Oculus VR drömmer om oändligt kraftfulla grafikprocessorer

Permalänk
Melding Plague

Oculus VR drömmer om oändligt kraftfulla grafikprocessorer

Den största utmaningen inom virtuell verklighet är varken störande latenser eller trilskande optik utan det enorma behovet av beräkningskraft, uppger Oculus grundare Palmer Luckey.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Asså VR hoppas jag drar igång utvecklande av GPUr !!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Palmer Luckey och jag verkar drömma om samma saker här i livet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Denna kille är så otroligt intelligent, han började pilla med elektronik som 11 åring och började tjäna pengar på att laga söndriga iphones och sälja dom senare när dom började komma , över 30.000 dollar om jag inte minns fel. Han hade också en dator för tio tusentals dollar med 6 skärmsetup och älskade VR redan som liten och hade en samling med 50 olika äldre "vr headset" som han hade byggt upp under en längre tid.

Killen är 23 år.

Det är pågrund utav sådana här människor vars intressen och kunskaper är så höga, som vi kan sitta och leka med massa teknikprylar!

Jag bugar för dig ,Palmer.

Permalänk

det låter lite för mig som att dom börjar skylla på annat för att deras kommande headset inte uppfyller deras förväntningar. jaja skall bli kul att titta på VR nästa år i vilket fall, hoppas full hd vr kommer snart så man får en acceptabel upplösning ochså.

Permalänk
Medlem

Jag har helt tappat intresset för VR sedan Facebook köpte Oculus, men om nu VR kan bli en blåslampa för Nvidia och AMD att göra effektiva GPU'er i allmänhet så kan nog VR bli till någon nytta även för mig då

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har helt tappat intresset för VR sedan Facebook köpte Oculus, men om nu VR kan bli en blåslampa för Nvidia och AMD att göra effektiva GPU'er i allmänhet så kan nog VR bli till någon nytta även för mig då

Vadå facebook är det bästa som hänt spelvärlden, det blir ju najs att be 50 vänner gilla för att plocka upp 2 magasin till Ak47. Sen rekryterar du bara 10vänner så att du kan ladda den nya banan på 10s istället för att vänta 3 timmar på cooldown.

Ne men det finns ju andra företag som gör headset (htc samsung) och jag tror det kan bli rätt kul i rätt sorts spel tänk dig en flygsimulator då kan man ju kika fritt runt sig och bara koncentrera sig på att dra i spaken utan att behöva röra musen för att se sig runt Eller andra spel där "gubben" sitter still och behöver röra huvudet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Finns ju en del plattformar som håller tillbaka utvecklingen, jag nämner inga namn *host* kon *host* soler *host*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har helt tappat intresset för VR sedan Facebook köpte Oculus, men om nu VR kan bli en blåslampa för Nvidia och AMD att göra effektiva GPU'er i allmänhet så kan nog VR bli till någon nytta även för mig då

HTC Vive finns ju också snart! Tidigare än riften till och med.

Själv är jag personligen lite mer sugen på den som det ser ut nu. Kommer dock förmodligen vänta tills oculusen kommer ut iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Hehe, jag hade nästan väntat mig att det minst sagt omtalade tidningsomslaget skulle användas i artikeln:

Jag hoppas någonting lanseras innan året tar slut, ett år till utan någon vettig produkt på marknaden skulle vara rätt trist. Huruvida jag skaffar något beror helt på hur bra dessa produkter kommer vara och om det finns någon mjukvara som intresserar mig. För simulatorer vore det nog riktigt nice men jag kommer nog vänta på en mognad marknad, om tekniken nu verkligen lyckas slå denna gång.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Elcentralen:

det låter lite för mig som att dom börjar skylla på annat för att deras kommande headset inte uppfyller deras förväntningar. jaja skall bli kul att titta på VR nästa år i vilket fall, hoppas full hd vr kommer snart så man får en acceptabel upplösning ochså.

Låter mer som ett svar på alla som gnäller om att upplösningen är för låg i Rift. Visst kunde de slänga in två 4K-paneler men då hade i princip ingen kunnat använda den för att det hade krävt så mycket av grafikkortet. Inte många som hostar upp två eller tre Titan X i SLI. Så nu får man kompromissa med upplösningen. Det är fortfarande rätt krävande hårdvarumässigt vilket redan nu stänger ute en del potentiella kunder.

Det är tur att grafikprestanda är lättare att skala upp än CPU-prestanda eftersom det är så parallellt. Där kan man faktiskt få massa mer prestanda genom att bra kasta fler transistorer på problemet så det kan nog hända en del vid nästa krympning.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Låter mer som ett svar på alla som gnäller om att upplösningen är för låg i Rift. Visst kunde de slänga in två 4K-paneler men då hade i princip ingen kunnat använda den för att det hade krävt så mycket av grafikkortet. Inte många som hostar upp två eller tre Titan X i SLI. Så nu får man kompromissa med upplösningen. Det är fortfarande rätt krävande hårdvarumässigt vilket redan nu stänger ute en del potentiella kunder.

