Permalänk

Roota oneplus one

Så håg blir trött på att inte vara admin på min egen telefon, och tänker nu roota den.

Jag letade efter några guider på hur man gör, jag hittade denna
https://forums.oneplus.net/threads/full-guide-setting-drivers...
Den verkar vara uppdaterad och fungera. Men fastnade lite på steg 0 med drivrutiner. Så folk som har rootat, ser guiden bra ut eller bör jag göra något annat?

Lite rädd att bricka telefonen.

Permalänk
Medlem

Den ser rätt bra ut den guiden. Jag har en i sign också. Läs gärna flera guider och jämför. Om flera guider säger samma sak är det oftast en bra metod.

Var inte rädd för att bricka. OPO är ganska svårbrickad. Jag lyckades stå utan bootloader för någon vecka sedan, och det var lätt löst på under en timme tack vare det fantastiska internetfolket och deras guider.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara rätt, kolla runt annars på XDA, men du måste ha adb mm installerat för att låsa upp bootloadern.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Ok, jag har läst flera guider, dem skiljer sig lite mot varandra, denna var den "säkraste" och välskriven jag hitta, har dock ett problem.

Jag kan få Android ADB Interface medan den är påslagen normalt , men när jag startar i Fastboot så få jag detta,
http://i.imgur.com/XrbcgBx.jpg
Och vet inte hur man ska komma förbi det för att installera Android Bootloader Interface, Jag kan skriva i "fastboot devices" CMD fönstret och få mitt serienummer när jag är i Fastboot.

Är det rätt eller måste jag göra något för att fixat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Ok, jag har läst flera guider, dem skiljer sig lite mot varandra, denna var den "säkraste" och välskriven jag hitta, har dock ett problem.

Jag kan få Android ADB Interface medan den är påslagen normalt , men när jag startar i Fastboot så få jag detta,
http://i.imgur.com/XrbcgBx.jpg
Och vet inte hur man ska komma förbi det för att installera Android Bootloader Interface, Jag kan skriva i "fastboot devices" CMD fönstret och få mitt serienummer när jag är i Fastboot.

Är det rätt eller måste jag göra något för att fixat?

Om din telefon hittas med fastboot devices fungerar drivrutinen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Om din telefon hittas med fastboot devices fungerar drivrutinen.

Ok, jag har nu gjort "Now enter your recovery by typing fastboot boot and press spacebar, then drag the twrp_2.x.x.x.img" och jag har bootat till TWRP, men jag får nu ett medlande om jag ska hålla det "read only"

"TWRP has detected an unmodified system partition"

Sedan om jag ska hålla det "read only" eller "allow modifications"

Vet inte vilket jag ska välja, detta fans inte med i guiden som jag följer 100%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Ok, jag har nu gjort "Now enter your recovery by typing fastboot boot and press spacebar, then drag the twrp_2.x.x.x.img" och jag har bootat till TWRP, men jag får nu ett medlande om jag hålla det "read only"

"TWRP has detected an unmodified system partition"

Sedan om jag ska hålla det "read only" eller "allow modifications"

Vet vilket jag ska välja, detta fans inte med i guiden som jag följer 100%

Det betyder bara att ditt system är helt stock och inte modifierat. Om du ska flasha root-hanterare behöver du tillåta modifikationer.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Det betyder bara att ditt system är helt stock och inte modifierat. Om du ska flasha root-hanterare behöver du tillåta modifikationer.

Ah, tack.

Edit:
Och nu är min telefon rootad. Tack @LemonIllusion för hjälpen.