Senaste nytt om Galaxy Note 5

Permalänk
Medlem

Senaste nytt om Galaxy Note 5

Enligt @evleaks (har aldrig fel typ) så blir det inte nya Exynos 7422 utan vi får nöja oss med Exynos 7420.

Fyra GB ram-minne och 32 GB inbyggt, troligtvis kommer vi bjudas på en molntjänst då ingen extern SD-plats finns, interminnet är tydligen "för snabbt" för externt minne, enligt Samsung.

Skärmen är på 2560*1440 och har storleken 5,66 tum.

Kameran blir på 16 MP med frontkameran på 5MP.

Android 5.1.1 Lollipop

Personligen hade jag väntat mig lite mera, speciellt från upplösningen, då Gear VR är den viktigaste säljpunkten för mig.
Snygg är den iallafall(imho), som första Note med riktigt svart. Batteriet lär bli det bästa hitintills, även om det är inbyggt.
Vad tycker ni?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

För dig är VR kanske den största punkten men knappast för den stora massan man riktar sig till.

Upplösningen är trevlig nog och räcker långt men avsaknaden av plats för minneskort stör mig..
Tänker inte använda en molntjänst som kräver uppkoppling 24/7...

Permalänk
Medlem

Varför kunde de inte döpa telefonen till Galaxy Note 5 Edge istället för Galaxy S6 Edge Plus?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Flera bilder:

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Pennan kommer ut genom att man trycker in den något, så poppar den ut, "click to pop" haha!
Skyddsplasten sitter kvar...

Ganska "ren" design.

Svart med titan/silver ser väldigt nice ut. Ser ut som ledlampor där under...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cooling23:

Varför kunde de inte döpa telefonen till Galaxy Note 5 Edge istället för Galaxy S6 Edge Plus?

För att S6 Edge + inte har en penna.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Uppdaterar med följande:
http://www.swedroid.se/rykte-nya-fotografier-pa-samsung-galax...

Permalänk
Medlem

För er som vill veta mera om Exynos 7420:

http://www.anandtech.com/show/9330/exynos-7420-deep-dive

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

@tcntad: Verkar som batteriet bara kommer ha 3000 mah enligt swedroid och andra läckor, även folk på reddit som har hållt i telefonen som säger samma sak. Om detta är sant så håller jag fortfarande hårt i min note 4.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

@tcntad: Verkar som batteriet bara kommer ha 3000 mah enligt swedroid och andra läckor, även folk på reddit som har hållt i telefonen som säger samma sak. Om detta är sant så håller jag fortfarande hårt i min note 4.

Om du orkar kolla in länken ovan så avslöjas att vi ser en 35-45% förbättring i strömhantering jämfört Note 4, så om du skulle dra det rakt av så motsvarar det i snitt ett batteri på 4200 mah i Note 4.

Du kommer således uppleva att batteriet håller bättre i Note 5. Om t ex Note 4 klarade 18 timmar, så ska Note 5 klara 24 timmar. Nu kan man ju inte alltid dra det så rakt av, ville bara illustrera det lite, sen får vi se om något ändrats eller förbättrats sen Galaxy 6, men det verkar ganska troligt att de presterar väldigt lika i sin strömhantering.

Det viktiga är att batteriet kommer hålla minst lika bra som Note 4 och förmodligen en hel del bättre.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

@Fredag: Det får man hoppas! Men så vitt jag vet så har den samma specs som s6 som är präglad av ganska dålig batteritid, note 5 må ha runt 500 mah mer men den större skärmen borde dra mer ström än s6:ans så länge dem inte har förbättrat den.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Ja det var annat när man hade en Nokia 3310 och laddade en gång i veckan, nu är det varje dag som gäller haha...

Om jag hade Note 4 idag så hade jag förmodligen väntat ett år till, byter typ vartannat år för att verkligen känna av framstegen och så är det dyrt såklart, men nu har jag haft Note 2 ett bra tag, så funderar starkt på Note 5, där nästan allt bör vara bättre än min.

Men min Note 2 känns fortfarande "ny", inte en repa ens, så jag kan tänka mig att en ägare till Note 4 vill se lite mera förbättringar än vad 5:an erbjuder.

Många klagar på minneskortplatsens frånvaro med, de tänker inte på att internminnet nu är så snabbt att ett externt kort inte "hänger med".

