AMD sätter hoppet till virtuell verklighet

Permalänk
Melding Plague

AMD sätter hoppet till virtuell verklighet

Fallande försäljning av persondatorer och kraftiga nedskärningar i forskningsbudgeten talar inte till AMD:s fördel, men teknikchefen Mark Papermaster ser ändå ljust på framtiden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ber till gudarna att AMD klarar sig från konkurs. Mer fokus på virtual reality är alltid kul, så jag hoppas innerligt att AMD kan göra bra ifrån sig, men det ser mörkt ut...

Permalänk
Medlem

Persondator-datorer?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Ett R9 Nano för varje öga?

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem

Zen är ungefär ett år bort, vilket passar bra för min del då jag tänkt bygga nytt då. Det är bara hoppas på att den presterar i stil med vad det ryktats om tidigare, någonstans mellan Sandy Bridge och Ivy Bridge. Då är det bara hoppas på att tillgången kommer vara någorlunda bra och att det kommer finns moderkort i formfaktorn mini-ITX vid lansering.

Det kanske låter som en dum idé att bygga nytt och hamna på ungefär samma prestanda som jag får ut idag, men om jag ska gå över till mini-ITX måste jag ändå bygga nytt då jag inte vill köpa ett begagnat mini-ITX-moderkort. Bygga nytt är ju dessutom roligt, det är ändå fyra år sedan jag byggde nuvarande burken

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Skrivet av Majora:

Ber till gudarna att AMD klarar sig från konkurs. Mer fokus på virtual reality är alltid kul, så jag hoppas innerligt att AMD kan göra bra ifrån sig, men det ser mörkt ut...

Har sett mörk ut för amd sedan jag började läsa på sweclockers 2007 så de klarar sig nog ett tag till Bara Zen blir bra kommer jag köpa en (så länge min 8350 inte är bättre).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag vet inte... Jag tycker det vore bättre om de sålde av grafikdelen till typ Samsung och sedan använde köpeskillingen till att investera i att forska fram så att ZEN blir riktigt bra. Jag tycker det är tråkigt när alla går och gloomar omkring och pratar om att PC'n håller på att dö. Tro fan ingen vågar investera när snacket går så.

Nu i och med Windows 10 och så småningom DX12 hoppas jag PC blir hett igen. Jag gillar PC mycket bättre än konsoler och mobiltelefoner och plattor och sån't.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag vet inte... Jag tycker det vore bättre om de sålde av grafikdelen till typ Samsung och sedan använde köpeskillingen till att investera i att forska fram så att ZEN blir riktigt bra. Jag tycker det är tråkigt när alla går och gloomar omkring och pratar om att PC'n håller på att dö. Tro fan ingen vågar investera när snacket går så.

Nu i och med Windows 10 och så småningom DX12 hoppas jag PC blir hett igen. Jag gillar PC mycket bättre än konsoler och mobiltelefoner och plattor och sån't.

Nja, GCN är ju deras kassako, sitter i varje PS4 och xbox idag.
Tror Fury och 3XX serien forfarande kan göra bra intäkter, de måste bara skyffla om lite i utbudet och marknadsföringen. Det är lite förvirrat nu.

Sen känns de som de tappat bollen lite på APU-fronten både för dekstop och bärbart, och Intel börjar komma ikapp med sina IGP-kretsar.
När det förut var det självklara alternativet till HTPC så kan man idag för samma pengar köpa en pentium + GPU för mkt bättre prestanda.

FX-Serien är dock, trots många år på nacken inte helt illa ute. FX8350 är fortfarande ett bättre köp än en I3a eller låst i5a i vissa fall, de måste justera priset där efter.

Zen måste nog lägga sig i prestandanivå med haswell ungefär och kosta mindre än Skylake samt klocka bra. Då kan det börja komma in pengar.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Zen måste nog lägga sig i prestandanivå med haswell ungefär och kosta mindre än Skylake samt klocka bra. Då kan det börja komma in pengar.

Jag tror de har en god chans att göra det, eftersom CPU-prestandan helt uppenbart har gått in i en vägg. Mer än sisådär fem år efter kan de ju inte gärna vara, och catch-up-effekten i teknikvärlden är ju väldig stark. När utvecklingen går så pass långt att en teknik blir "good enough" för de allra flesta konsumenter för deras behov, då kan ju även tillverkare utan den senaste tekniken konkurrera.

