Fusk till multiplayerspel drar in mångmiljonbelopp

Permalänk
Medlem

En stor anledning till att fler och fler fuskar i spel är att många viger sina liv åt spelen det spelar. Något som tidigare var en hobby blir idag hela ens vardag. Detta i sin tur skapar en orättvis spelmiljö då alla ska spela med alla. Då går många över till fusk för att ha en chans mot folk som har all tid i världen att träna och bli bra.

I fps spel köper man tredjeparts hack-tools med esp, aimbot osv.
Men även i MMORPG's sker fusk i form av köpt guld/valuta eller powerleveling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibzon23:

En stor anledning till att fler och fler fuskar i spel är att många viger sina liv åt spelen det spelar. Något som tidigare var en hobby blir idag hela ens vardag. Detta i sin tur skapar en orättvis spelmiljö då alla ska spela med alla. Då går många över till fusk för att ha en chans mot folk som har all tid i världen att träna och bli bra.

I fps spel köper man tredjeparts hack-tools med esp, aimbot osv.
Men även i MMORPG's sker fusk i form av köpt guld/valuta eller powerleveling.

Snicksnack. Det är bara egoistsvin som fuskar regelbundet. De som tycker att sin egen tid på något vis är värd mer än 20 andras lidande.
Om det känns jobbigt att inte vara bäst utan att investera någon tid över huvud taget kommer livet framöver vara en enorm besvikelse.
Framgång kräver sitt engagemang. Det är en läxa som är bra att lära sig tidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tillhör dem som fullständigt genuint hatar fuskare och ett vanligt svar man får är när ämnet diskuteras är ju det klassiska " meh !!!! om man inte blir avslöjad är det väl inte fusk ????"

https://www.nada.kth.se/utbildning/grukth/exjobb/rapportlisto... kan vara läsvärt.

Permalänk
Medlem

Måste tyvärr erkänna att jag har fuskat i multiplayerspel, drog upp min lvl i killing floor 1 för att lira med polarna

Permalänk
Medlem

Diablo 3 på Ps4:an är så broke nu. hur kul är det att springa runt med en Paralvl 10.000 och tycka att det är kul. Att springa GR lvl 100 under 5 min.
Har själv fått supermoddade gears postat till mig som är så löjliga.
Det sjuka är att Blizzard själva går ut och säger att de inte tänker göra något åt det.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk

När man bara kan svara ja eller nej så blir mitt svar ja. Jag har fuskat en gång. Omedvetet (mer eller mindre).

Det var nämligen så att jag spelade Tetris DS med en Action Replay för att få enbart avlånga block (single player). Jag spelade sedan multiplayer och märkte till min förvåning att fusket fungerade även där. Men det blev inte mer än en match.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackiin:

Men nej det är inte olagligt

Förmodligen bryter det mot licensvillkoren som man godkänner när man installerar spelet, vilket i sin tur är olagligt. Men mer än så är det inte i alla fall

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Enbart losers använder fusk i multiplayer.. Jag ser på Multiplayer fuskande som ett sådant äckligt fenomen att jag vill åka hem till snubben som använder fusk och beslagta hans dator för mitt egna bruk. Så illa tycker jag om fuskare. en sak i singeplayer, men när man kör multi så ska alla vara lika barn.

Har du inte tid att levela så ska du f*nimig sk*ta i o spela! eller helt enkelt ta mer tid på dig.. har du inte tid o spela datorspel så kanske du inte ska sitta vid datorn då! inte take the easy way out o bara köpa ett fusk. usch. nej. såna människor behöver avlivas. o sen får jag deras datorer. självklart omformaterade så ja inte får deras äckliga fusk program på hårddisken.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Vem f*n bryr sig om bohemia? Tabben dom gjorde med DayZ är ju katastrofal.. Man kan fortarande idag bara gå gå omkring i världen och plötsligt dö för att man "fallit"...
Jävla skämt till spel, och JA vet att det är i alfa men det kommer aldrig komma ur det stadiet så man kan se det som full version..
Bohemia är ett skämt

Multiplayer snackar jag om då!