Personligen kan jag nog invänta en prissänkning. Kommer uppdatera tråden när vi får in mera fakta, vad gäller batteritid och allt, bara några dagar kvar nu.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

@Fredag: Det får man hoppas! Men så vitt jag vet så har den samma specs som s6 som är präglad av ganska dålig batteritid, note 5 må ha runt 500 mah mer men den större skärmen borde dra mer ström än s6:ans så länge dem inte har förbättrat den.

Pratar du om S6 Edge Plus eller Note 5? Note 5 kommer med 4100 mah och Exynos 7422. S6 Edge Plus 3000 mah och samma SoC som S6&S6 Edge Exynos 7420.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

@XPerion: Har du källa på 4100mah?

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

@XPerion: Har du källa på 4100mah?

Ursäkta, men hur svårt är det? http://lmgtfy.com/

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Ursäkta, men hur svårt är det? http://lmgtfy.com/

Google är ingen källa, du får både svar om att det är 3000 mah eller 4100mah beroende på sida. Vi får se vad som händer den 13:e augusti.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

7422 skulle jag inte sätta pengar på. Batteriet verkar bli slimmat. Snart får vi se. Nya bilder på swedroid, sitter på fel dator, kan inte klistra, så om nån vill plocka hit bilderna blir jag glad.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

7422 skulle jag inte sätta pengar på. Batteriet verkar bli slimmat. Snart får vi se. Nya bilder på swedroid, sitter på fel dator, kan inte klistra, så om nån vill plocka hit bilderna blir jag glad.

Då har du förlorat "halva" dina pengar.

US Verizon varianten SM-N920V däremot kommer med 7420 och möjligen SD slot. Ryktas också att Dual Sim Note 5 varianten kommer också med SD slot plats. Känns igen? Samsung med deras 100 olika varianter av en modell.

Swedroid bilderna är tagna från denna sida: http://www.techzoom.it/2015/08/08/samsung-galaxy-note-5-e-s6-edge-plus-hands-on-immagini/

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Awesome! Jag hoppas ju såklart på att den blir så bra som möjligt haha!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Asså, vilket flopp Note 5 kommer att bli. 7420, 3000mah, glas bakstycke, ingen microsd slot. Va fan tänker Samsung på? Lyssnar dom verkligen på vad konsumenter vill ha, knappast.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

http://www.anandtech.com/show/9502/hands-on-with-the-galaxy-n...
3k mah, exynos 7420... Feting flopp enligt mig för det är ju inte alls en uppgradering från note 4.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Tycker telefonen är för lik Galaxy S6. Note serien borde ha sin egen design språk.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Asså, vilket flopp Note 5 kommer att bli. 7420, 3000mah, glas bakstycke, ingen microsd slot. Va fan tänker Samsung på? Lyssnar dom verkligen på vad konsumenter vill ha, knappast.

Glas bakstycke är något jag verkligen vill ha samt Microsd har jag aldrig använt och ingen jag känner heller så dom säljer nog några..

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Verkar som Note 5 inte släpps i Europa.

http://www.androidauthority.com/samsung-galaxy-note-5-not-ava...

Verkar även vara samma specs på båda telefonerna till stor del.

Källa Live Feed: http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/mobile-phone/samsung-unpack...

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk

Förstår inte - de inleder att säga att note kunder är de mest lojala - men i nästa mening pissar på alla som gillar note serien (mig inkluderad) och bestämmer sig för att inte släppa i europa. #antiklimax

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

Det här är fail 2015 från Samsung. Vad är det här för för bullshit att härma Apple hit och dit?

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att de inte släpper i Sverige. Det värsta är att inga andra tillverkare har lika bra specs än, så det går inte att vara "otrogen" heller. Gråimport kanske?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

Jag som vart sugen på att skaffa en note 5 får väl blir s6 edge ändå.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Man är tokig om man skulle köpa denna telefon till det priset även om den skulle kommit hit.. det är ju jävla syndå Note 3 och 4 var ju fina telefoner, men ta bort massa saker och ändå är priset så jävla högt nej nu tycker jag samsung inte är så unika längre man kan lika gärna köpa en iphone nu för fan ju Det finns en anledning varför Note telefonerna blev en sån stor framgång, inte var det för dom apade efter apple då inte.. Glas baksidor är ju fan det värsta man kan sätta därback, aldrig jag skulle köpa en telefon med sånt material nejtack, inte heller jävla unibody konstruktion för den delen heller.

Har man en Note4 kan man lika gärna stanna på den, förstår inte hur dom tänkte...