Byta Ny Galaxy s6 mot iPhone 6 - Skiljer mkt i pris?

Permalänk
Medlem

Byta Ny Galaxy s6 mot iPhone 6 - Skiljer mkt i pris?

Hej!
Ska förlänga mitt abonnemang, och får köpa med Samsung Galaxy s6 för en väldigt billig peng om jag vill. Tänkte då att jag kan ta erbudandet och sen sälja den som ny med kvitto. Anledningen är att jag är van iPhone och mac-användare, och köper gärna iPhone 6 istället. Med abonnemang blir den tok för dyr.

Dock har jag sett att man kan få ca 4500 kr för sin helt nya galaxy S6, medan motsvarande summa ger en begagnad iPhone 6, eller lägga till mot 5-5,5 k och då få ny oftast UTAN kvitto... det känns ju lite sådär..?

Vad är smartast att göra? Och varför sjutton säljer folk helt ny iPhone 6 utan kvitto? Känns ju skumt... Hur kommer det sig att iPhone 6 är så mkt dyrare än Galaxy s6 på begagnadmarknaden? S6 är ju dessutom mkt nyare..

Tacksam för svar

Permalänk
Avstängd

@Codax: vad kommer du att få betala för s6 gentemot äppel 6?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Codax:

Hej!
Ska förlänga mitt abonnemang, och får köpa med Samsung Galaxy s6 för en väldigt billig peng om jag vill. Tänkte då att jag kan ta erbudandet och sen sälja den som ny med kvitto. Anledningen är att jag är van iPhone och mac-användare, och köper gärna iPhone 6 istället. Med abonnemang blir den tok för dyr.

Dock har jag sett att man kan få ca 4500 kr för sin helt nya galaxy S6, medan motsvarande summa ger en begagnad iPhone 6, eller lägga till mot 5-5,5 k och då få ny oftast UTAN kvitto... det känns ju lite sådär..?

Vad är smartast att göra? Och varför sjutton säljer folk helt ny iPhone 6 utan kvitto? Känns ju skumt... Hur kommer det sig att iPhone 6 är så mkt dyrare än Galaxy s6 på begagnadmarknaden? S6 är ju dessutom mkt nyare..

Tacksam för svar

DU ska inte vänta lite, 6S kommer ju snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

@Codax: vad kommer du att få betala för s6 gentemot äppel 6?

s6 blir 3600 kr, medan äpplet kostar typ 6000 kr om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

DU ska inte vänta lite, 6S kommer ju snart

Ska bege mig iväg på resande fot snart, så vill gärna ha allt avklarat nu i augusti.

Permalänk
Medlem

Gå till Swedroid forum och säkert nån som vill byta med dig.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd

@ubq8reJBwn2B: vad är 6s för telefon?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av JSvanberg:

@gneken: vad är 6s för telefon?

iphone 6S..