Permalänk
Medlem

Pandoro

Hej och välkomna till ett nytt projekt vid namnet "Pandoro"

Mina tankar runt detta projekt vara att min andra dator var för klumpig och helt öppen som inte var praktiskt för min del. Jag har länge tyckt chassit Pandora hade varit riktigt kul och testa.

Blev såklart att snacka med Håkan från bitfenix och vi kom fram till att det blev en låda med en hel del saker samt ett Bitfenix Pandora som jag nu kommer att bygga i.

Mina planer för detta projekt är att använda lite av sakerna från mitt förra projekt. Temat på bygget ska vara industriellt samt vitt som en liten avbrytande färg. Materiellt jag tänker jobba med är aluminium som jag alltid tyckt var mycket bra och ger en trevlig finish på bygget så som ett psu cover som kommer i en senare update.

Komponenterna:
Chassi: Bitfenix Pandora
Moderkort: Gigabyte GA-Z97MX-GAMING 5
CPU: Intel Pentium G3258 Anniversery
GPU: GTX 760 2GB
PSU: Bitfenix Fury 750 w
RAM: Corsair Dominator Platinum 1866MHz 4x4GB
Lagring: Kingston v300 120gb

Nu blir det ingen mer intro! Kör igång!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Börjar denna logg med att presentera Bitfenix. Är mycket tacksam för deras hjälp med chassi, fläktar och lite smått och gott.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer du uppdatera här i tråden allteftersom du får hem delar och modifierar? Kommer du följa något schema (typ uppdatera måndag + fredag), eller bara göra uppdateringar när du känner för det/har fått mycket gjort?
Har aldrig följt ett dator-projekt förr, kommer bli intressant att se hur mycket jobb det faktiskt är på datorerna som är "supermoddade" på blocket.
Lycka till!

Permalänk
Medlem

Tjena! idag har tiden gått åt till att bocka alu till att bygga ett psu cover. Ramminnen kom även med på bild då jag tycker dom är så förbaskat snygga

Under veckan blir det och fixa med reservoarerna vart dem ska sitta och eventuellt lite kablar som ska sleevas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav:

Tjena! idag har tiden gått åt till att bocka alu till att bygga ett psu cover. Ramminnen kom även med på bild då jag tycker dom är så förbaskat snygga

Under veckan blir det och fixa med reservoarerna vart dem ska sitta och eventuellt lite kablar som ska sleevas.

http://i.imgur.com/AOfergc.jpg
http://i.imgur.com/Cz2q52q.jpg
http://i.imgur.com/Hs3EtEh.jpg

Vilken materialgodstjocklek är det aluminiumplåten du bockade?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Tjena! Blir en lite update på vad som händer för tillfälligt. Jag smyg introducera en ny sponsor vid namnet Icemodz som ni kommer få se 1 snabb bild innan det blir en större update med massa bilder.

Nu till bilden

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjena, slänger in ett par bilder på hur det går med montering och lite moddning. OBS för dåliga bilder.

röret var väldigt sne på bilden men problemet är nu löst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gillar hur du placerat reservoarerna på varandra!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

@Nizr: Tack, lite speciellt faktiskt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänkte slänga upp lite bilder på vad icemodz bidrog med samt en bild på datorn...
blir att jobba hela dagen med de sista sakerna som ska göras sedan är detta projekt klart.

Ha en fortsatt trevlig söndag!

För dem som inte vet vad Cablox är så är det för att få rätt på alla kablar på till exempel skrivbordet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjena Sweclockers! var ett tag sedan nu. Har äntligen blivit klar med panelerna som inte var det lättaste om jag själv får säga det. Blev några nya fästen med en hel plexisida på komponent sidan och sedan en vanlig alu sida på baksidan med små distanser då kabeldragningen i detta chassi inte var så lätt Hursomhelst så kommer några foton här och sedan slutfotona inom några dagar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Galleriet är nu uppe och bygget är här med avslutat. vill tacka mina sponsorer och er som följt bygget

http://www.sweclockers.com/galleri/13518-pandoro

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt läckert!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