För nästan alla datorer är vi ju redan där, men om några år tror jag vi är där när det gäller speldatorer också. Att CPU:n inte gör någon skillnad alls i speltester, förutsatt att utvecklingen fortsätter som den gjort senaste åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Nja, GCN är ju deras kassako, sitter i varje PS4 och xbox idag.
Tror Fury och 3XX serien forfarande kan göra bra intäkter, de måste bara skyffla om lite i utbudet och marknadsföringen. Det är lite förvirrat nu.

Sen känns de som de tappat bollen lite på APU-fronten både för dekstop och bärbart, och Intel börjar komma ikapp med sina IGP-kretsar.
När det förut var det självklara alternativet till HTPC så kan man idag för samma pengar köpa en pentium + GPU för mkt bättre prestanda.

FX-Serien är dock, trots många år på nacken inte helt illa ute. FX8350 är fortfarande ett bättre köp än en I3a eller låst i5a i vissa fall, de måste justera priset där efter.

Zen måste nog lägga sig i prestandanivå med haswell ungefär och kosta mindre än Skylake samt klocka bra. Då kan det börja komma in pengar.

Ja man får ju hoppas på det. För min del blir det nog ett köp oavsett då ZEN ju lär prestera bättre än Vishera oavsett.. Men alla tänker ju inte som jag så det gäller att de kan få till något som blåser folk av stolen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja man får ju hoppas på det. För min del blir det nog ett köp oavsett då ZEN ju lär prestera bättre än Vishera oavsett.. Men alla tänker ju inte som jag så det gäller att de kan få till något som blåser folk av stolen.

Hade Asus släppt en BIOS för mitt mobo med FX stöd så hade jag nog suttit på vishera nu och hoppat över skylake ett tag till kanske. Men nu orkar jag inte vänta längre tyvärr. Hela grejen med moderkort med Nvidia-chipset blev ju en flopp när det gick i graven i förtid

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Och där kom nådastöten.

Jag tror inte att VR kommer att slå igenom. Hoppas att jag har fel, men tror att det kommer ta alldeles för lång tid innan det är "mainstream".

Visa signatur

Intel i5 2500k @ 4.5 GHz
Sapphire Radeon R9 290 Tri-X
Nåt annat skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Nja, GCN är ju deras kassako, sitter i varje PS4 och xbox idag.
Tror Fury och 3XX serien forfarande kan göra bra intäkter, de måste bara skyffla om lite i utbudet och marknadsföringen. Det är lite förvirrat nu.

Sen känns de som de tappat bollen lite på APU-fronten både för dekstop och bärbart, och Intel börjar komma ikapp med sina IGP-kretsar.
När det förut var det självklara alternativet till HTPC så kan man idag för samma pengar köpa en pentium + GPU för mkt bättre prestanda.

FX-Serien är dock, trots många år på nacken inte helt illa ute. FX8350 är fortfarande ett bättre köp än en I3a eller låst i5a i vissa fall, de måste justera priset där efter.

Zen måste nog lägga sig i prestandanivå med haswell ungefär och kosta mindre än Skylake samt klocka bra. Då kan det börja komma in pengar.

Det viktiga för AMD är att ZEN kan ta marknadsdelar inom serverområdet.
CPUer entusiaster är nog en sekundär marknad.
AMD har en mycket duglig iGPU; om de parar ihop den med en strömsnål ZEN har de något som borde intressera tillverkare av bärbara datorer och kontorsmaskiner.
Jag är övertygad att Intel håller på för fullt att förbereda sig för lite "riktig konkurens".
Jag tror att 2016/2017 kan bli riktigt intressant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Hade Asus släppt en BIOS för mitt mobo med FX stöd så hade jag nog suttit på vishera nu och hoppat över skylake ett tag till kanske. Men nu orkar jag inte vänta längre tyvärr. Hela grejen med moderkort med Nvidia-chipset blev ju en flopp när det gick i graven i förtid

I feel your pain! Jag satt också med Nvidia-chipset och trodde i det längsta att de skulle kunna repa sig men icke sa Nicke.. Ja ja.. Man måste våga ibland också

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

AMD is toast.

Överdriven reklam hajp höjer kundernas förväntningar skyhögt, sedan när produkten inte motsvarar hajpen så kraschar kundernas förväntningar så brutalt hårt att AMD sedan blir ett varumärke man inte kan lita på och inte vill veta av.

De gräver helt enkelt sin egen grav, Intel och nVidia behöver inte ens hjälpa till.

Permalänk
Medlem

Nu är jag ingen affärsman eller vet hur det riktigt funkar men: Skulle inte AMD kunna 'hota' med att lägga ner vad dom gör på CPU-fronten och endast satsa på grafikkortet. Det finns väl egentligen ingen annan som gör CPUs förutom Intel och AMD och då blir det monopol, vilket inte är tillåtet. Kanske tänker för långt men skulle inte Intel kunna hjälpa till att dra upp deras prestanda på processorerna då, samtidigt som dom hade haft mer folk som jobbade på grafikkorten?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Tänk om verkligheten var den virtuella verkligheten och den virtuella verkligheten var verkligheten? Doesn´t it blow your mind?
AMD skulle då vara hetast på processormarknaden och Intel skulle kämpa för att slå igenom på VR. "What is love, baby don´t hurt me no more":)

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk
Medlem

Är verkligen VR så jäkla "hett" som dylika utvecklare och tillverkare får det att låta? Jag har prövat DK1 och jag är fullt medveten om att den är utdaterad (och att DK2 är en enorm förbättring). Men, AMD sätter hoppet till något som knappast är prövat utanför betatestare, utvecklare och mässor. Sistnämnda är troligen där tilltänkta konsumenter kan pröva produkten och åsikterna från sådana tillställningar som jag har läst om är ganska ljumma. Det finns en coolhetsfaktor men en användbarhetsfaktor...?

Tycker det är väldigt naivt att de har sådan stor tilltro till VR, de säger att det kommer bli PC-Gamings pånyttfödelse. (Som f.ö. mår ganska bra just nu?) I de gaming-kretsar jag lurkar (ber om ursäkt om jag låter som en riktigt jävla wise-guy) så pratas det knappt om VR, med undantag för Star Citizen communities där folk är alldeles saliga över stödet. Och det är väl just i sådana spel som jag tror tekniken har sin plats där användarna gärna investerar tusenlappar i HOTAS och dylika tillbehör. Kommer då de hundratusentals som sitter och lirar CS:GO just i denna stund bege sig ut och inhandla ett VR-headset? Tror inte det.

Vill jag ha VR? Nej! För mig är det en nischprodukt som aldrig kommer att ha en plats i mitt hem, precis som Kinect och 3DTV. "Based on what I've seen to date, it's not fun, and it's not social. It's just tech." - Reggie Fils-Aime

Permalänk

"där dog amd" va det första jag tänkte när jag läste titeln.
vr har floppat många gånger förut. kommer floppa igen.
Inget är nytt under solen ,trots det är vad dom vill vi ska tro

1968

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

"där dog amd" va det första jag tänkte när jag läste titeln.
vr har floppat många gånger förut. kommer floppa igen.
Inget är nytt under solen ,trots det är vad dom vill vi ska tro
http://www.igyaan.in/wp-content/uploads/2014/12/sword-of-damocles-690x471.jpg
1968

Med den lilla men betydande skillnaden att VR nu faktiskt fungerar och kan produceras till överkomliga konsumentpriser, vilket det inte gjorde förut.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:
Skrivet av riktigninja:

"där dog amd" va det första jag tänkte när jag läste titeln.
vr har floppat många gånger förut. kommer floppa igen.

En såpass avancerad teknik som VR måste floppa för att kunna lyckas, det är så en teknik utvecklas, anpassas och optimeras. När datormusen skulle lanseras till persondatorer så var det väldigt många som inte fattade varför man behövde en sådan, idag klarar man sig inte utan en.
Samma sak kommer att hända med VR, det är jag väldigt säker på, kanske inte i år eller nästa, men när tekniken mognat så tror jag att det är nästa steg i datorvärlden för vardagligt bruk.

Nu kanske AMD floppar rejält med detta, men förhoppningsvis så bidrar de till att utveckla tekniken åtminstone så att vi snart får se större framsteg än vad vi redan har sett hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Zen måste nog lägga sig i prestandanivå med haswell ungefär och kosta mindre än Skylake samt klocka bra. Då kan det börja komma in pengar.

Precis, skulle ryktet som säger att Zen kommer prestera mellan Ivy Bridge och Haswell är det ju inte direkt kul. Redan 2 generationer (skylake & refresh 2016?) efter. Vissa har väl till och med sagt i linje med Sandy Bridge.....
Når inte Zen upp till åtmonstone Haswell refresh, i både prestanda och strömförbrukning, är det ju bara skräp i min mening.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Precis, skulle ryktet som säger att Zen kommer prestera mellan Ivy Bridge och Haswell är det ju inte direkt kul. Redan 2 generationer (skylake & refresh 2016?) efter. Vissa har väl till och med sagt i linje med Sandy Bridge.....
Når inte Zen upp till åtmonstone Haswell refresh, i både prestanda och strömförbrukning, är det ju bara skräp i min mening.

Skickades från m.sweclockers.com

Om Zen skulle ha en IPC någonstans mellan Ivy och Haswell, alternativt Sandy och Ivy så har de ändå kommit en bra bit på vägen. De skulle inte vara herre på täppan men ändå kunna vara med och slåss ifall strömförbrukning och pris ligger bra. Stegen mellan Intels senaste generationer har blivit så pass små och Zen skulle vara en stor förbättring över Piledriver som är det senaste AMD släppt i entusiastsegmentet. Så att det skulle vara skräp håller åtminstone inte jag med om. Det är nog rimligt att anta att de inte kommer kunna slåss med Intels allra starkaste processorer, eller de strömsnålaste, men de kommer nog kunna erbjuda något som är bra nog för de flesta.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Om Zen skulle ha en IPC någonstans mellan Ivy och Haswell, alternativt Sandy och Ivy så har de ändå kommit en bra bit på vägen. De skulle inte vara herre på täppan men ändå kunna vara med och slåss ifall strömförbrukning och pris ligger bra. Stegen mellan Intels senaste generationer har blivit så pass små och Zen skulle vara en stor förbättring över Piledriver som är det senaste AMD släppt i entusiastsegmentet. Så att det skulle vara skräp håller åtminstone inte jag med om. Det är nog rimligt att anta att de inte kommer kunna slåss med Intels allra starkaste processorer, eller de strömsnålaste, men de kommer nog kunna erbjuda något som är bra nog för de flesta.

Jo absolut, det är ju framsteg om något och det är väl som du säger egentligen ingen som på riktigt räknar med att Zen kommer vara uppe och slåss med Intel i den absoluta prestanda-toppen utan snarare lägga sig nånstans mellan (förhoppningsvis) Haswell ochh Skylake....då förhoppningsvis till ett attraktivt pris. Det är lite av min önskedröm med Zen i alla fall, får se om den slår in eller inte.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Adam West:

Jo absolut, det är ju framsteg om något och det är väl som du säger egentligen ingen som på riktigt räknar med att Zen kommer vara uppe och slåss med Intel i den absoluta prestanda-toppen utan snarare lägga sig nånstans mellan (förhoppningsvis) Haswell ochh Skylake....då förhoppningsvis till ett attraktivt pris. Det är lite av min önskedröm med Zen i alla fall, får se om den slår in eller inte.

SB och yvi ryktas det om att ligga.

Hamnar priset par undra lappar lägre är zen inget dåligt val vid nybygge. SB håller ju bra än ju skylake ligger ju inte mycket högre i prestanda.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

SB och yvi ryktas det om att ligga.

Hamnar priset par undra lappar lägre är zen inget dåligt val vid nybygge. SB håller ju bra än ju skylake ligger ju inte mycket högre i prestanda.

Nej inte mycket högre, men fortfarande ligger det ju några % högre.
Klart att Sandy Bridge inte är en dålig plattform, hell har jag fortfarande min trotjänare 2500K liggandes i skrivbordet i väntan på att få slänga in den i en billig HTPC-bygge som inte blivit av ännu. Så kraften finns ju där absolut, men det är ändå en plattform som har 6½! på nacken om AMD håller sitt schema vad gäller lansering av Zen. Och om det är det bästa man har att komma med tycker jag det är ytterrst oroväckande. Har man verkligen inte mer att komma med än så här? Vi är alla medvetna om att det är som du säger, att det inte skiljer alltför mycket mellan dagens och föregångarnas cpu:er genom åren, dvs prestandaskillnaderna är inte enorma. Men Zen till trots, det som oroar mig lite är att om AMD, trots en helt ny omarbetad design från grunden till trots knappt klarar av att slå Intels 2 år gamla och (vid lansering 3 år) vassaste...då känns det inte bra. Visst är det väl inte rimligt att tro att Zen kommer prestera i linje med Haswell Refresh eller Skylake, men det vore kul om dom nån gång åtminstone kunde komma jämsides med sin konkurrent för en gångs skull.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@Adam West: Kanske ryktena som sprids är låga skott till skillnad från Fury och Bulldozer.

Men ja. Det vore förfärligt om vi får en SB i 2016. Jag hoppas ypperligt på att det blir kraftigare än så.

Visa signatur

Intel i5 2500k @ 4.5 GHz
Sapphire Radeon R9 290 Tri-X
Nåt annat skit

Permalänk
Medlem

#baldViking Lite så jag känner!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X