Surfplatta för Windows 10

Permalänk
Medlem

Surfplatta för Windows 10

Hej,

Min gammla surfplatta gav upp i helgen och behöver en ny ganska omgående. Bytte nyligen till en windows mobil och tycker att det fungerar ok och därav nu tanken att skaffa en surfplatta som jag kan köra in windows 10 på. Jag letar nu köpråd av er som har mer kunskap än mej

Följande är mina "krav":

- Kring 10"
- Snabb eller egentligen mer ute efter något som inte är segt
- Tillräckligt med utrymme kvar för vanligt användande, räcker en platta med 32gig?
- pris gärna under 4000

Hur fungerar byte till windows 10 om plattan har 8.1, samma som på pc?
Tangentbord som tillbehör ett måste?

Tacksam för snabba svar, känner mej vilsen utan platta

Permalänk

jag har en Lenovo Yoga Tablet 2 som jag kör med funkar kanon bra.
Har installerat windows 10 på den med.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2869383

Visa signatur

i7-4790K, 8GB RAM, 280x 3GB, 120GB ssd, 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av robert207:

jag har en Lenovo Yoga Tablet 2 som jag kör med funkar kanon bra.
Har installerat windows 10 på den med.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2869383

Tack för svar!

Ber om ursäkt men har lite följdfrågor, hoppas du har tid att svara

Hur gjorde du uppdateringen, samma som på PC?

Hur mycket utrymme tar windows 10?

Använder du windows 10 i surfplattaläge eller vanligt? Hur tycker du att det fungerar?

Tack på förhand!

Permalänk

@Sp0de: kör windows 10 det tar ca 50% av utrymet som är på c

Visa signatur

i7-4790K, 8GB RAM, 280x 3GB, 120GB ssd, 650W

Permalänk

det går att updatera den som vanlig pc

Visa signatur

i7-4790K, 8GB RAM, 280x 3GB, 120GB ssd, 650W

Permalänk
Medlem

Tja! Jag var på väg att köpa en Asus T300 Chi, och det blev en Surface Pro 3 istället. Jag är grymt nöjd. Jag kan lira någorlunda de spel jag vill (även om mina krav inte är höga ex. ESO). Men att kunna surfa I sängen med True detective på högersida och läsa om infektionsmedicin på vänstersida är guld. Att det är just windows 10 som O.S öppnar så mkt mer dörrar än apple och android imo. FYI jag gillar båda O.S:en! Men att kunna använda "default" I en platta de man kan göra på sin desktop (om man har en pc) är guld. ^^

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk

Köpte en Lenovo Miix 3 på blocket svinbilligt och blev riktigt förvånad!

Kanonbra upplevelse och lirar Heartstone alldeles prima

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epyon:

Tja! Jag var på väg att köpa en Asus T300 Chi, och det blev en Surface Pro 3 istället. Jag är grymt nöjd. Jag kan lira någorlunda de spel jag vill (även om mina krav inte är höga ex. ESO). Men att kunna surfa I sängen med True detective på högersida och läsa om infektionsmedicin på vänstersida är guld. Att det är just windows 10 som O.S öppnar så mkt mer dörrar än apple och android imo. FYI jag gillar båda O.S:en! Men att kunna använda "default" I en platta de man kan göra på sin desktop (om man har en pc) är guld. ^^

Har tittat på en Surface 3 men den blir för dyr som ny Jag köper helst nytt. Ett stort tack för dina åsikter, känns som om jag är på väg att göra rätt val med OS i detta fall. Spelar själv ESO på PS4 Inte tänkt använda plattan till dylika "krävande" spel, utan spelas det så blir det nog endast tidsfördriv på resor i form av något enklare. Dock är ju inte apputbudet enormt men det löser sig nog med tiden

Skrivet av SimpanDirr:

Köpte en Lenovo Miix 3 på blocket svinbilligt och blev riktigt förvånad!

Kanonbra upplevelse och lirar Heartstone alldeles prima

Kul att höra. Jämförde nyss den med Yogan som rekommenderades tidigare i tråden. Mycket liknande specs, Miix lite lättare samt att jag får dubbelt mera lagringsutrymme för billigare peng, dock mycket sämre batteritid enligt specifikationer. Hmm helt klart ett starkt alternativ, tack för tipset!

Permalänk
Skrivet av Sp0de:

Har tittat på en Surface 3 men den blir för dyr som ny Jag köper helst nytt. Ett stort tack för dina åsikter, känns som om jag är på väg att göra rätt val med OS i detta fall. Spelar själv ESO på PS4 Inte tänkt använda plattan till dylika "krävande" spel, utan spelas det så blir det nog endast tidsfördriv på resor i form av något enklare. Dock är ju inte apputbudet enormt men det löser sig nog med tiden

Kul att höra. Jämförde nyss den med Yogan som rekommenderades tidigare i tråden. Mycket liknande specs, Miix lite lättare samt att jag får dubbelt mera lagringsutrymme för billigare peng, dock mycket sämre batteritid enligt specifikationer. Hmm helt klart ett starkt alternativ, tack för tipset!

När jag spelar Heartstone så har jag runt 3,5timmar battertid, men surf ger mig 3 kvällar aka 7timmar. Med Windows 8.1 hade jag 6timmar.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Efter att ha sovit på saken tror jag det blir en Yoga 2. Främst för att det är absolut enklast för mej att åka via Webhallen och hämta plattan och det skiljer sig inte många hundra kronor.

Får se hur många svordomar det blir innan jag har windows 10 på den

Permalänk
Medlem

@Sp0de:

haha, du anar inte hur mkt jag svär nu jag ville göra en "clean" installation av windows 10 och nu har jag problem D:

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epyon:

@Sp0de:

haha, du anar inte hur mkt jag svär nu jag ville göra en "clean" installation av windows 10 och nu har jag problem D:

Synd att höra Inget Doktor Google kunde hjälpa med? Hoppas det löste sig under morgontimmarna!

Blev en Yoga Tablet 2 igår Tyvärr blev det sent på jobbet så jag hann inte använda den speciellt mycket. Den föreslog genast win 10 uppgradering då jag fick igång plattan och det tackade jag ja till. Efter installation gick jag igenom lite inställningar och tog bort windows.old, mycket mera hann jag tyvärr inte med. MÅste fixa ett usbminne så att jag kan göra en recovery ifall det skulle behövas.

Det jag gillade mest, efter denna mycket begränsade använding, var enkelheten att hoppa mellan vanlig och tablet mode. Ser med spänning fam emot att använda den mer!