Permalänk
Medlem

Ena luren slutade fungera!

Jag har nyligen köpt nya datordelar (moderkort,ram,processor http://www.inet.se/produkt/v100330/uppgraderingspaket-core-i5...

Och nu då jag startar datorn så fungerar inte ena hörluren på headsetet (Siberia V2)

Uppskattar all hjälp!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mexarn:

Jag har nyligen köpt nya datordelar (moderkort,ram,processor http://www.inet.se/produkt/v100330/uppgraderingspaket-core-i5...

Och nu då jag startar datorn så fungerar inte ena hörluren på headsetet (Siberia V2)

Uppskattar all hjälp!

Inte så enkelt att kontakten inte är helt itryckt?

Kan du testa headsetet på en annan dator/telefon?

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk

Det är nog headsettet, har haft 3st V2s det har hänt på. Att den ena luren (högra) bara har slutat fungera på mycket kort tid. Det är nog inte så mycket att göra åt än att köpa ett nytt headset.

Jag köper inte Steelseries produkter mer.

Dold text
Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Headset troligen. Känner en som har haft ~8 siberia v2, han påstår att det är hans fel men han är inte vårdslös så tror verkligen inte kvalitén är bra. Min personliga erfarenhet med dem har varit dålig, vet iofs folk som har haft dem i flera år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Har haft ett par steelseries siberia headsets... Alla har drabbats av samma fel (höger lur lade av). Slutade köpa steelseries.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |