Franska outbildad vikarie i 1 år, har nästan inte lärt mig något, vad ska jag göra?

Permalänk

Franska outbildad vikarie i 1 år, har nästan inte lärt mig något, vad ska jag göra?

Hej!,
Jag ska börja årskurs 9 om några dagar, men jag är väldigt orolig över franskan.
Jag hade en riktig franska lärare under första året av skolan och fick ett C, nästan ett B, som är ok för mig, borde pluggat mer!.

Under senaste året (årskurs 8) har vi haft en outbildad, ny flyttad vikarie.

Förstå mig inte fel, hon kan prata riktigt bra franska, förmodligen bättre än de flesta utbildade franska lärare, men hon är var helt kass på svenska under första terminen. Andra terminen blev det något bättre men inget acceptabelt.

Jag och de flesta i min klass har lärt oss knappt något alls.

Under första terminen fick jag ett E och andra ett D då jag kämpat ganska mycket att lära mig hela årets franska på en termin.

De flesta har ett E och några stycken har D av en klass på 27 personer. Det är endast 3st som har B eftersom franskan är deras hemspråk.

Ärlig talat så förkänar de flesta E- eller F (inkl. mig).

I alla fall, vad ska jag göra nu? Jag är riktigt orolig över nationella prov, och ännu mer över gymnasiet.
Jag vill gå på naturvetenskapsprogrammet som kräver två moderna språk. Jag vill bli läkare, så det är väldigt viktigt att jag får åtminstone B.

I mitt lokala gymnasiet finns det arabiska som ett modernt språk, som jag har förkunskaper av, men jag vill söka till ett bättre gymnasium i Stockholm som heter Viktor Rydbergs Gymnasium Odenplan. I detta gymnasium finns det för nuvarande franska,spanska,tyska,ryska och mandarin.

Jag vill lära mig två helt nya språk i så fall, eftersom jag inte kommer klara av att fortsätta läsa franska. Spanska och mandarin är vad jag tänkt mig.

Men är det att läsa två helt nya språk för svårt att klara av A i båda språken?

Edit: Viktigaste frågan är ifall det går att plugga två nya språk under gymnasiet och ändå uppnå A.

Edit 2: Många föräldrar har klagat, men vi är 30k i vår person och ingen annan kan undervisa något bättre. Alla franska lärare har redan jobb i min kommun. (kanske 10st)

Edit 3: Det är jättemycket som har hänt på min skola! Jag har haft outbildade vikarie lärare i svenska i 1.5 år! Vi har haft 3 olika rektorer än så länge! Jag hade senaste terminen en outbildad vikarie i svenska,fysik och franska.

När jag började på min skola så fick 1/3 av lärarna sparken och utbyttes mot nyutbildade lärare (förmodligen för att spara pengar).
Klass systemet har ändrats igen. Innan var det klasserna 7A-H under senaste terminen blev det parallellklasser och namnen böts till 8A1-D2. Så 8A1 8A2 8B1 8B2 etc.

Edit 4: Jag och min situation har förändrats rätt mycket, så den här posten är ganska irrelevant. Jag har övat upp Franskan och det går rätt bra. Har också tänkt till kring skolan VRG, och jag är osäker på ifall jag vill gå där. Helt ärligt hade jag ganska mycket ångest när jag skrev denna post. Fått tillbaka min gamla lärare :). Allt är relativt bra och jag behöver ingen mer hjälp.

Permalänk
Medlem

Min lärare i spanska när jag gick i grundskolan var från Peru och kunde visserligen bra svenska men var värdelös som lärare. Inte rätt person för jobbet helt enkelt. Ta upp det med rektorn vettja. Försök att få med många klasskamrater som säger samma sak. Vet att min förra parallelklass hade en lärare i engelska som knappt kunde engelska själv, och hela deras klass klagade, och då försökte dom göra något åt saken. Vad som hände sen vet jag dock inte

Permalänk
Avstängd

Du går till rektorn och förklarar hur du känner, kanske är du inte ensam. Det är typ enda vägen.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Min lärare i spanska när jag gick i grundskolan var från Peru och kunde visserligen bra svenska men var värdelös som lärare. Inte rätt person för jobbet helt enkelt. Ta upp det med rektorn vettja. Försök att få med många klasskamrater som säger samma sak. Vet att min förra parallelklass hade en lärare i engelska som knappt kunde engelska själv, och hela deras klass klagade, och då försökte dom göra något åt saken. Vad som hände sen vet jag dock inte

Har redan klagat! Rektorn sa att det inte fanns några franska lärare som ville jobba i min skola. Jag bor i en kommun på 30k invånare och alla utbildade franska lärare har jobb.

