Permalänk
Medlem

Fråga om WASD keyboards

Tja!

Jag sitter och klurar på en riktigt trevlig (enligt mig) custom design på ett tangentbord som jag tänkte beställa från WASD efter min semester. Men innan jag beställer ville jag fråga er experter vad ni tror om ljuddämpare. Behövs det?

Tangentbordet: http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/mechanical-ke...

Tack på förhand

/vexxan

Permalänk
Inaktiv

Gå till butik och lyssna på switchar.

Permalänk
Medlem

"Behövs" är väl ett helt personligt val. Personligen så har jag det o-ringar.

Det är ju dessutom något du kan sätta dit i efterhand.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag föredrar ljuddämpare med blå, gröna och röda brytare. Med de andra tycker jag att de mest är onödiga. Bruna känns nästan lite svampiga med dem. Svarta och "Clear" bottnar jag inte så hårt.

De tar betalt för installationen så du kan spara pengar om du köper dem separat. Installera och testa själv på ett par tangenter. Om du inte gillar känslan, sälj påsen eller spara till ett annat tangentbord.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Tja!

Jag sitter och klurar på en riktigt trevlig (enligt mig) custom design på ett tangentbord som jag tänkte beställa från WASD efter min semester. Men innan jag beställer ville jag fråga er experter vad ni tror om ljuddämpare. Behövs det?

Tangentbordet: http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/mechanical-ke...

Tack på förhand

/vexxan

Som tidigare har skrivit, åk in och lyssna. Jag kör med dämpade röda brytare för att min fru tycker att det lät för mycket. Jag tycker inte att röda låter för mycket.

Köppte mina o ringar för under 10kr ink frakt på eBay Mycket lätt att sätta dit ringar själv, inget jag tycker att du ska betala extra för

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Gå till butik och lyssna på switchar.

Skrivet av Rydisen:

"Behövs" är väl ett helt personligt val. Personligen så har jag det o-ringar.

Det är ju dessutom något du kan sätta dit i efterhand.

Skrivet av Findecanor:

Jag föredrar ljuddämpare med blå, gröna och röda brytare. Med de andra tycker jag att de mest är onödiga. Bruna känns nästan lite svampiga med dem. Svarta och "Clear" bottnar jag inte så hårt.

De tar betalt för installationen så du kan spara pengar om du köper dem separat. Installera och testa själv på ett par tangenter. Om du inte gillar känslan, sälj påsen eller spara till ett annat tangentbord.

Tack så mycket, håller med - måste nog testa själv. Bra tips med att montera själv

Skrivet av Extol:

Som tidigare har skrivit, åk in och lyssna. Jag kör med dämpade röda brytare för att min fru tycker att det lät för mycket. Jag tycker inte att röda låter för mycket.

Köppte mina o ringar för under 10kr ink frakt på eBay Mycket lätt att sätta dit ringar själv, inget jag tycker att du ska betala extra för