Det är tur att grafikprestanda är lättare att skala upp än CPU-prestanda eftersom det är så parallellt. Där kan man faktiskt få massa mer prestanda genom att bra kasta fler transistorer på problemet så det kan nog hända en del vid nästa krympning.

Så vad du säger är precis samma som @Elcentralen verkar göra... att de borde vänta med VR tills vi har tekniken nog att kunna göra den bra.

Surfplattor var likadant. De var sega och oanvändbara i början, men efter några år blev CPUer och strömsnåla enheter bra nog att kunna driva detta. Och idag är problemet snarare att man trycker i mer kraft än batteriet klarar.

Jag satt redan i tidigt 2000-talet och drömde om enorma skärmar, med realistiska effekter och fantastiska spel. Men jag insåg att det ÄR en dröm, tills hårdvaran finns för det, och den finns, för 1080p nu, vilket är helt underbart. Men när man börjar prata om 4k (eller tom 16k) då är man så långt före utvecklingen att man helt enkelt utvecklar en produkt baserat på drömmar, och inte verklighet. Visst är det bra att man inte slutar pressa teknologin, men man måste också inse att bättre teknologi inte kommer lösa alla världens problem. Utan man får jobba med det man har idag först...

Permalänk
Medlem

När man försökte med VR sist i början på 90-talet (med Virtuality och Virtual Boy bland annat) så var den ju dödsdömd eftersom tekniken var så primitiv. Då tog det 20 år innan någon vågade satsa igen.

Det vore väldigt tråkigt om VR floppar igen av samma anledningar. Om bara några år kommer ju skärmteknik och GPU-kraft tillåta att alla har råd med 4K@90Hz eller vad nu "tillräckligt bra" är i VR-sammanhang. Men då kanske alla riskkapitalister hunnit dra öronen åt sig och vi får vänta till 2040 innan de vågar igen.

Permalänk
Medlem

Uff, IKEA m fl kommer ju kånka.

Finns ju inget behov av möbler mer än kartonger som håller för en bred häck och några kilon, då man kommer bära en sån där så fort ytterdörren blåser igen.

Nah men spännande tider framöver. Helt klart. Hoppas också att det inte knäar helt och hållet ett GTX 980 Ti.

Permalänk
Medlem

Vem drömmer inte om oändlig beräkningskraft?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Kanske för man börjar bli gammal (snart 30) men jag tycker inte VR är så intressant. De säger att man kan spela 10min utan att må illa (jag kör mest RPG och då måste man köra iaf en timme eller två i taget) och så blir man helt frånkopplad från omvärlden. Hur ska man kunna höra frugan eller se efter barnen när man är helt inne i en VR värld? Passar bara för 20 åriga ungkarlar att fördriva tiden när de egentligen ska plugga inför tentan.

Kommer säkert bli bra men det är fortfarande mycket som ska till innan det blir mainstream.

Kanske man tycker annorlunda när man provat det men ser inget fel på vanliga TV/datorskärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Kanske för man börjar bli gammal (snart 30) men jag tycker inte VR är så intressant. De säger att man kan spela 10min utan att må illa (jag kör mest RPG och då måste man köra iaf en timme eller två i taget) och så blir man helt frånkopplad från omvärlden. Hur ska man kunna höra frugan eller se efter barnen när man är helt inne i en VR värld? Passar bara för 20 åriga ungkarlar att fördriva tiden när de egentligen ska plugga inför tentan.

Kommer säkert bli bra men det är fortfarande mycket som ska till innan det blir mainstream.

Kanske man tycker annorlunda när man provat det men ser inget fel på vanliga TV/datorskärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är nog för något helt annat än åldern, kanske brist på intresse?

Är själv närmre 40 än 30 och ser fram mot VR ordentligt. Har familj men likväl så ser jag också till att få lite egentid, vilket jag tycker är viktigt.

Låter mer som du försöker vinna vuxenpoäng när du säger att det skulle vara något endast för 20-åringar. Tycker det känns rätt larvigt att man skulle sluta göra saker man tycker är kul för att man blir äldre. Självklart får man andra prioriteringar, men så länge man inte spelar golf så finns säkert tid övers...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Vem drömmer inte om oändlig beräkningskraft?

Företag som förser oss med bräkningskraft

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det här är OT, men eftersom jag återigen läser uttrycket "till syvende och sist" i en av era artiklar, känner jag hur det rycker till i en nerv nånstans. Vad är detta för snack? Håll er till normal vardagssvenska tack.

