Iphone+Comhem+Tre=Problem!

Permalänk
Medlem

Iphone+Comhem+Tre=Problem!

Hej!

Jag blir tokig! Nu fungerar det inte att skicka mail längre från min mobil OM jag inte är på Wifi hemma! (någons annan wifi har jag ej dock prövat) Fungerar utmärkt så fort jag är hemma. Men är jag på stan tex och vill svara på ett mail fungerar detta ej och måste vackert vänta tills jag kommer hem. Jag blir galen! Comhem och tre skyller bara på varandra! Jag har prövat alla möjliga sorters inställningar och googlat som en dåre för att få detta att fungera. Comhem har inte ens någon guide för mail på mobiler! Uselt!

Finns det någon vänlig människa här inne som har just Comhem mail på en iphone med 3 abonnemang? I så fall skulle jag bli mycket lycklig om ni kan ange exakt korrekta inställningarna eller ännu bättre visa skärmdumpar!

Jag kommer inte byta till hotmail gmail etc...

Hoppas på en lösning en gång för alla!

Permalänk
Medlem

Server inkommande e-post: mailin.comhem.se
Server utgående e-post: mailout.comhem.se

Protokoll: POP (om din e-postklient inte använder IMAP, använd POP istället)
Port: 110
Användarnamn: Ditt u-konto/e-konto som står på din värdehandling.

Alternativ server för utgående e-post
Protokoll: SMTP TLS (Submission)
Port: 587
Användarnamn: Ditt u-konto/e-konto som står på din värdehandling.

Min erfarenhet är att användarnamn alltid funkar bäst när man skriver epostadressen och inte något u-konto

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej fatcato!

Tack för svar! Hänger inte riktigt med i din guide. Om jag skriver exakt vad som står på min out server (antar att det är där felet ligger då jag kan ta emot mail utan problem) så kan kan väl du fylla/korrigera mina fält. Skulle verkligen uppskatta det!

Jag kör SMTP
Primär server: mailout.comhem.se

ANDRA SMTP SERVRAR: Ingen

Server för utgående e-post:
Värdnamn: mailout.comhem.se
användarnamn: tomt
lösenord: tomt
Andvänd SSL: AV
Autetisering: ? (inget valt när jag går in där)
Serverport: 25

Felet att jag ej kan skicka uppstår ej på mitt eget wifi!

Permalänk
Medlem

Hur jag än försöker med anv/lösenord så står det "felaktigt lös/anv!"

Jag kan inte använda lösenord/anv för då klagar den... såhär var det tidigare också!

Tar jag bort lös/anv och slår på wifi igen så kan jag skicka med både port 587 samt 25...

Jag har även prövat byta lösenord. Jag kan logga in med dessa uppgifter på webmailen tex så jag vet att anv/lös är rätt! Jag fattar ingenting...

Permalänk
Medlem

När du lägger till epostkontot, går du in under manuella inställningar då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hänger inte med riktigt på vad du menar nu... när jag la till kontot förut så gick jag på epost/kontakter/kalender>lägg till konto>annat>lägg till e-postkonto> sedan fyllde jag i alla uppgifter

Permalänk
Medlem

Som denna guide visar. Den vägen går jag. Kör IMAP!

Guide

Permalänk
Medlem

Jag är ledsen om jag förklarar dåligt, svårt när man inte har ios själv längre
Här har du imap inställningar för comhem:

Server för inkommande e-post
Protokoll: IMAP
Port: 143
Användarnamn: Ditt u-konto/e-konto som står på din värdehandling.

Server för utgående e-post
Protokoll: SMTPS (bocka i SSL)
Port: 465
Användarnamn: Ditt u-konto/e-konto som står på din värdehandling.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej!

Fyllt i inställningarna du angav!

Det står bara och tuggar på "verifierar" Har prövat slå av/på wifi. Prövat med u-anv samt min mail som anv. Vilken autentisering skall man använda? Prövat med lösenord! Så här var det sist också. Den står bara och tuggar på "verifiering" hur länge somhelst!

Kan någon förklara för mig vad jag skall göra? Comhem fattar ingenting!