelseries Apex har börjat blinka/byta färg när jag spelar CS:GO

Permalänk

Steelseries Apex har börjat blinka/byta färg när jag spelar CS:GO

Tja! På den senaste tiden så har mitt SteelSeries Apex börjat byta färg eller stänga av ljuset, Detta stör mig väldigt mycket då det händer varje gång jag hoppar eller dör i counterstrike global offensive, Det händer aldrig utanför spelet. Undrar om ni vet något bara, Har testat att installera om drivern och unplugga det.

Några ideer?

§3.1
Permalänk

Jag tror att din dator har bindat din mellanslag.. Men eftersom du säger att den byter färg när du dör jag jag ingen aning.

Permalänk

Att min dator har bindat mellanslag?

Edit : Bindat om så att jag använder en annan knapp till att hoppa.. Fortfarande samma problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adamskii13:

Jag tror att din dator har bindat din mellanslag.. Men eftersom du säger att den byter färg när du dör jag jag ingen aning.

Kan vara så, värt att prova o nollställa configen iaf för o se om det hjälper, ibland när man går in på ryska skumma servrar så bindar den om diverse knappar till alla möjliga skit, t.ex det klassiska bind mouse1 +kill xD

gå till din steam mapp, i mitt fall ser det ut såhär;

D:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\cfg

radera config.cfg, när du sen startar spelet på nytt kommer alla dina inställningar vara nollade, så dessa får du fixa på nytt igen.

Värt ett försök iaf!

Permalänk
Skrivet av enzity:

Kan vara så, värt att prova o nollställa configen iaf för o se om det hjälper, ibland när man går in på ryska skumma servrar så bindar den om diverse knappar till alla möjliga skit, t.ex det klassiska bind mouse1 +kill xD

gå till din steam mapp, i mitt fall ser det ut såhär;

D:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\cfg

radera config.cfg, när du sen startar spelet på nytt kommer alla dina inställningar vara nollade, så dessa får du fixa på nytt igen.

Värt ett försök iaf!

Tack, Ska göra det med en gång

Edit : Funkade sådär.. Fortfarande likadant

Permalänk

CSGO krånglar till tangentbordet

Hej! Jag gjorde en annan post om det här tidigare, det råkar nämnligen vara så att varje gång jag sätter på CSGO och kör.. Så börjar mitt tangentbord blinka i olika färger, t.ex att om jag har kniven ute så lyser inte siffrorna. Men om jag har ute ett "vapen" så lyser dom.. Detta är väldigt jobbigt för mina ögon då dom lyser starkt på kvällen. Det är ett Steelseries APEX vi snackar om och jag tar emot alla förslag förutom att installera om och plugga ut o in tangentbordet då jag redan gjort det..

Tack

Permalänk
Hedersmedlem

@Choice1313

*Trådar sammanfogade*

Observera att vi ej tillåter flera trådar om samma ämne (korspostning). Denna gången har jag inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns. Passade även på att förtydliga rubriken.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

@Choice1313: hoppas du löst promblemet nu, men om inte så är det steelseries engine 3 som gör så ditt tangetbord byterfärg och håller på och det är meningen för apex tangetbord delas upp i olika delar som symboliserar olika saker en del hör till hur mycket liv du har i cs och när du är under 10% hp så börjar tangetbordet blinka så du kan gå inte i steelseries engine 3 så ska du kunna stänga av det eller nå liknande

Visa signatur

Corsair 450D, i7 4790K, ASUS Z97-A, SAMSUNG 850 EVO 250GB, CRUCIAL BALLISTIX SPORT 8GB 1600MHZ, EVGA G2 750W, ASUS STRIX GTX 970, WD Blue 1TB