Jag kommer dock få min gamla franska lärare tillbaka. Hon var borta eftersom hon var mamma ledig. Men vi är så långt efter.

Permalänk
Medlem

Så alla elever har fått dålig utbildning under ett år men ingen har pratat med varken föräldrar som tagit tag i det eller med Rektorn? De ska ni göra direkt om läraren inte kan undervisa.

Säger ni till så kan ju skolan prata med läraren som kanske kan undervisa på ett bättre sätt

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Du går till rektorn och förklarar hur du känner, kanske är du inte ensam. Det är typ enda vägen.

Har redan gjort det, han sa att de inte kunde få tag på någon bättre. Vi kommer få tillbaka vår gamla lärare nu, men alla är så långt efter, och jag kommer förmodligen inte klara mig under gymnasiet.

Permalänk
Medlem

Franska är så tråkigt, lär dig Dothraki istället.

Permalänk
Medlem

Får följa tråden. Hade exakt samma problem. Låg på b-a nivå och sen så blev våran tyska lärare gravid. Och istället för att sjukskriva sig så var hon borta utan någon vikarie. Det gjorde att det blev väldigt slappt då vi väl hade tyska kansek en gång i månaden.

Sen då vi började att få vikarier så började klassens badboys tävla om vem som kunde få dom att sluta först.

Vilket gjorde att lektioner kunde vara att eleverna kastade saker på lärarna, ibland to.m mordhota. vilket gjorde att vi hade en ny vikarie varje lektion där vi ändå inte lärde oss något.

En gång så tog to.m en vikarie strypgrepp på en elev och sa att han skulle passa sig efter att eleven mordhotat han. Han lämnade såklart skolan på direkten och han blev polisanmäld.....

Och skolan satt inte in några extra resurser konstigt nog. Och när hon väl hade kommit tillbaka så hadde folk to.m tappat respekten för hon.

Och jag ligger nu på en E nivå och är rädd för F. Och jag ska börja 9an nu men vi pluggar fortfarande 7ans tyska

Snodde kanske tråden lite men vill bara säga att du inte är ensam och jag har faktiskt ångest över min tyska

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Får följa tråden. Hade exakt samma problem. Låg på b-a nivå och sen så blev våran tyska lärare gravid. Och istället för att sjukskriva sig så var hon borta utan någon vikarie. Det gjorde att det blev väldigt slappt då vi väl hade tyska kansek en gång i månaden.

Sen då vi började att få vikarier så började klassens badboys tävla om vem som kunde få dom att sluta först.

Vilket gjorde att lektioner kunde vara att eleverna kastade saker på lärarna, ibland to.m mordhota. vilket gjorde att vi hade en ny vikarie varje lektion där vi ändå inte lärde oss något.

En gång så tog to.m en vikarie strypgrepp på en elev och sa att han skulle passa sig efter att eleven mordhotat han. Han lämnade såklart skolan på direkten och han blev polisanmäld.....

Och skolan satt inte in några extra resurser konstigt nog. Och när hon väl hade kommit tillbaka så hadde folk to.m tappat respekten för hon.

Och jag ligger nu på en E nivå och är rädd för F. Och jag ska börja 9an nu men vi pluggar fortfarande 7ans tyska

Snodde kanske tråden lite men vill bara säga att du inte är ensam och jag har faktiskt ångest över min tyska

Jag känner för dig! Spanska och tyska i min skola har de flesta C eller högre. Detta förstör mycket för mig och för mina klasskamrater.
Jag tycker synd för de som verkligen försöker, men inte kan få den hjälpen dem behöver!

Edit: Vi har haft 3 olika rektorer. Min skola har svag ekonomi och mycket annat skit har hänt i min skola.