Visa signatur

Gigabyte z68p-ds3 | I5 2500K @ 4.3Ghz 1.3v | Corsair Vengeance 1600mhz cl9 | Palit Jetstream 770 4Gb | Samsung 850evo 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Arctic Freezer 13 Pro | NZXT H2 | EVGA SuperNOVA G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Jag är en av de som röstat på att jag fuskat. Vad fan, föddes alla här 45år gamla med stenkoll på skattereduktion och vad som upprör era magar?
Jag har spelat online sen jag var 10år och då var det inte mycket till moralkompass jag hade.

Nu, 13år senare, ser dock situationen annorlunda ut och jag skulle inte kunna tänka mig fuska igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Många av oss är säkerligen så gamla att när vi började spela online va "fusk" inte så lättillgängliga och välkända, sen när det väl blev vardagsmat då var vi tillräckligt gamla för att göra ett mer moraliskt val.

Sen beror det på vad man är för typ av tävlingsmänniska, spel är tävling många gånger, personligen vill jag vinna utan att fuska. Så har jag alltid känt, kan bero på uppfostran och en ordentlig dos idrott under uppväxten, vad vet jag.

Dom hade gjort en mycket intressant studie i England där det visade sig att folk som fuskade i spel många gånger hade en tendens att även "fuska" i livet.

Få saker är värda att vinna om man inte måste kämpa för det.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem
Skrivet av b00nde:

Vem f*n bryr sig om bohemia? Tabben dom gjorde med DayZ är ju katastrofal.. Man kan fortarande idag bara gå gå omkring i världen och plötsligt dö för att man "fallit"...
Jävla skämt till spel, och JA vet att det är i alfa men det kommer aldrig komma ur det stadiet så man kan se det som full version..
Bohemia är ett skämt

Multiplayer snackar jag om då!

Varför skulle det aldrig gå ur alfa stadiet?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shirayukiie:

Nu får du väl ta och ge dig.. Fusk i den formen som diskuteras här är INTE samma sak som dataintrång.
Hur man än vänder och vrider på det sker inget intrång med det man associerar med termen "multiplayer cheats".
Att data modifieras på klientsidan som skickas till serversidan är INTE intrång. Om man direkt modifierar serversidan är det intrång, detta gör inte fusken. De allra flesta fusken skriver läser/skriver i minnet och gör modifieringar som endast sker på klientsidan och sedan skickas till serversidan.

Av just den här anledningen finns det färre fuskare på t.ex. MOBA spel där nästan all data sköts av servern istället för att skicka fram och tillbaka mellan klienterna.

Skrivet av Daavido:

Wow... Att hävda att "Jag kodar så jag vet hur det funkar" och sen veta så här lite om hur ett standard fusk kodas/fungerar är skrämmande..
Skulle rekommendera att du läser på lite

Skrivet av bagfalls:

Det här var den största gojja jag hört. Förstår du inte hur en client/server struktur fungerar? Det är inte dataintrång att få servern att acceptera vad du påstår händer i spelet. Om du har ett program på din dator som säger att din karaktär kan flyga i Arma och servern svarar med att säga "Okej, jag antar att han kan flyga nu", så är det utnyttjandet av en svag servermjukvara, inte dataintrång.

Skrivet av MacAllan:

Nu tillhör jag dom som hatar fusk i online multiplayer, men du har lite fel gällande dataintrång.
För att det skall vara dataintrång skall du olovligen ha skaffat dig access till något vilket du inte har vid ett fusk, fusk handlar ju om ett hjälpmedel som är installerat på din egen dator.
Servers du skickar informationen till har du tillstånd att skicka info till.

Nu är du inne på rätt spår, men det är fortfarande inte dataintrång.
Det som diskuterats är om fusk eventuellt bryter mot upphovsrättslagen eftersom du olovligen modifierar ett upphovsrättsskyddat verk.
Men jag tror knappast någon åklagare är villig att testa det.

Ni alla har fel.

I Svensk lag så är anser dataintrång när man ändra värde eller lyckas ta värde.

Att ändra ett värde på klientsidan för sin tur lura serversidan med att svara på ett annat värde eller ge ett värde som inte är tänkt att ge klientsidan är dataintrång.

**I Svensk lag så behöver man bara låna en dator och lägga in ett program som du inte får göra för att det ska kallas för dataintrång.**

Varför det inte finns någon källa på sånt här är för att Svensk lag är inte samma som USA lag.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Va i helvete, 25% har röstat "ja" O.o, hoppas ni skojar!

Skrivet av Jeehao:

Maphack till Diablo II. Läskigt va?

Använt Maphack till D2 också. De flesta(inte alla) personer har nog i sitt liv fuskat någon gång.
Dock var det som sagt över 10 år sedan jag gjorde det och idag skulle jag inte ens kunna tänka mig att fuska.

Hatar alla som fuskar online.. I single-player kan folk göra det bäst de vill.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Fuskade som sören i Sims 2.
Men vem gjorde inte det?
Fixa rupies i överflöd och byggt en fet mansion, sen eldat upp allt med hjälp av gasspisen.

Men aldrig i MP-spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Ni alla har fel.

I Svensk lag så är anser dataintrång när man ändra värde eller lyckas ta värde.

Att ändra ett värde på klientsidan för sin tur lura serversidan med att svara på ett annat värde eller ge ett värde som inte är tänkt att ge klientsidan är dataintrång.

**I Svensk lag så behöver man bara låna en dator och lägga in ett program som du inte får göra för att det ska kallas för dataintrång.**

Varför det inte finns någon källa på sånt här är för att Svensk lag är inte samma som USA lag.

Skulle du kunna citera lagen och domen som stöder ditt påstående?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Ni alla har fel.

I Svensk lag så är anser dataintrång när man ändra värde eller lyckas ta värde.

Att ändra ett värde på klientsidan för sin tur lura serversidan med att svara på ett annat värde eller ge ett värde som inte är tänkt att ge klientsidan är dataintrång.

**I Svensk lag så behöver man bara låna en dator och lägga in ett program som du inte får göra för att det ska kallas för dataintrång.**

Varför det inte finns någon källa på sånt här är för att Svensk lag är inte samma som USA lag.

Fast då förutsätter du till att börja med att man ändrar något på klientsidan som du normalt inte har tillgång till. Använder man en bot eller liknande så ändrar man endast på saker som du som spelare redan har tillåtelse att ändra, tex vart du siktar om det är frågan om en aim-bot.

Sedan bör du kunna bifoga länk till tillämpbar lag och ett prejudicerande fall för att visa att denna lag är applicerbar i denna typ av händelser. Finns det inga prejudicerande fall så vet vi inte vad och om lagen gäller vid olika typer av spelfusk.

Permalänk

Fuskade i Minecraft för flera år sedan. Använde Nodus, ett fusk som har allt ifrån wallhack till no fall damage.
Men jag skulle aldrig fuska i ett spel som CS:GO eller BF4.

Visa signatur

InWin 301 | FD Newton R3 600W | AMD Ryzen 7 1700X | Gigabyte GTX 970 WF 3X OC | Crucial MX100 256 GB | Intel 600p M.2 256GB | MSI B350M | 16 GB G.Skill Trident Z RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibzon23:

En stor anledning till att fler och fler fuskar i spel är att många viger sina liv åt spelen det spelar. Något som tidigare var en hobby blir idag hela ens vardag. Detta i sin tur skapar en orättvis spelmiljö då alla ska spela med alla. Då går många över till fusk för att ha en chans mot folk som har all tid i världen att träna och bli bra.

Är ju halva grejen att se dessa "bra" personerna som mål att en dag kunna slå, är ju inte kul om man inte är bäst pga sin egen förmåga. Måste vara något fel på en om man söker sig till fusk för att vinna.

Permalänk
Skrivet av Dyluck:

Det skulle vara upphovsrättsbrott om han ladda upp den modifierade filen, så istället gjorde han ett program som modifierade filen på disk.

Jag är rätt säker på att om hans patch hade trampat något av de mer åtalsglada företagen (läs: Apple eller Microsoft) på tårna, så hade han kunnat åka dit i alla fall. Argumentet är att han inte kunde ha utvecklat patchen utan att ladda in originalprogrammet i en hex-editor eller på annat sätt kollat inuti programmet, och det är olagligt.
Slå er på inbrott, sprit&cigarettsmuggling, bedrägeri eller fordonsstöld istället, det är lägre straff och högre beviskrav än för upphovsrättsbrott, plus är mycket mer lönsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av discodns:

Får väl också krypa fram till korset och erkänna att jag ställt fram klockan på telefonen för att få fler liv på Candycrush någon gång.

Det är inte fusk det är ditt spelberoende som tvingar dig i candycrush

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Skrivet av zxhosting:

**I Svensk lag så behöver man bara låna en dator och lägga in ett program som du inte får göra för att det ska kallas för dataintrång.**

Ja, naturligtvis. Det är inte det vi pratar om. Vi pratar om att lägga in ett program på din egen dator. Det programmet kanske eller kanske inte ändrar spelets filer -- ofta så är det bara ett skript som sänder en viss serie musrörelser och tangenttryckningar med ett visst intervall, precis som om du använt din mus och tangentbord, och i många andra fall är det ett filter som läser dataströmmen mellan din klient och servern för att ge dig information du som spelare inte normalt skulle ha (t.ex. var alla motspelare befinner sig). Trots min mycket låga uppfattning om svenskt rättsväsende vägrar jag tro att det ens i svensk lag räknas som dataintrång att skapa ett macro med Macro Recorder.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkiii:

Skulle du kunna citera lagen och domen som stöder ditt påstående?

https://lagen.nu/begrepp/Dataintr%C3%A5ng

Det är inget påstående utan fakta om du inte vet hur hacks funkar så kan du inte komma med ett påstående.

Skrivet av Frispel:

Fast då förutsätter du till att börja med att man ändrar något på klientsidan som du normalt inte har tillgång till. Använder man en bot eller liknande så ändrar man endast på saker som du som spelare redan har tillåtelse att ändra, tex vart du siktar om det är frågan om en aim-bot.

Sedan bör du kunna bifoga länk till tillämpbar lag och ett prejudicerande fall för att visa att denna lag är applicerbar i denna typ av händelser. Finns det inga prejudicerande fall så vet vi inte vad och om lagen gäller vid olika typer av spelfusk.

https://lagen.nu/begrepp/Dataintr%C3%A5ng

För det du säger är ju att DDos är tillåtelse då det är bara på klientsidan den med. DDos kan man använda som fusk till spel om ni undra.

När du säger Aimbot den styr inte bara musen utan den hämta värden från spelet och då är dataintrång för den info är inte till för att någon ska får tag på.

Alla som har kommentera är emot mig bara för att dom själva kör med hacks och en av dom erkände med.

Skrivet av Awakeruad:

Ja, naturligtvis. Det är inte det vi pratar om. Vi pratar om att lägga in ett program på din egen dator. Det programmet kanske eller kanske inte ändrar spelets filer -- ofta så är det bara ett skript som sänder en viss serie musrörelser och tangenttryckningar med ett visst intervall, precis som om du använt din mus och tangentbord, och i många andra fall är det ett filter som läser dataströmmen mellan din klient och servern för att ge dig information du som spelare inte normalt skulle ha (t.ex. var alla motspelare befinner sig). Trots min mycket låga uppfattning om svenskt rättsväsende vägrar jag tro att det ens i svensk lag räknas som dataintrång att skapa ett macro med Macro Recorder.