Permalänk
Medlem

Jag tror ju inte nödvändigtvis grafiken behöver vara speciellt bra. Jag tror hjärnan fixar den biten ganska enkelt.

Men en högupplöst skärm so kan skala upp bilder tror jag är en bra kompromiss just nu. T.ex. skulle du kunna mata en 1080p ström till VR medan 4K-skärmen ritar varje bildpunkt på 4. Det tycker jag borde gå smidigt. Samtidigt får du bättre pixeltäthet. Hade du kunnat göra samma sak med en 8K skärm där 16 bildpunkter ritas ut som 1 från 1080p så blir det ännu bättre. Dessutom hade man där även kunnat mata VR med 4K upplösning i de fallen det går.

Så länge responstiderna är snabba och pixeltätheten är bra så tror inte jag det gör så mycket att det baseras på en sämre videoström i grunden. Det enda som kommer hända är att du tolkar det som mindre detaljerat.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vadå facebook är det bästa som hänt spelvärlden, det blir ju najs att be 50 vänner gilla för att plocka upp 2 magasin till Ak47. Sen rekryterar du bara 10vänner så att du kan ladda den nya banan på 10s istället för att vänta 3 timmar på cooldown.

Ne men det finns ju andra företag som gör headset (htc samsung) och jag tror det kan bli rätt kul i rätt sorts spel tänk dig en flygsimulator då kan man ju kika fritt runt sig och bara koncentrera sig på att dra i spaken utan att behöva röra musen för att se sig runt Eller andra spel där "gubben" sitter still och behöver röra huvudet.

Skrivet av Akaiko:

HTC Vive finns ju också snart! Tidigare än riften till och med.

Själv är jag personligen lite mer sugen på den som det ser ut nu. Kommer dock förmodligen vänta tills oculusen kommer ut iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det är sant.. Visst finns det andra som har spännande grejer på G också Får väl helt enkelt avvakta och se vad det blir av det hela.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dagas:

Kanske för man börjar bli gammal (snart 30) men jag tycker inte VR är så intressant. De säger att man kan spela 10min utan att må illa (jag kör mest RPG och då måste man köra iaf en timme eller två i taget) och så blir man helt frånkopplad från omvärlden. Hur ska man kunna höra frugan eller se efter barnen när man är helt inne i en VR värld? Passar bara för 20 åriga ungkarlar att fördriva tiden när de egentligen ska plugga inför tentan.

Kommer säkert bli bra men det är fortfarande mycket som ska till innan det blir mainstream.

Kanske man tycker annorlunda när man provat det men ser inget fel på vanliga TV/datorskärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror hjärnan vänjer sig efter ett tag. Hoppas det iaf.
Jag säger tvärt om - tycker det är superintressant med VR, främst för olika typer av simulatorer av olika slag. Det ger ju en helt annan närvarokänsla än med en monitor. Monitorbilden kommer att kännas platt och trist i jämförelse.
I början kommer nog det se lite pixligt ut, det får man väl räkna med, men om några år så kommer det säkert att ta sig rejält. Användningsområdena är många även om spelindustrin kommer att driva på utvecklingen.

Permalänk
Medlem

En 64 bitars arm med 6 cores klockade till 3ghz borde kunna göra ett bra jobb . Däremot kommer en bra gpu behövas och dom blir varma vid passivt kylande får se vad för spännande som kommer upp.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Kanske för man börjar bli gammal (snart 30) men jag tycker inte VR är så intressant. De säger att man kan spela 10min utan att må illa (jag kör mest RPG och då måste man köra iaf en timme eller två i taget) och så blir man helt frånkopplad från omvärlden. Hur ska man kunna höra frugan eller se efter barnen när man är helt inne i en VR värld? Passar bara för 20 åriga ungkarlar att fördriva tiden när de egentligen ska plugga inför tentan.

Kommer säkert bli bra men det är fortfarande mycket som ska till innan det blir mainstream.

Kanske man tycker annorlunda när man provat det men ser inget fel på vanliga TV/datorskärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

"De" som säger att man bara kan lira 10 minuter vet inte vad de snackar om. Kanske om man lirar något som inte alls lämpar sig för VR utan att ha vant sig vid tekniken först. Visst kan man känna sig lite konstig i början efter en lång spelsession, men precis som med sjösjuka så anpassar sig hjärnan efter ett tag. Jag kan utan vidare sitta i timmar med Rifts första utvecklingskit (som är jämförelsevis värdelöst jämfört med hur de nyare versionerna av Rift och Vive presterar) utan att må illa.

Grejen med VR är att det måste upplevas för att man ska fatta. Det går helt enkelt inte att tänka sig hur det är, hur bra beskrivet man än får det. Jag minns att en journalist beskrev det som att försöka förklara en dröm man hade under natten för någon – det går helt enkelt inte att förmedla hur det verkligen kändes eller vad man upplevde.

När det gäller att bli frånkopplad från omvärlden så behöver man ju inte köra på maxvolym så att man inte hör omvärlden. Har man så små ungar att de konstant måste passas så har man dessutom säkerligen ett par timmar över på kvällen efter att de gått och lagt sig. Alternativt så kan frugan ta på sig att passa dem ensam då och då i utbyte mot att få egen tid vid något annat tillfälle.

Prova VR – precis som den överväldigande majoriteten så lär du bli frälst

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

I en snabb intervju ger Oculus grundare Palmer Luckey ett överraskande svar på frågan om vilket teknisk hinder han mest av allt skulle vilja kunna överkomma. Högst upp på önskelistan står oväntat nog oändligt kraftfulla grafikprocessorer.

Det var väl ändå inte särskilt oväntat? Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Kanske för man börjar bli gammal (snart 30) men jag tycker inte VR är så intressant. De säger att man kan spela 10min utan att må illa (jag kör mest RPG och då måste man köra iaf en timme eller två i taget) och så blir man helt frånkopplad från omvärlden. Hur ska man kunna höra frugan eller se efter barnen när man är helt inne i en VR värld? Passar bara för 20 åriga ungkarlar att fördriva tiden när de egentligen ska plugga inför tentan.

Kommer säkert bli bra men det är fortfarande mycket som ska till innan det blir mainstream.

Kanske man tycker annorlunda när man provat det men ser inget fel på vanliga TV/datorskärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du lägga i alla fall 1-2 timmar på att spela spel så kommer du ju bli van med det tillslut. Har även hört att åksjuketabletter ska hjälpa en på traven.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Det vore väldigt tråkigt om VR floppar igen av samma anledningar. Om bara några år kommer ju skärmteknik och GPU-kraft tillåta att alla har råd med 4K@90Hz eller vad nu "tillräckligt bra" är i VR-sammanhang.

Vadå, om fem generation nya rebrands?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Inaktiv

Hm. Frågan är föresten om inte Oculus ägare, Facebook, kanske skulle överväga någon form av finansiering, närmare sammarbete eller kanske rent av uppköp av AMD för att täcka det upplevda behovet.

Bygga egna GPUer lär bli ännu mer kostsamt och dyrt. Inte helt utan anledning att de företag som gör riktigt kraftfulla grafikkort går att räkna på en halv hand.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Paddanx:

Så vad du säger är precis samma som @Elcentralen verkar göra... att de borde vänta med VR tills vi har tekniken nog att kunna göra den bra.

Surfplattor var likadant. De var sega och oanvändbara i början, men efter några år blev CPUer och strömsnåla enheter bra nog att kunna driva detta. Och idag är problemet snarare att man trycker i mer kraft än batteriet klarar.

Jag satt redan i tidigt 2000-talet och drömde om enorma skärmar, med realistiska effekter och fantastiska spel. Men jag insåg att det ÄR en dröm, tills hårdvaran finns för det, och den finns, för 1080p nu, vilket är helt underbart. Men när man börjar prata om 4k (eller tom 16k) då är man så långt före utvecklingen att man helt enkelt utvecklar en produkt baserat på drömmar, och inte verklighet. Visst är det bra att man inte slutar pressa teknologin, men man måste också inse att bättre teknologi inte kommer lösa alla världens problem. Utan man får jobba med det man har idag först...

Fast det går inte bara att sitta och rulla tummarna heller. Hade vi inte sett en bred satsning på "för klena" surfplattor som visade var behoven fanns så hade vi kanske inte sett kraftigare surfplattor senare för då hade det ju inte funnits en marknad att utveckla mot. Någonstans måste man börja. Det är inte perfekt men det är en start. VR har mängder av svårigheter som måste lösas men om man inte försöker så blir det aldrig av. De måste ut till en bredare massa någon gång så att spelutvecklarna har en marknad att arbeta mot. Det går inte att bara sitta och vänta på att varenda litet tekniskt problem är löst för det finns inga investerare i världen som vill sänka så mycket pengar i ett projekt som är 10 år bort. Vad som behövs är något som är tillräckligt bra nu som man sedan kan bygga vidare på. Det betyder massor av kompromisser.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har helt tappat intresset för VR sedan Facebook köpte Oculus, men om nu VR kan bli en blåslampa för Nvidia och AMD att göra effektiva GPU'er i allmänhet så kan nog VR bli till någon nytta även för mig då

Jo så trisst att det blev mer pengar till VR utveckling.. fan så tråkigt altså

Antar att du hade föredragit om Sony, Samsung eller Microsoft köpt upp dom istället..
alternativt att det tagit åratal längre med utveckling för att dom inte hade den ekonomin dom har idag.