Söker youtube och hemsidor som lär en hur man skär sallad, hackar lök och lagar mat.

Permalänk
Avstängd

Söker youtube och hemsidor som lär en hur man skär sallad, hackar lök och lagar mat.

Hej. Jag söker det som titeln säger men så undrar jag också över om det finns mer man kan lära sig om hur man vet att fiskpinnarna är färdiga eller hur varmt man ska ha på plattan för den och den stekningen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast

Det första jag fick upp i huvudet som jag själv har haft väldigt god användning för är detta (sallad):

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Ett tips är att köpa klassikern Vår kokbok. Den innehåller en enorm mängd med recept på vanlig svensk mat, och går även igenom grunderna för hur man lagar mat. Jag fick den när jag flyttade hemifrån för många år sedan, och har haft stor nytta av den genom åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farbror Krut:

Hej. Jag söker det som titeln säger men så undrar jag också över om det finns mer man kan lära sig om hur man vet att fiskpinnarna är färdiga eller hur varmt man ska ha på plattan för den och den stekningen.

Matgeek tycker jag är riktigt bra. rekommenderar den starkt till både nybörjare och mästerkockar.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd

Humor

Permalänk
Medlem
Permalänk

Off topic: Dina trådar är så klockrena, och många

Google kan nog hjälpa dig skära lök, sallad och en massa annat

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Farbror Krut:

Hej. Jag söker det som titeln säger men så undrar jag också över om det finns mer man kan lära sig om hur man vet att fiskpinnarna är färdiga eller hur varmt man ska ha på plattan för den och den stekningen.

Fiskpinnar lagar du enklast i brödrosten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Entusiast

Jamie Oliver och Gordon Ramsey finns båda på YouTube och har en del riktigt grundläggande tips och enkla recept. Två personliga favoriter är Sorted Food och Food Wishes på YouTube. Sorted Food har som mål att lära britter laga mat och de de kör rätt enkla recept. Går man tillbaks lite finns det en hel del om grundläggande tips. Food Wishes har en del grundläggande tips här och där men överlag är recepten designade för att vara relativt enkla.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Vilket läge plattan ska stå på skiljer sig mellan spisar. Man får pröva sig fram och lära sig sin spis, men som tummregel ska det vara hett när det steks. Inte dalta med medelvärme.

När är fiskpinnarna klara? Fiskpinnarna är klara när de blivit varma rakt igenom. Ta en och smaka om du är osäker.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd

Wow. Tack för alla bra tips ska kolla igenom kanalerna och så.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Enda kanalen man behöver

Permalänk
Medlem

Sorted Food!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Söker också info om ugnsmat vet inte om det kommer upp på kanalerna men hur länge en kyckling ska vara i ugnen och vilken färg det ska vara inuti för att man ska kunna äta den osv. Gäller både hela kycklingar och kycklingklubbor. Sen undrar jag hur rullar man en kebabrulle egentligen men aluminium då?