Jag antar att du inte har läs allt jag har skrivet här om du hade gjort det så skulle du förstått vad jag menar med det.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Har aldrig fuskat i multiplayer, ser ingen mening med att spela mot andra om det inte finns något motstånd.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

https://lagen.nu/begrepp/Dataintr%C3%A5ng

Det är inget påstående utan fakta om du inte vet hur hacks funkar så kan du inte komma med ett påstående.

https://lagen.nu/begrepp/Dataintr%C3%A5ng

För det du säger är ju att DDos är tillåtelse då det är bara på klientsidan den med. DDos kan man använda som fusk till spel om ni undra.

När du säger Aimbot den styr inte bara musen utan den hämta värden från spelet och då är dataintrång för den info är inte till för att någon ska får tag på.

Alla som har kommentera är emot mig bara för att dom själva kör med hacks och en av dom erkände med.
Jag antar att du inte har läs allt jag har skrivet här om du hade gjort det så skulle du förstått vad jag menar med det.

Alltså de flesta spelen (first person shooter) har "client side" hit detektion och inte "server side", det borde du som kodare känna till.
Så vad som händer då är att din klient skickar en "felaktig" uppgift till servern att du har skjutit någon i huvudet, hur får du det till dataintrång?
Sen länken du bifogar bevisar väl knappast det du påstår.

Och nä alla som argumenterar mot dig kör inte själv med hacks.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacAllan:

Alltså de flesta spelen (first person shooter) har "client side" hit detektion och inte "server side", det borde du som kodare känna till.
Så vad som händer då är att din klient skickar en "felaktig" uppgift till servern att du har skjutit någon i huvudet, hur får du det till dataintrång?
Sen länken du bifogar bevisar väl knappast det du påstår.

Och nä alla som argumenterar mot dig kör inte själv med hacks.

Du säger ju det själv att lämna "felaktig" uppgift till servern är dataintrång.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Testade wallhack en gång i Call of Duty: United Offensive. Var ungefär lika kul som att titta på färg som torkar.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Du säger ju det själv att lämna "felaktig" uppgift till servern är dataintrång.

Ja ok då förstår jag hur du tänker, men nu är det så att krävs mer än så för att det skall bli frågan om dataintrång.

Det blir inte intrång fören man olovligen berett sig tillgång till något man inte har rätt att ta del av.
Att skicka en "felaktig uppgift" ger dig inte tillgång till något du inte har rätt till.

Permalänk
Skrivet av zxhosting:

Du säger ju det själv att lämna "felaktig" uppgift till servern är dataintrång.

Hur kan du likställa en förfrågan , med dataintrång?

Då gör du det varje gång du går in på swec i så fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacAllan:

Ja ok då förstår jag hur du tänker, men nu är det så att krävs mer än så för att det skall bli frågan om dataintrång.

Det är inte så lätt att förklara hur jag tänker. Men i Svensk lag så behöves det inte mycket för att det ska blir dataintrång.

Det krävs inte mycket för att det ska blir dataintrång även om du inte tror det.

[client-sidan]
[Tal]
0
6
7

Spelar ingen roll om hacks körs på client-sidan om vi säger att hacks skicka Tal 9 som inte finns med i listan.

[end]
[server-sidan]

Och server tar emot tal 9 den vet inte att det bara finns tal 0,6,7 i listan utan han har som har gjort spelet vet om att bara dom talen finns där.

Då har man lyckas lura server och det innebär även dataintrång. Men en server jobbar aldrig själv om det inte gäller visa spel men server skicka även tal 9 till master server och sen till web server.

[end]
Om ni tänker varför inte server har någon if fråga är för att detta är ett exempel och därför är det inte med.

Då många inte är insatta i det här ämnet det är därför det inte finns svensk källa på det här ännu.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Hur kan du likställa en förfrågan , med dataintrång?

Då gör du det varje gång du går in på swec i så fall.

Du kan inte jämföra en web server mot en spel server i denna frågan.

Om vi ska jämföra sweclockers om jag regga ett konto här och vi säger max ålder är 10 till 80 år när jag regga min om jag ändra html koden så att jag kan får den till 100 år då är det dataintrång men nu är det så att sweclockers har en kod som kollar att ålder är max 80 och då kommer den html koden inte funka men det är ändå försök till dataintrång.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815