Permalänk
Medlem

@Foxmaner:
Låter som att din skola är sämst. Om de sätter in dåliga vikarier, inte kan kontrollera deras "Badboys".

Men ett generellt tips till er båda. Om det nu är väldigt viktigt för er att få ett bra betyg så kan ni ju alltid plugga moderna språk hemifrån?
Lär ju finnas hur mycket resurser som helst för att lära sig ett språk på internet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandoori Chicken:

Jag känner för dig! Spanska och tyska i min skola har de flesta C eller högre. Detta förstör mycket för mig och för mina klasskamrater.
Jag tycker synd för de som verkligen försöker, men inte kan få den hjälpen dem behöver!

Edit: Vi har haft 3 olika rektorer. Min skola har svag ekonomi och mycket annat skit har hänt i min skola.

Mm skönt att höra att man iallafall inte är ensam
Men vet inte om det är samma för dig men har börjat komma ikapp nu men problemet är att jag bara ligger på 7ans nivå. Och nu kommer ju nationella prov.....

Och jag har redan tillräckligt svårt med både dyslexi och asperger vilket gör att jag redan behövde kämpa lite extra.
Men vi får kämpa tillsammans Uppdatera gärna när skolan har börjat och berätta hur det går.

Permalänk
Skrivet av kaOOz:

@Foxmaner:
Låter som att din skola är sämst. Om de sätter in dåliga vikarier, inte kan kontrollera deras "Badboys".

Men ett generellt tips till er båda. Om det nu är väldigt viktigt för er att få ett bra betyg så kan ni ju alltid plugga moderna språk hemifrån?
Lär ju finnas hur mycket resurser som helst för att lära sig ett språk på internet

Det är sant, jag har ångrat mig så grymt mycket att inte tagit franskan till mina egna händer och plugga hemma. Lite ansvarslöst av mig eftersom vi en läxa varannan vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaOOz:

@Foxmaner:
Låter som att din skola är sämst. Om de sätter in dåliga vikarier, inte kan kontrollera deras "Badboys".

Men ett generellt tips till er båda. Om det nu är väldigt viktigt för er att få ett bra betyg så kan ni ju alltid plugga moderna språk hemifrån?
Lär ju finnas hur mycket resurser som helst för att lära sig ett språk på internet

Den är väldigt bra på allt annat förutom just tyskagruppen i 8an (nu 9an)
Och allt handlade ju om respekt. För berättade detta för min mentor som då kom in kanske 10 min varje lektion. Och då var det folk som sprang runt och kastade kuddar/pennor på läraren till att sitta som små fina lamm inför min mentor......

Och ja. Jag har försökt att plugga hemifrån men eftersom att jag har inlärningssvårigheter så behöver jag oftast mycket hjälp.
Det sjukaste i detta var att eftersom att jag har asperger så gillar jag lugn annars så fungerar inte jag. Och eftersom att det var en väldig aggressiv stämning så behövde jag "droga" ner mig innan lektionen för att inte bryta ihop under lektion. Och jag hade riktig ångest innan/under/efter lektionen.

Och all den medicinen gjorde ju att jag knappt förstod vad läraren sa......

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Mm skönt att höra att man iallafall inte är ensam
Men vet inte om det är samma för dig men har börjat komma ikapp nu men problemet är att jag bara ligger på 7ans nivå. Och nu kommer ju nationella prov.....

Och jag har redan tillräckligt svårt med både dyslexi och asperger vilket gör att jag redan behövde kämpa lite extra.
Men vi får kämpa tillsammans Uppdatera gärna när skolan har börjat och berätta hur det går.

Ajaj. Jag också på sjuans nivå. Som sagt så har jag inte lärt mig något under terminen :(. Under sista 2 dagarna innan provet så hade jag lärt mig mer än jag gjort under hela terminen. Jag skrev en hel text via google translate, och skrev om den för hand ungefär 15 gånger för att komma ihåg den i huvudet. Detta gjorde jag eftersom vi fick reda på att sista frågan av franska provet är att skriva en text om en kompis.
I alla fall, som tur fick jag D, var på gränsen till E. Ifall jag skulle börja på en annan skola skulle jag få F direkt, eftersom vi får faktiskt glädje betyg av vikarien eftersom hon inte vill att vi ska få F. Jag vet faktiskt inte ifall det är lagligt att sätta betyg som outbildad lärare.

I alla fall, hoppas det blir bra nu.

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Den är väldigt bra på allt annat förutom just tyskagruppen i 8an (nu 9an)
Och allt handlade ju om respekt. För berättade detta för min mentor som då kom in kanske 10 min varje lektion. Och då var det folk som sprang runt och kastade kuddar/pennor på läraren till att sitta som små fina lamm inför min mentor......

Och ja. Jag har försökt att plugga hemifrån men eftersom att jag har inlärningssvårigheter så behöver jag oftast mycket hjälp.
Det sjukaste i detta var att eftersom att jag har asperger så gillar jag lugn annars så fungerar inte jag. Och eftersom att det var en väldig aggressiv stämning så behövde jag "droga" ner mig innan lektionen för att inte bryta ihop under lektion. Och jag hade riktig ångest innan/under/efter lektionen.

Och all den medicinen gjorde ju att jag knappt förstod vad läraren sa......

Jag har lidit av djup ångest jag med, under det senaste året. Blivit något bättre nu, men du har det ju riktigt tufft med dina andra svårigheter.
Min ångest är värst under kvällstid Och vid prov presentationer!

Permalänk
Medlem

Känner igen det där med värdelösa lärare. Vi har en som undervisar finska och engelska på gymnasie nivå, tyvärr så är hon den sämsta läraren som finns, och till på köpet så kan hon inte prata någotdera av dessa språk. Hon åtnjuter 0 respekt av klassen, och hom ger så felaktiga betyg så jag ör förvånad hon är kvar. Fick 7 i engelska( skalan 4-10, 4 underkänt, 10 utmärkt) av henne, men andra lärare gav alltid 9 med kommentaren du får en lätt tia om du ens försöker. Hon bröt ihop fullständigt och grät på lektionerna flertalet gånger. Elevrr som skrivit underkänt i provet och skolkat massor och bsatt felvänd i klassen och kollade film på datorn fick högre betyg än mig som satt längst, fram, skrev ett bra prov och svarade på de flesta frågot jag kunde. Fy fan flr dåliga lärare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Franska är så tråkigt, lär dig Dothraki istället.

Pfft dragon tongue or bust

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Ja riktigt trist när det blir många vikariebyten och lärare som är sjuk ofta. Min klass hamnade i samma situation när jag gick i 8-9an, ingen lärare och många vikarier eller lärare som snabbt slutade.

Nu i förra veckan när jag befann mig mellan två jobb roade jag mig att vara vikarie inom främst matte och NO. Ett jäkla kaos i vissa klassrum och i vissa skolor fick man väldigt sent information om vad som ska gås igenom eller ingen information öht. För min del gick det bäst med de som gick i årskurs 4-5 (hade inga yngre). Lektionerna för högstadieklasserna var däremot oftast ett kaos, tyvärr. Känns mycket tråkigt att inte kunna känna sig stolt efter en lektion, att man svikit eleverna.

Mycket tråkigt att det är som det är ute i skolorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandoori Chicken:

Hej!,
Jag ska börja årskurs 9 om några dagar, men jag är väldigt orolig över franskan.
Jag hade en riktig franska lärare under första året av skolan och fick ett C, nästan ett B, som är ok för mig, borde pluggat mer!.

Under senaste året (årskurs 8) har vi haft en outbildad, ny flyttad vikarie.

Förstå mig inte fel, hon kan prata riktigt bra franska, förmodligen bättre än de flesta utbildade franska lärare, men hon är var helt kass på svenska under första terminen. Andra terminen blev det något bättre men inget acceptabelt.

Jag och de flesta i min klass har lärt oss knappt något alls.

Under första terminen fick jag ett E och andra ett D då jag kämpat ganska mycket att lära mig hela årets franska på en termin.

De flesta har ett E och några stycken har D av en klass på 27 personer. Det är endast 3st som har B eftersom franskan är deras hemspråk.

Ärlig talat så förkänar de flesta E- eller F (inkl. mig).

I alla fall, vad ska jag göra nu? Jag är riktigt orolig över nationella prov, och ännu mer över gymnasiet.
Jag vill gå på naturvetenskapsprogrammet som kräver två moderna språk. Jag vill bli läkare, så det är väldigt viktigt att jag får åtminstone B.

I mitt lokala gymnasiet finns det arabiska som ett modernt språk, som jag har förkunskaper av, men jag vill söka till ett bättre gymnasium i Stockholm som heter Viktor Rydbergs Gymnasium Odenplan. I detta gymnasium finns det för nuvarande franska,spanska,tyska,ryska och mandarin.

Jag vill lära mig två helt nya språk i så fall, eftersom jag inte kommer klara av att fortsätta läsa franska. Spanska och mandarin är vad jag tänkt mig.

Men är det att läsa två helt nya språk för svårt att klara av A i båda språken?

Edit: Viktigaste frågan är ifall det går att plugga två nya språk under gymnasiet och ändå uppnå A.

Edit 2: Många föräldrar har klagat, men vi är 30k i vår person och ingen annan kan undervisa något bättre. Alla franska lärare har redan jobb i min kommun. (kanske 10st)

Edit 3: Det är jättemycket som har hänt på min skola! Jag har haft outbildade vikarie lärare i svenska i 1.5 år! Vi har haft 3 olika rektorer än så länge! Jag hade senaste terminen en outbildad vikarie i svenska,fysik och franska.

När jag började på min skola så fick 1/3 av lärarna sparken och utbyttes mot nyutbildade lärare (förmodligen för att spara pengar).
Klass systemet har ändrats igen. Innan var det klasserna 7A-H under senaste terminen blev det parallellklasser och namnen böts till 8A1-D2. Så 8A1 8A2 8B1 8B2 etc.

Din fråga om huruvida går att läsa två nya språk samtidigt och få A i båda så beror det helt på hur bra språköra du har. Det beror också på vilka andra kurser du har tänkt att läsa, eftersom det är krav på att läsa minst 200p extra om du går naturvetenskapliga linjen, där språk är valbart. Detta innebär att du kan läsa spanska 1 i 1:an på gymnasiet eftersom det är krav på 100p moderna språk i naturvetenskapliga linjen, och nästa språk i 2:an eller 3:an. Vill du däremot läsa t.ex. både matematik 5 och engelska 7 (1,0 meritpoäng var) måste du läsa ditt andra moderna språk i 2:an och begära utökad studieplan, vilket rent generellt är lätt.

EDIT: såg att du skrev att det är krav på 200p moderna språk för natur. Det kan jag inte hålla med om då jag endast hade krav på 100p moderna språk när jag gick gymnasiet, och jag tog studenten 2014.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandoori Chicken:

Jag vill gå på naturvetenskapsprogrammet som kräver två moderna språk. Jag vill bli läkare, så det är väldigt viktigt att jag får åtminstone B.

Varför är det viktigt att få B? För att komma in på gymnasiet behöver du endast vara godkänd i kärnämnena och ett antal till. Om det är konkurrens om platserna väljer de dem med högst poäng. Så då kan det vara viktigt att få höga betyg. Men naturvetenskap är en väldigt vanlig linje så då är det "bara" att flytta till en annan ort där det finns plats.

Om du sedan vill komma in på högskola eller universitet ät det likadant där förutom att en del av platserna går till de som söker med högskoleprovet. Högskoleprovet behandlar bara matte, svenska och engelska.

Men höga betyg innebär ju oftast mer kunskap vilket ger dig ett bra försprång på gymnasiet och högskolan och det är ju aldrig fel.

Permalänk
Inaktiv

du kommer inte bli läkare om du inte kan lära dig ett språk utan hjälp från din outbildade vikarie. du sitter ju med klasskamrater som kan franska utantill, varför kan du inte umgås med dom?

aja, du kommer ha det mycket tufft i framtiden om detta är ett problem för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPowerz:

Varför är det viktigt att få B? För att komma in på gymnasiet behöver du endast vara godkänd i kärnämnena och ett antal till. Om det är konkurrens om platserna väljer de dem med högst poäng. Så då kan det vara viktigt att få höga betyg. Men naturvetenskap är en väldigt vanlig linje så då är det "bara" att flytta till en annan ort där det finns plats.

Om du sedan vill komma in på högskola eller universitet ät det likadant där förutom att en del av platserna går till de som söker med högskoleprovet. Högskoleprovet behandlar bara matte, svenska och engelska.

Men höga betyg innebär ju oftast mer kunskap vilket ger dig ett bra försprång på gymnasiet och högskolan och det är ju aldrig fel.

Ja du, eftersom hans mål är läkare, där genomsnittspoängen varierar mellan 21,5 och 22,5 inkl. meritpoäng (detta i BIEX-gruppen, alltså gruppen för de med det nya betygsystemet, och mellan 22,0 och 22,5 för "vanliga" antagningen"), är det viktigt att få höga betyg. Detta gäller förstås inte för grundskolebetygen, men det ger som du säger en fördel att ha rätt bra betyg där för att vara mer insatt och självsäker inför 1:an.

Visst går det att komma in m.h.a. högskoleprovet, men där krävs 1,75 - 1,9 beroende på vilket universitet du söker till. Det är inte helt lätt att nå till dessa nivåer, därför är det bra att se högskoleprovet som plan B och i första hand satsa på att komma in på betygen.

Permalänk
Medlem

Har själv problem med en lärare (i fysik och matte) som är riktigt dålig på att lära ut. Hon är säkert grym på sina saker, men hon har helt enkelt lite svårt att kommunicera tydligt, vilket gör det väldigt svårt att lära sig särskilt mycket från hennes genomgångar. Vi har tagit upp detta med våran programrektor och påpekat att vi vill ha en annan lärare som inte har så svårt för kommunikationen. Programrektorn svarade ungefär "Ni kommer ha kvar eran lärare, vi kan inte sparka lärare på grund av det.". Programrektorn sa även att de skulle försöka åtgärda problemet genom att aktivt föra en konversation med läraren (vi är hennes första klass). Det känns väldigt jobbigt eftersom att fysik och matematik är de ämnena jag har mest (går andra året på teknik-programmet) och jag vill verkligen lyckas.

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Skrivet av pepparkakor:

du kommer inte bli läkare om du inte kan lära dig ett språk utan hjälp från din outbildade vikarie. du sitter ju med klasskamrater som kan franska utantill, varför kan du inte umgås med dom?

aja, du kommer ha det mycket tufft i framtiden om detta är ett problem för dig

Självklart kan jag det, men jag har tappat motivationen för franska. Lite dömande tro?
Jag är en högpresterande elev och franskan är chaos jämfört med de andra ämnen, men jag håller på att öva upp franskan nu. Jag ligger redan på ett C och förhoppningsvist kan jag landa på ett B tills nästa termin.

Permalänk
Skrivet av pixzie:

Har själv problem med en lärare (i fysik och matte) som är riktigt dålig på att lära ut. Hon är säkert grym på sina saker, men hon har helt enkelt lite svårt att kommunicera tydligt, vilket gör det väldigt svårt att lära sig särskilt mycket från hennes genomgångar. Vi har tagit upp detta med våran programrektor och påpekat att vi vill ha en annan lärare som inte har så svårt för kommunikationen. Programrektorn svarade ungefär "Ni kommer ha kvar eran lärare, vi kan inte sparka lärare på grund av det.". Programrektorn sa även att de skulle försöka åtgärda problemet genom att aktivt föra en konversation med läraren (vi är hennes första klass). Det känns väldigt jobbigt eftersom att fysik och matematik är de ämnena jag har mest (går andra året på teknik-programmet) och jag vill verkligen lyckas.

Mvh
Hugo

Vad tråkigt att höra Hade en lärare i fysik som inte heller förklarade särsklit bra. Det har gjort så att Fysiken är av de sämre ämnen för mig.
Skulle fått B den terminen (hade A tidigare) men hon gav mig C för hon rättade fel, dessvärre var det för sent att ändra, men jag har höjt tillbaka.

Permalänk
Hjälpsam

De borde lyfta ut alla badboys till specialklasser, behöver inte vara permanent, om de lugnar ned sig kan de komma tillbaka.
De viktigaste eleverna är inte de som är besvärliga, utan de som försöker lära sig något, som det är nu får skitstövlarna alldeles för mycket uppmärksamhet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |